wtorek, 21 listopada 2017 r.

Puławy

II etap obwodnicy Puław z lotu ptaka. Budowa bez zimowej przerwy

Dodano: 21 grudnia 2016, 20:08

Okresu od połowy grudnia do połowy marca nie wlicza się do czasu budowy. Mimo to prace przy ekspresowej obwodnicy miasta nie zostaną przerwane. Wykonawcy planują wykorzystać ten czas m.in. na kolejne nasypy, wykopy oraz rozbiórkę kolidujących z nową trasą dróg.

Robione będzie wszystko to, co nie koliduje z warunkami pogodowymi, czyli prace zbrojarskie i betoniarskie przy obiektach, zasypki, nasypy, wykopy, a także rozbieranie funkcjonujących dotychczas dróg - zapewniają pracownicy GDDKiA informując o postępie budowy nowego fragmentu drogi S12, będącego brakującym przedłużeniem obwodnicy Puław.

Z placu budowy w tym roku usunięto większość tak zwanych kolizji: energetycznych, wodociągowych, teletechnicznych i gazociągowych. Na przebudowę czekają jeszcze dwie najpoważniejsze z nich - zmiana położenia linii 220 kV oraz gazociągu wysokiego ciśnienia. Cały czas rosną obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt. Budowanych jest jedenaście z trzynastu tego rodzaju budowli.

Na niektórych fragmentach głównej trasy widać już asfalt, a łączna powierzchnia odcinków, na których wylano masy bitumiczne sięga 20 tys. metrów kwadratowych. Gotowy jest już także kilometr nowej drogi dojazdowej, która ma przejąć ruch pojazdów z drogi wojewódzkiej nr 824 do Zakładów Azotowych.

W połowie stycznia przyszłego roku w tym rejonie rozpocznie się budowa kolejnego, dwunastego z kolei obiektu inżynierskiego.

Według aktualnych założeń, nowy odcinek S12 ma zostać oddany do użytku na początku maja 2018 roku. Koszt inwestycji to 323 mln złotych, z czego prace budowlane pochłoną 233 mln. Za wykonanie obwodnicy Puław łączącej nowy most na Wiśle z węzłem Kurów-Wschód odpowiada Energopol Szczecin i PRD Zwoleń. Po zakończeniu robót, szybciej pokonamy trasę z Lublina do Radomia przez Puławy.

Czytaj więcej o: drogi GDDKiA obwodnica puław Puławy
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (29 grudnia 2016 o 15:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Szkoda, że kompletnie zapomniano o tym, że trasa Puławy-Zwoleń-Radom jest bardziej tranzytowa i ruchliwa niż droga krajowa siedemnaście Kurów-Warszawa...
Rozwiń
Gość
Gość (27 grudnia 2016 o 21:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Będą pasy awaryjne, przejazdy awaryjne - wszystko zgodnie z przepisami. Nawet ekspresówka w odległości kilkudziesięciu metrów od domu Pana Romana też jest niestety zgodna z przepisami
Rozwiń
Gość
Gość (26 grudnia 2016 o 23:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to na tej ekspresówce nie będzie pasa awaryjnego?
Rozwiń
Gość
Gość (22 grudnia 2016 o 18:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Oczywiście DP2505L będzie dochodziła do DW824 od wschodu na pierwszym rondzie od strony Puław. Nowa droga do Azotów (DD-04) będzie dochodziła do DW824 od strony zachodniej na drugim rondzie, czyli tym od strony Żyrzyna. Aby przejechać z Azotów na Młynki lub odwrotnie, trzeba będzie zaliczyć dwa ronda i wiadukt, bo trzeba będzie przejechać nad ekspresową
Rozwiń
Puławiak
Puławiak (22 grudnia 2016 o 17:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to DP-2505L będzie łączyć się z DW czy ją zalesią za gajówką ?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!