piątek, 24 listopada 2017 r.

Moto

Uwaga na tanie podróbki!

  Edytuj ten wpis
Dodano: 20 lutego 2008, 21:46
Autor: Paweł Puzio

Zimowy okres, to trudne wyzwanie dla układu zapłonowego.

Większość posiadaczy starszych samochodów z mieszalnikowymi instalacjami gazowymi kupuje w związku z tym nowe przewody zapłonowe. W dużej mierze to od nich zależy właśnie, czy samochód "będzie strzelał” czy nie.


Sama dobra wola i zakup, niestety, nie wystarczą. Trzeba jeszcze wiedzieć, które przewody wybrać. Problem polega na tym, że na rynku pojawia się coraz więcej tanich produktów, które czasem próbują udawać te lepsze, markowe.

Bez wystrzałów

Dobre przewody zapłonowe to spokój kierowcy. Równomierna praca silnika, brak problemów z rozruchem czy odporność na chwilowe zawilgocenie po przejechaniu przez kałużę - to główne zalety. - Prawdziwy boom na przewody rozpoczął się jednak wraz z popularyzacją instalacji gazowych. Okazało się bowiem, że w środowisku mieszanki LPG (propan - butan) i powietrza do przeskoku iskry pomiędzy elektrodami świecy potrzebne jest wyższe niż zwykle napięcie, co w sposób szczególny obciąża cały układ zapłonowy - począwszy od cewki poprzez przewody, na świecy skończywszy. Najmniejsze rezerwy wytrzymałościowe mają, niestety, przewody, stąd oczekiwania jakościowe wobec nich gwałtownie wzrosły - mówi Przemysław Sander, szef serwisu AD Polska - Autobial w Lublinie.

O ile dawniej problemy z iskrą przekładały się co najwyżej na pewne eksploatacyjne niedogodności, o tyle w przypadku samochodów z prostą instalacją gazową, brak iskry w odpowiednim miejscu i czasie oznacza ryzyko wystrzału gazu w kolektorze ssącym, co może prowadzić do szeregu kosztownych zniszczeń. Dobre przewody stały się prozaiczną koniecznością.

Dość szybko rynek zdominowały dwie technologie - przewodów silikonowych i przewodów z rdzeniem ferromagnetycznym. Obie są godne polecenia, pod jednym wszakże warunkiem: w parze musi iść odpowiednia jakość wykonania i dobór najlepszych surowców.

Uwaga na podróbki!

Unikajmy zakupów przewodów na "wolnym rynku”. Okazuje się bowiem, że w sprzedaży pojawiły się już przewody wzorowane na oryginalnych przewodach ferromagnetycznych, które są znacznie tańsze, ale, niestety, ich jakość pozostawia wiele do życzenia. - Niestety, weryfikacja jakości możliwa jest tylko po rozcięciu przewodu lub... w trakcie eksploatacji - tłumaczy Przemysław Sander.

W przewodach "podrabianych” na rdzeń oporowy (węglowy, kevlarowy, silikonowy lub inny) nawinięta jest spiralka z drutu. Niestety, rdzeń ten nie ma własności ferromagnetycznych lub są one znikome, w związku z czym cały układ zachowuje się tak, jak zwykły opornik. Kolejne niedoskonałości to niewystarczająco gęsta spiralka, zbyt mała średnica drutu, widoczne zbyt grube włókna wzmacniające (żółty oraz biały kolor wewnątrz rdzenia), dodatkowa warstwa izolacyjna utrudniająca właściwe połączenie widoczna jest jako błyszcząca powierzchnia rdzenia.

Przewód oryginalny posiada autentyczny ferrytowy rdzeń i także gęstą spiralkę z wysokiej jakości cienkiego drutu.

Kupujcie w dobrych sklepach

Przemysław Sander, szef serwisu AD Polska - Autobial Lublin

Polskich kierowców nie trzeba przekonywać do przewodów wysokiej jakości. Zachęcamy natomiast do zakupów wyłącznie w dobrych sklepach motoryzacyjnych, rzetelnych serwisach. Tylko wtedy mamy gwarancję, że kupujemy produkt o deklarowanej jakości a nie podróbkę. Wymieniając przewody sprawdźmy także jakość świec zapłonowych i stan aparatu zapłonowego, a także skład mieszanki •
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!