Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

21 grudnia 2016 r.
20:08

II etap obwodnicy Puław z lotu ptaka. Budowa bez zimowej przerwy

62 12 A A

Okresu od połowy grudnia do połowy marca nie wlicza się do czasu budowy. Mimo to prace przy ekspresowej obwodnicy miasta nie zostaną przerwane. Wykonawcy planują wykorzystać ten czas m.in. na kolejne nasypy, wykopy oraz rozbiórkę kolidujących z nową trasą dróg.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Robione będzie wszystko to, co nie koliduje z warunkami pogodowymi, czyli prace zbrojarskie i betoniarskie przy obiektach, zasypki, nasypy, wykopy, a także rozbieranie funkcjonujących dotychczas dróg - zapewniają pracownicy GDDKiA informując o postępie budowy nowego fragmentu drogi S12, będącego brakującym przedłużeniem obwodnicy Puław.

Z placu budowy w tym roku usunięto większość tak zwanych kolizji: energetycznych, wodociągowych, teletechnicznych i gazociągowych. Na przebudowę czekają jeszcze dwie najpoważniejsze z nich - zmiana położenia linii 220 kV oraz gazociągu wysokiego ciśnienia. Cały czas rosną obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt. Budowanych jest jedenaście z trzynastu tego rodzaju budowli.

Na niektórych fragmentach głównej trasy widać już asfalt, a łączna powierzchnia odcinków, na których wylano masy bitumiczne sięga 20 tys. metrów kwadratowych. Gotowy jest już także kilometr nowej drogi dojazdowej, która ma przejąć ruch pojazdów z drogi wojewódzkiej nr 824 do Zakładów Azotowych.

W połowie stycznia przyszłego roku w tym rejonie rozpocznie się budowa kolejnego, dwunastego z kolei obiektu inżynierskiego.

