czwartek, 23 listopada 2017 r.

Puławy

Ekspresówką do mostu w Puławach za trzy lata. Umowa podpisana

  Edytuj ten wpis
Dodano: 30 grudnia 2014, 18:25
Autor: pab

W połowie 2018 roku kierowcy pojadą nową trasą, która połączy drogę S17 z mostem na Wiśle. To tzw. II etap obwodnicy Puław.

We wtorek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drogi z konsorcjum firm: Energopol Szczecin oraz Przedsiębiorstwem Robót Drogowych ze Zwolenia. Umowa warta 233 mln zł przewiduje 34 miesiące na zaprojektowanie i budowę oraz 10 lat gwarancji na wykonane prace.

Cała droga od węzła Kurów Zachód do mostu w Puławach będzie miała 11,8 km długości. Powstanie 10,5 km zupełnie nowej trasy. Na odcinku ok. 1,3 km zostanie dobudowana druga jezdnia do już istniejącej wraz z wiaduktem nad linią kolejową. Inwestycja zakłada budowę m.in.: dwóch węzłów, dwóch skrzyżowań z wjazdami i zjazdami na drogę ekspresową, czterech wiaduktów, trzech mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego.

Termin 34 miesięcy na całą inwestycję nie obejmuje przerw w okresie zimowym (od 15 grudnia do 15 marca). - Kierowcy powinni skorzystać z nowej trasy w połowie 2018 roku - informuje Krzysztof Nalewajko z lubelskiego oddziału GDDKiA.

Do przetargu na zaprojektowanie i budowę dojazdu z S17 do mostu wpłynęło w sumie sześć ofert. Drogowcy wybrali najtańszą. Najdroższa zaoferowana przez konsorcjum, którego liderem były Mosty-Łódź, opiewała na 340 mln zł.

Inwestycja będzie formalnym zakończeniem budowy obwodnicy Puław. I etap obwodnicy wraz z nową przeprawą przez Wisłę został oddany do użytku już w 2008 roku. Od tamtego czasu droga kończy się jednak w okolicy Zakładów Azotowych "Puławy”, nie pełniąc tak naprawdę roli prawdziwej obwodnicy.
  Edytuj ten wpis
madry
GD
pinto
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

madry
madry (31 grudnia 2014 o 12:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

w koncu

Rozwiń
GD
GD (31 grudnia 2014 o 09:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Niecałe 12km drogi w trzy i pół roku to chyba jakiś rekord.

Rozwiń
pinto
pinto (31 grudnia 2014 o 06:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

czy nie jest dziwne, żejest tak duża rozbieżność cenowa 107 mln .Nie mówimy tu przecież o tysiącąch .Wydaje mi się ,że to będzie kolejna inwestycja, na której popłynie kilku podwykonawców.

 To tak jak było z naszym basenem narodowym najwieksza inwestycja w Polsce a wykosiła tyle firm,

które miały na tym zarobić.Tu też kilku będzie płakać lub szukać kasy po sądach

Rozwiń
re
re (30 grudnia 2014 o 20:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zaraz a co z trasą na Radom? jak to możliwe, że tej drogi nie ma nawet w planach? Gdyby połączyć ekspresówkę DK17 z DK 7 to wtedy można by dopiero mówić o podstawowej sieci dróg ekspresowych w Województwie Lubelskim. Niestety obawiam się, że jeżeli taka trasa międzynarodowa jak DK nr 19 nie jest realnym, że zmieni się w ekspresówkę to i z tą ekspresówką na Radom przyjdzie Nam poczekać całe dziesięciolecia.

Rozwiń
XYZ
XYZ (30 grudnia 2014 o 19:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

wtedy wyszli niemal na zero, gdyż była to górka cen przed krachem, a umowę podpisywali wcześniej 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!