sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Moto

Nowy ford fiesta - polska premiera


Mamy Internet, ogarnia nas globalna wioska, także i motoryzacja zaczyna się unifikować w skali całego świata.

Najlepszy przykład to nowy ford fiesta, auto globalne, czyli taki sam samochód będą mogli kupić mieszkańcy Pekinu, Amsterdamu i Lubartowa.

Nowy ford fiesta oferuje atrakcyjną stylistykę, zaczerpniętą w niezmienionym kształcie z koncepcyjnego modelu verve. Auto może się podobać.

Mocną stroną fiesty jest także pewne zawieszenie, oszczędne silniki oraz mocna i nowoczesna konstrukcja, przekładająca się na wysoki stopień bezpieczeństwa. Po raz pierwszy w tej klasie auta zastosowano 7 poduszek powietrznych.

Ogółem rodzina Forda Fiesta obejmuje pięć wersji wyposażeniowych - Ambiente, Trend, Ghia, Sport i Titanium.

W nowym fordzie fiesta zastosowane są trzy silniki benzynowe - 1,25 Duratec (82 KM), 1,4 Duratec (96 KM) i 1,6 Duratec Ti-VCT (120 KM). Diesle są dwa, oba Duratorq - 1,4 (68 KM) i 1,6 (90 KM). Oba są niezwykle oszczędne, w cyklu mieszanym zużywają średnio 4,2 litra ON na 100 kilometrów.

Nowy ford fiesta wprowadza do segmentu samochodów małych szereg elementów wyposażenia normalnie kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. Listę otwiera nowatorskie rozwiązanie EasyFuel, czyli wlew paliwa wykluczający uciążliwe zmagania z odkręcaniem opornego korka paliwa.

Cena nowej fiesty "rusza” od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje” się na 55 zł za najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel.

W przedniej części pojazdu dominuje nisko umieszczona duża krata wlotu powietrza w kształcie odwróconego trapezu i umieszczony na środku duży, owalny znaczek firmowy - elementy te stały się już znakiem rozpoznawczym nowej generacji modeli Forda

Wnętrze nowego forda fiesty zostało zaprojektowane w taki sposób, aby kierowca czuł się za kierownicą jak w kokpicie. Wszystkie ważniejsze wskaźniki są skierowane w stronę kierowcy, zaś przełączniki znajdują się w bezpośrednim zasięgu jego rąk. Dotyczy to także nowego zespołu radioodtwarzacza umieszczonego w konsoli na centralnej sekcji deski rozdzielczej

Najważniejszym elementem samochodowego systemu audio w nowym fordzie fieście jest ciekawie zaprojektowana konsola na środku deski rozdzielczej. Projektanci tego elementu starali się, żeby nie tylko obsługa funkcji zgromadzonych w tym miejscu odbywała się możliwie najbardziej intuicyjnie, lecz także by konsola sama w sobie stanowiła atrakcyjny i twórczy element wyposażenia wnętrza

- Koncepcyjny ford verve był pierwszą przymiarką, która pozwoliła nam sprawdzić, w jakim stopniu założenia stylistyki Kinetic Design mogą być wykorzystane przy opracowywaniu nowego małego modelu Forda. Koncepcyjny verte, w seryjnym wcieleniu fiesty, nie utracił nic z finezji wizjonerskiego oryginału - mówi Martin Smith, dyrektor generalny Działu Projektowania, Ford of Europe
Czytaj więcej o:
lukiwind
miron
Sergiusz
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lukiwind
lukiwind (6 listopada 2008 o 08:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PISMAKI ja wybieram za ""55 zł najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel". Ciekawe co na tą cenę powiedzą w salonie Forda
Rozwiń
miron
miron (31 października 2008 o 13:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Auto jest nieduże, stosunkowo niedrogie, myślę że ma bardzo duże szanse zaistnieć na polskim rynku. i tego mu zycze, bo bardzo mi się podoba
Rozwiń
Sergiusz
Sergiusz (30 października 2008 o 20:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Cóż za linia, dynamika, bardzo bardzo mi się podoba
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!