Według aktualnych założeń, nowy odcinek S12 ma zostać oddany do użytku na początku maja 2018 roku. Koszt inwestycji to 323 mln złotych, z czego prace budowlane pochłoną 233 mln. Za wykonanie obwodnicy Puław łączącej nowy most na Wiśle z węzłem Kurów-Wschód odpowiada Energopol Szczecin i PRD Zwoleń. Po zakończeniu robót, szybciej pokonamy trasę z Lublina do Radomia przez Puławy.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 29 grudnia 2016 o 15:16
Szkoda, że kompletnie zapomniano o tym, że trasa Puławy-Zwoleń-Radom jest bardziej tranzytowa i ruchliwa niż droga krajowa siedemnaście Kurów-Warszawa...
Avatar
Gość / 27 grudnia 2016 o 21:39
Będą pasy awaryjne, przejazdy awaryjne - wszystko zgodnie z przepisami. Nawet ekspresówka w odległości kilkudziesięciu metrów od domu Pana Romana też jest niestety zgodna z przepisami
Avatar
Gość / 26 grudnia 2016 o 23:38
to na tej ekspresówce nie będzie pasa awaryjnego?
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 18:06
Oczywiście DP2505L będzie dochodziła do DW824 od wschodu na pierwszym rondzie od strony Puław. Nowa droga do Azotów (DD-04) będzie dochodziła do DW824 od strony zachodniej na drugim rondzie, czyli tym od strony Żyrzyna. Aby przejechać z Azotów na Młynki lub odwrotnie, trzeba będzie zaliczyć dwa ronda i wiadukt, bo trzeba będzie przejechać nad ekspresową
Avatar
Puławiak / 22 grudnia 2016 o 17:05
to DP-2505L będzie łączyć się z DW czy ją zalesią za gajówką ?
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 11:04
Taka a nie inna budowa węzła Puławy Wschód d. Michałówka wynika z faktu, że droga dojazdowa do Azotów (DD-04) musi znaleźć się na północ od ekspresowej, a droga powiatowa do Młynek (DP-2505L) musi być na południe od niej. Rzeczywiście wjazd na ekspresową od strony Puław w kierunku na Lublin będzie wymagał zjazdu z ronda na trzecim zjeździe, a w przypadku zjazdu z ekspresowej w kierunku Puław, jeszcze przejechania wiaduktu i drugiego ronda i zjechania na drugim zjeździe. Rysunek można znaleźć na forum skyscrapercity - wpiszcie w googlu obwodnica Puław i sky - potem trzeba przejść na ostatnią stronę tego wątku
Taka a nie inna budowa węzła Puławy Wschód d. Michałówka wynika z faktu, że droga dojazdowa do Azotów (DD-04) musi znaleźć się na północ od ekspresowej, a droga powiatowa do Młynek (DP-2505L) musi być na południe od niej. Rzeczywiście wjazd na ekspresową od strony Puław w kierunku na Lublin będzie wymagał zjazdu z ronda na trzecim zjeździe, a w przypadku zjazdu z ekspresowej w kierunku Puław, jeszcze przejechania wiaduktu i drugiego ronda i zjechania na drugim zjeździe. Rysunek można znaleźć na forum skyscrapercity - wpiszcie w googlu obwodn... rozwiń
Avatar
Znafca / 22 grudnia 2016 o 09:25
Jak widac w Polsce wszyscy świetnie się znają na budowie dróg.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 08:04
Jestem przekonany, że jakby się sprężyli i zima byłaby łagodna to mogliby oddać ten odcinek jesienią 2017 .
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 07:06
Szkoda tylko że projekt nie do końca przemyślany. Węzeł Puławy gdzie będzie zjazd na Puławy przez Żyrzyńską powinien być symetrycznie po przeciwnej stronie. Z założenia największy ruch będzie tu z i do Puław a nie Żyrzyna tymczasem jadąc od Puław żeby de facto skręcić w prawo na ekspresówkę w kierunku Lublina trzeba będzie przejechać przez pierwsze rondo potem wiaduktem na drugie i tam dopiero na trzecim zjeździe skręcić i w drugą stronę podobnie . Da się alo po co tak utrudniać funkcjonalność Kiedy gdyby zamienić symetrycznie byłyby skrętu w prawo na pierwszym możliwym rondzie. Ale może jakieś techniczne uwarunkowania. Może
Szkoda tylko że projekt nie do końca przemyślany. Węzeł Puławy gdzie będzie zjazd na Puławy przez Żyrzyńską powinien być symetrycznie po przeciwnej stronie. Z założenia największy ruch będzie tu z i do Puław a nie Żyrzyna tymczasem jadąc od Puław żeby de facto skręcić w prawo na ekspresówkę w kierunku Lublina trzeba będzie przejechać przez pierwsze rondo potem wiaduktem na drugie i tam dopiero na trzecim zjeździe skręcić i w drugą stronę podobnie . Da się alo po co tak utrudniać funkcjonalność Kiedy gdyby zamienić symetrycznie byłyby skrętu ... rozwiń
Avatar
gość / 22 grudnia 2016 o 06:43
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Dziwnie wyprofilowany ten zakręt na prawej jezdni na pierwszym zdjęciu..... Lewa jezdnia OK, a prawa jakaś koślawa, po pijaku roibią czy co?
Po prawo to jest stary ślad obecnej drogi. Docelowo będzie tutaj zupełnie inaczej.
Avatar
Gość / 29 grudnia 2016 o 15:16
