sobota, 18 listopada 2017 r.

Moto

Kolejny sukces nowej fiesty

  Edytuj ten wpis
Dodano: 13 listopada 2002, 19:37
Autor: j.b.

Nowy ford fiesta zdobył prestiżowe niemieckie wyróżnienie, „Złotą Kierownicę” – Das Goldenes Lenkrad, przyznawane przez niedzielny magazyn „Bild am Sonntag”. O nagrodę walczyło 20 nowych samochodów, które zostały poddane szczegółowej ocenie niezależnych ekspertów.

Jury „Złotej Kierownicy” składa się z 28 członków: inżynierów, przedstawicieli sportów samochodowych oraz wybranych „przeciętnych” kierowców. W pierwszej rundzie konkursu nowy ford fiesta został wybrany na najlepszy samochód w swojej klasie, wyprzedzając m.in. mégane II oraz nową ibizę, a następnie wygrał z czterema pozostałymi rywalami, zwycięzcami w innych segmentach. Ford fiesta został sklasyfikowany w pierwszej trójce jedenastu z dwunastu ocenianych kryteriów. W trzech kategoriach: jakość prowadzenia, układ przeniesienia napędu oraz stylistyka został uznany za najlepszy samochód.
Jest to już siódmy raz, gdy model Forda zostaje uhonorowany nagrodą „Złotej Kierownicy”. Wcześniej wyróżnienie to otrzymały: mondeo, focus, ka, escort, scorpio oraz pierwszy model nagrodzony „Złotą Kierownicą” w 1976 roku – ford fiesta pierwszej generacji.
Tytuł „Złotej Kierownicy” został także przyznany pojazdom w innych klasach. Zaczynając od najmniej licznej – w klasie specjalnej samochodów terenowych wygrał volkswagen touareg. W klasie specjalnej – vanów – renault espace i to już po raz trzeci – po tytułach przyznanych w 1991 i 1997 roku dla poprzednich generacji modelu. W klasie wyższej zwyciężył audi A8. I wreszcie w bardzo prestiżowej ze względu na liczebność na rynku klasie średniej nagrodę otrzymał opel vectra. Jednym z najważniejszych czynników decydujących o zwycięstwie opla vectry był interaktywny system jezdny – IDS – wraz z ESP Plus, ulepszoną wersją elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy, który – w odróżnieniu od systemów konwencjonalnych – uruchamia selektywnie hamulce nawet trzech kół samochodu. Szczególnie przekonywującymi argumentami dla ekspertów, oceniających podwozie i układ hamulcowy, była czułość i szybkość działania układu w połączeniu ze zwrotnością vectry oraz odczuwalnym zapasem bezpieczeństwa podczas jazdy.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!