wtorek, 17 października 2017 r.

Moto

To już nie jest auto pochodne od produktów VW. To pojazd z własnym stylem, na nowej płycie podłogowej.

Seat ibiza 2008 wyraźnie wyrasta na faworyta w swojej klasie.

Jest dłuższy, szerszy i pewniejszy od poprzednika. Prowadzi się niczym auto klasy średniej, bez typowych przywar małych pojazdów. Nie skacze na nierównościach, precyzyjnie i pewnie pokonuje zakręty. Pod kątem właściwości jezdnych najmniejszy seat nie ma słabych stron. Auto pewnie prowadzi się na prostej, równe dobrze pokonuje zakręty, z lekkością przypisaną autom klasy średniej. Pewne zawieszenie jest doskonale zestrojone. Próby wyprowadzenia nowego seata "z równowagi” w zakręcie, poprzez zmianę obciążeni silnika, nie na wiele się zdały. Maluch z Hiszpanii pozostał niewzruszony.

Mała kierownica doskonale leży w dłoniach. Kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad pojazdem w każdej sytuacji. Wspomaganie jest właściwie zestrojone, zapewniając precyzyjną kontrolę nad ibizą podczas jazdy w zakrętach i lekkość manewrowania w ruchu miejskim. Jedynie krótkie poprzeczne nierówności sprawiają nowej ibizie kłopoty, auto lekko podskakuje Natomiast tzw. tarka nie ujawnia żadnych niedoróbek w kwestii spasowania elementów kokpitu czy zawieszenia. Z deski i z podwozia nie dochodzą żadne dźwięki nieprzyjemne dla ucha.

Pasażerowi na przednich fotelach nie mogą narzekać na brak komfortu. Miejsca na nogi i nad głową jest bardzo dużo, niemal tyle, co w autach pozycjonowanych o klasę wyżej. Gorzej jest z szerokością na poziomie barków. Niestety, pewnych ograniczeń wynikających z wymiarów nie można przeskoczyć. Nie gorzej jest z tyłu. Miejsca brakuje tylko na kolana. Dyskomfort mogą także czuć dorosłe osoby jadące z tyłu na dłuższej trasie. Siedzisko tylnej kanapy jest zbyt krótkie.

Ibiza jest pierwszym pojazdem seryjnym zaprojektowanym całkowicie pod kierunkiem Luka Donckerwolka, autora m.in. takich wcześniejszych projektów jak lamborghini murcielago i gallardo. Sportowy styl mistrza widać na zewnątrz i w środku.

Bardziej drapieżna sylwetka nadaje ibizie wyróżniający się wygląd. W nowym stylu dominują zdecydowane geometryczne kształty. Nowa koncepcja Seata, tzw. wzornictwo strzały, polega na przeniesieniu przednich reflektorów i atrapy chłodnicy pod linię maski, w celu stworzenia oryginalnego konturu grotu. Dynamiczna linia została natomiast bardziej wyeksponowana wzdłuż boków pojazdu.

Luk Donckerwolk zwrócił szczególną uwagę, na jakość wykonania i spasowania elementów, zastosowane materiały i kolory tapicerki. Efekt jego pracy to zdecydowanie sportowa kabina, której najważniejszym elementem jest zwrócona ku kierowcy deska rozdzielcza z nowo zaprojektowanymi kratkami wentylacyjnymi. Kierowca ma do dyspozycji także gniazda USB i Aux-in do podłączenia iPoda, odtwarzacza MP3 albo innego sprzętu muzycznego, lub nośnika danych.

W środkowej części konsoli znajduje się dodatkowe złącze przenośnego systemu nawigacji. Trzeba przyznać, że wnętrze jest ergonomiczne, przy zachowaniu sportowego charakteru.

Istotne są zmiany głównych wymiarów samochodu, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, co pozwoliło na znaczne zwiększenie funkcjonalności pięciodrzwiowej wersji. Wymiary ibizy zbudowanej na nowej platformie to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji modelu. Rozstawy kół zwiększono odpowiednio o 30 mm i 33 mm, do 1465 mm i 1457 mm. Większy jest nie tylko przedział pasażerski. Bagażnik auta urósł o całe 25 litrów, oferując 292 litry przestrzeni bagażowej.

Oferta silników dostępnych w nowej ibizie obejmuje sześć jednostek, w tym trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Zwolennicy silników benzynowych maja do wyboru: 1.2 70 KM, 1.4 85 KM i 1.6 105 KM. Każdy z nich współpracuje standardowo z pięciobiegową manualną przekładnią.

Z kolei istotne modyfikacje w silnikach wysokoprężnych przyczyniły się zasadniczo do poprawy osiągów i zwiększenia maksymalnego momentu obrotowego. Moc silnika 1.4 TDI (80 KM) nie zmieniła się, natomiast jednostki 1.9 TDI montowane w nowej ibizie mogą rozwijać moc 90 lub 105 KM. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowych, również we wszystkich wersjach auta z silnikiem Diesla montowane są pięciobiegowe przekładnie manualne.

Nowy seat ibiza w wersji pięciodrzwiowej będzie dostępny w trzech typowych dla marki wersjach wykończenia - reference, stylance i sport. Auto już stoi w lubelskim salonie Seata. Cena najtańszej wersji to 35 tysięcy złotych.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
~Marcin~
boryna
szogun
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~Marcin~
~Marcin~ (21 marca 2009 o 10:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Trzeba trochę to usystematyzować. Więc, FR i CUPRA to kultowe wersje z mocnymi silnikami (o mocy do 180 KM) opartymi o najnowszą technologię TSI i wyposażonymi w superszybkie, dwusprzęgłowe skrzynie biegów DSG (z siedmioma przełożeniami). Natomiast, Ecomotive, to troska o środowisko. 95% części i podzespołów tego pojazdu nadaje się do recyklingu, a poziom emisji CO2 we wszystkich oferowanych silnikach jest niższy od przeciętnego i wynosi mniej niż 120 g/km we wszystkich wersjach z silnikiem Diesla oraz poniżej 160 g/km w przypadku wszystkich silników benzynowych.
Rozwiń
boryna
boryna (20 marca 2009 o 19:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a ciekaw jestem jaka będzie Ibiza w wersji Formula Racing FR . tak myślę, że chyba wsadzą do niej jakiegoś mocnego diesla , pytanie tylko jak mocnego
Rozwiń
szogun
szogun (20 marca 2009 o 02:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Cupra robi wielkie wrażenie, 180 koni w aucie o wadze około 1100 kg to prawdziwa gratka, hihi, Seat się postarał, udała mu się ta nowa Ibiza
Rozwiń
dullo
dullo (10 marca 2009 o 22:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nowa Ibiza, tj. Cupra i Ecomotive ? Co do Ecomotive to niech samo za siebie mówi, że auto spala 3,7l! Wynik niebywały, ale już eksponowany w niemieckich pismach.
Rozwiń
łikit
łikit (10 marca 2009 o 00:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
bardzo ciekawe auto, nowa indywidualna płyta podłogowa, wiekszy rozstaw kół i osi na pewno pozytywnie wpłynie na prowadzenie i na komfort. Świetna stylistyka, czytałem że ma przypominać strzałę, bo pewnie będzie tak szybka jak strzała. A widzieliście wersje Cupra ??
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!