poniedziałek, 5 grudnia 2016 r.

Moto

Marek Kępa testował najnowszą lagunę z silnikiem 1,9 DCi


Tym razem w naszym nowym cyklu "Znani testują samochody” wystąpi Marek Kępa. Dla najlepszego żużlowca w historii lubelskiego speedway'a przygotowaliśmy do testów renault lagunę 1,9 CDi.

Ładna i łatwa w naprawie

- Na samochody patrzę przez inny pryzmat - stwierdził Marek Kępa, oglądając po raz pierwszy testową lagunę - dla mnie najważniejszy jest koszt naprawy po stłuczce. W tym aucie nakłady będą minimalne, bo zastosowano sporo elementów z plastiku.
Odchodząc jednak od kwestii serwisu, nowa laguna wzbudziła u naszego kierowcy testowego pozytywne odczucia. Karoseria, zdaniem Marka Kępy, ma ładną, nowoczesna linię.
- Na pewno może się podobać - dodaje Marek Kępa. - Trudno pomylić nową lagunę z innym samochodem.

Salonka w środku

- Zawsze ceniłem francuskie samochody za jakość wykończenia - mówi Marek Kępa. - Takich materiałów, takiego weluru oraz ergonomii rozmieszczenia wszystkich przełączników, trudno szukać nawet u renomowanych producentów samochodów. Dużo miejsca, wszystko pod ręką.
Nowa laguna przypadła kierowcy do gustu. Mnóstwo schowków, w tym pomysłowy na okulary, nad głową kierowcy, klapka przykrywająca radio, to drobnostki, które cieszą każdego użytkownika samochodu.

Sześć biegów do przodu

Pod maską testowej laguny zamontowany był nowoczesny silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra, dysponujący mocą 120 KM. - Niezwykle cicha jednostka napędowa - zdziwił się Marek Kępa. - W ogóle nie słychać, że jest to diesel. Faktycznie nowa gama silników CDI, wprowadzona przez Renault, charakteryzuje się niezwykłymi osiągami. Słowem, pracują jak benzyny, palą jak diesel. Średnie spalanie, według danych producenta, wynosi 5,5 litra oleju napędowego na 100 km, na trasie apetyt laguny znacznie spada, oscylując wokół wartości 4,6 litra na 100 km.
- Popatrz jak przyśpiesza na szóstce - dodaje zaciekawiony Marek Kępa. - Nie czuć zadyszki. Doskonały silnik...

Ostrzej po zakrętach

- To typowy "francuz” — konstatuje Marek Kepa. - Miękki, komfortowy, niezwykle wygodny. Zawieszenie pracuje cicho, dosyć dobrze wybierając dołki, brakuje jednak niemieckiej sprężystości.
Doświadczyliśmy tego podczas szybszego pokonywania ostrego, 90-stopniowego zakrętu. Testowa laguna mocno wychyliła się, a auto wykazywało tendencje ucieczki tyłem na zewnątrz zakrętu. - Trochę deszczu, brak doświadczenia, zbyt mocno hamowanie i może być niebezpiecznie - komentuje Marek Kępa.
Dobre, rodzinne auto
Nową lagunę, z silnikiem 1,9 CDI oceniam na "5” Dobre, rodzinne auto, z dobrymi parametrami.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO