poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Praca

Wymarzone fuchy studentów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 marca 2010, 15:50

Każdy student chce pracować w rozpoznawalnej firmie, ponieważ – jak większość sądzi – zarobki są adekwatne do poziomu renomy. Dlatego wybierając pracę młodzi ludzie zwracają uwagę na kasę, sukces i prestiż. Oraz te firmy, które wygrywają w rankingach najlepszych pracodawców.

Ranking pomoże na co się zdecydować

Firmy, w których student może pracować, jest całe mnóstwo. Problem pojawia się, gdy trzeba wybrać tę, która oferuje najlepsze warunki. Skąd o tym wiedzieć? Niekoniecznie od znajomych lub z folderów reklamowych, ale z rankingów firm uważanych za najbardziej pożądane. Jeszcze kilka lat temu podobny ranking robił jedynie AIESEC.


Realne marzenia

Które firmy najczęściej pojawiają się w zestawieniach? Jak można się spodziewać, są to przede wszystkim największe i najbardziej rozpoznawalne marki w danych branżach. Np. Accenture, Danone, Jeronimo Martins, Unilever, McDonald's, Google, Microsoft, Mars, Pepsi, Deloitte, Procter & Gamble, KPMG, PricewaterhouseCoopers, Budimex, PKO BP, Ernst & Young, ING Bank Śląski, Toyota, Nestle, Coca-Cola.

Polowanie na studentów

Studenci doceniają także to, że międzynarodowe korporacje o nich dbają. – Marka pracodawcy w dzisiejszych czasach zyskuje na znaczeniu. Zarządzanie talentami wewnątrz firmy oraz pozyskiwanie dobrych studentów świadczy o konkurencyjności całego przedsiębiorstwa. Dlatego dobrze opracowana strategia komunikacyjna stanowi podstawę sukcesu wizerunku pracodawcy.

Powodzeniem cieszą się przede wszystkim strony internetowe – zakładka "kariera”, reklamy internetowe na stronach rekrutacyjnych i reklamy w mediach drukowanych.

Studenci bardzo uważnie obserwują markę, miejsce pracy, wynagrodzenie, a także samych pracowników swojego przyszłego pracodawcy. Co istotne, firmy doskonale o tym wiedzą. – Bardzo uważnie badamy, co o naszej firmie sądzą studenci. Przyglądamy się rankingom, bacznie analizujemy opinie studentów podczas spotkań na uczelniach lub szkoleń w naszej firmie – zdradza Krzysztof Kwiecień, szef HR w firmie Deloitte.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!