czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Z Lublina dojedziemy szybciej do Rzeszowa. Przebudują linię kolejową

Dodano: 9 marca 2017, 08:27
Autor: Dominik Smaga

Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli nie jest jedyną inwestycją w sieć kolejową w Lubelskiem. Przygotowywana jest trasa dla pociągów, które z Lublina do Warszawy pojadą przez Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce
Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli nie jest jedyną inwestycją w sieć kolejową w Lubelskiem. Przygotowywana jest trasa dla pociągów, które z Lublina do Warszawy pojadą przez Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce

Przez ponad rok zamknięta ma być linia kolejowa z Lublina do Stalowej Woli. Wczoraj podpisana została umowa na jej przebudowę i elektryfikację. Po zakończeniu prac podróże z Lublina do Rzeszowa skrócą się o 20 minut, a wszystkie perony na trasie mają lśnić nowością

Inwestycja pochłonie 368 mln zł. Na tę kwotę opiewa podpisana wczoraj umowa na zaprojektowanie i wykonanie robót. – Pierwszych sześć miesięcy to okres przygotowania i dość trudnych uzgodnień – stwierdza Marita Szustak, prezes spółki Track Tec Construction, będącej liderem konsorcjum, z którym kolej zawarła kontrakt.

– W niedługim czasie zaczną się prace, które będziemy mogli dotknąć własnymi rękami i patrzeć, że one się toczą – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa. Zgodnie z wczorajszymi deklaracjami roboty mogą się zacząć już w lipcu tego roku.

– Pierwsze prace będą dotyczyły odcinka dwutorowego – precyzuje Piotr Sykuła z zarządu Track Tec Construction. Mowa o jedynym zelektryfikowanym fragmencie od stacji Lublin do przystanku Lublin Zemborzyce. Ten etap przebudowy, mający się zakończyć za rok, nie będzie jeszcze skutkować przerwą w ruchu pociągów, bo jeden tor powinien być otwarty.

Duże utrudnienia mają się zacząć w marcu 2018 r., na kiedy to zapowiadane jest całkowite zamknięcie linii. I to aż do lipca 2019 r. W tym czasie zapewniona ma być komunikacja zastępcza. – O szczegółach będziemy informować z wyprzedzeniem – obiecuje Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza torami.

Roboty nie ograniczą się do wymiany podkładów i szyn oraz zelektryfikowania linii. – Przebudujemy 20 przystanków, powstaną dwa nowe, w Zaklikowie i Charzewicach – wylicza Waldemar Grzyb, zastępca dyrektora regionu w PKP PLK. Odnowa czeka 75 przejazdów.

Po zakończeniu prac pociągi będą mogły się rozpędzić do 120 km/h, a podróż z Lublina do Rzeszowa ma się skrócić o 20 minut. Oszczędzi to czasu nie tylko podróżnym, ale też przewoźnikom towarowym wożącym tędy m.in. węgiel z kopalni w Bogdance do elektrowni w Połańcu.

Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli nie jest jedyną w ostatnim czasie inwestycją w sieć kolejową w Lubelskiem. W czerwcu ma się zacząć gruntowna przebudowa torów prowadzących z Lublina w stronę Warszawy, a jej finał zapowiadany jest na 2020 r. Już teraz przygotowywana jest trasa dla pociągów, które od czerwca tego roku do końca roku przyszłego mają jechać z Lublina do Warszawy przez Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce.

Kolej nie przewiduje za to rozbudowy szlaku z Lublina do Łukowa. Ma on pozostać linią jednotorową. – Budowa drugiego toru nie jest planowana – przyznaje Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Wyklucza też elektryfikację tej linii. Natomiast na rok 2020 zapowiada rozpoczęcie modernizacji torów z Chełma do Dorohuska.

Czytaj więcej o: Lublin kolej pociągi rzeszów
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (10 marca 2017 o 10:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jakieś krzywe te tory
Rozwiń
Gość
Gość (9 marca 2017 o 13:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ale po co tam jeździć do tego Mojżeszowa?
Rozwiń
Gość
Gość (9 marca 2017 o 12:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
skroci sie o 20 minut, super, ale tak ciezko napisac ile minut ile zajmuje teraz? no chyba że 20 minut wiecej niz ma zajmowac po modernizacji, to sorki... wszystko jasne
Rozwiń
hehehe
hehehe (9 marca 2017 o 11:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie jeżdżę do Rzeszowa napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Ale po co do Rzeszowa ? Kto tam jeździ, chyba że chcą ściągać Ukraińców masowo pociągami Lwów - Przemyśl - Rzeszów - Lublin - Warszawa itd. Podobno ma ich być 5 000 000 w Polsce niedługo !
I drugie tyle Ukrainek
i obaj z zadna sie nie przespicie, frajerskie prawaczki :)))
Rozwiń
Gość
Gość (9 marca 2017 o 11:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To bardzo dobra wiadomość. Linia powinna być dwutorowa, ale podobny skutek można uzyskać budując mijanki, za to mniejszym kosztem.Cały świat stawia na kolej.Należy zmienić obecną sytuacje kolejnictwa w Polsce.Trzeba powrócić do połączeń transgranicznych,przynajmniej po istniejących szlakach. Choćby z Lublina do Rawy Ruskiej przez Hrebenne. Tam tory zarosły trawą, a pociąg z Warszawy Zachodniej kursował na tej trasie jeszcze kilka lat temu. .
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!