Szkoda, że kompletnie zapomniano o tym, że trasa Puławy-Zwoleń-Radom jest bardziej tranzytowa i ruchliwa niż droga krajowa siedemnaście Kurów-Warszawa...
Avatar
Gość / 27 grudnia 2016 o 21:39
Będą pasy awaryjne, przejazdy awaryjne - wszystko zgodnie z przepisami. Nawet ekspresówka w odległości kilkudziesięciu metrów od domu Pana Romana też jest niestety zgodna z przepisami
Avatar
Gość / 26 grudnia 2016 o 23:38
to na tej ekspresówce nie będzie pasa awaryjnego?
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 18:06
Oczywiście DP2505L będzie dochodziła do DW824 od wschodu na pierwszym rondzie od strony Puław. Nowa droga do Azotów (DD-04) będzie dochodziła do DW824 od strony zachodniej na drugim rondzie, czyli tym od strony Żyrzyna. Aby przejechać z Azotów na Młynki lub odwrotnie, trzeba będzie zaliczyć dwa ronda i wiadukt, bo trzeba będzie przejechać nad ekspresową
Avatar
Puławiak / 22 grudnia 2016 o 17:05
to DP-2505L będzie łączyć się z DW czy ją zalesią za gajówką ?
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 11:04
Taka a nie inna budowa węzła Puławy Wschód d. Michałówka wynika z faktu, że droga dojazdowa do Azotów (DD-04) musi znaleźć się na północ od ekspresowej, a droga powiatowa do Młynek (DP-2505L) musi być na południe od niej. Rzeczywiście wjazd na ekspresową od strony Puław w kierunku na Lublin będzie wymagał zjazdu z ronda na trzecim zjeździe, a w przypadku zjazdu z ekspresowej w kierunku Puław, jeszcze przejechania wiaduktu i drugiego ronda i zjechania na drugim zjeździe. Rysunek można znaleźć na forum skyscrapercity - wpiszcie w googlu obwodnica Puław i sky - potem trzeba przejść na ostatnią stronę tego wątku
Taka a nie inna budowa węzła Puławy Wschód d. Michałówka wynika z faktu, że droga dojazdowa do Azotów (DD-04) musi znaleźć się na północ od ekspresowej, a droga powiatowa do Młynek (DP-2505L) musi być na południe od niej. Rzeczywiście wjazd na ekspresową od strony Puław w kierunku na Lublin będzie wymagał zjazdu z ronda na trzecim zjeździe, a w przypadku zjazdu z ekspresowej w kierunku Puław, jeszcze przejechania wiaduktu i drugiego ronda i zjechania na drugim zjeździe. Rysunek można znaleźć na forum skyscrapercity - wpiszcie w googlu obwodn... rozwiń
Avatar
Znafca / 22 grudnia 2016 o 09:25
Jak widac w Polsce wszyscy świetnie się znają na budowie dróg.
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 08:04
Jestem przekonany, że jakby się sprężyli i zima byłaby łagodna to mogliby oddać ten odcinek jesienią 2017 .
Avatar
Gość / 22 grudnia 2016 o 07:06
Szkoda tylko że projekt nie do końca przemyślany. Węzeł Puławy gdzie będzie zjazd na Puławy przez Żyrzyńską powinien być symetrycznie po przeciwnej stronie. Z założenia największy ruch będzie tu z i do Puław a nie Żyrzyna tymczasem jadąc od Puław żeby de facto skręcić w prawo na ekspresówkę w kierunku Lublina trzeba będzie przejechać przez pierwsze rondo potem wiaduktem na drugie i tam dopiero na trzecim zjeździe skręcić i w drugą stronę podobnie . Da się alo po co tak utrudniać funkcjonalność Kiedy gdyby zamienić symetrycznie byłyby skrętu w prawo na pierwszym możliwym rondzie. Ale może jakieś techniczne uwarunkowania. Może
Szkoda tylko że projekt nie do końca przemyślany. Węzeł Puławy gdzie będzie zjazd na Puławy przez Żyrzyńską powinien być symetrycznie po przeciwnej stronie. Z założenia największy ruch będzie tu z i do Puław a nie Żyrzyna tymczasem jadąc od Puław żeby de facto skręcić w prawo na ekspresówkę w kierunku Lublina trzeba będzie przejechać przez pierwsze rondo potem wiaduktem na drugie i tam dopiero na trzecim zjeździe skręcić i w drugą stronę podobnie . Da się alo po co tak utrudniać funkcjonalność Kiedy gdyby zamienić symetrycznie byłyby skrętu ... rozwiń
Avatar
gość / 22 grudnia 2016 o 06:43
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Dziwnie wyprofilowany ten zakręt na prawej jezdni na pierwszym zdjęciu..... Lewa jezdnia OK, a prawa jakaś koślawa, po pijaku roibią czy co?
Po prawo to jest stary ślad obecnej drogi. Docelowo będzie tutaj zupełnie inaczej.
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jakie plany na letnie okienko transferowe ma Hetman Zamość?

Jakie plany na letnie okienko transferowe ma Hetman Zamość? 0 0

Chociaż do końca rozgrywek pozostały jeszcze cztery kolejki działacze Hetmana robią już przymiarki pod kolejny sezon. Wszystko wskazuje na to, że w lecie w Zamościu będą się musieli rozejrzeć przede wszystkim za bramkarzem. Zespół wicelidera tabeli w kolejnym sezonie nadal będzie za to prowadził Jacek Ziarkowski

Dzień Matki. Głosowanie na najładniejsze życzenia. Do wygrania zestawy pereł
galeria

Dzień Matki. Głosowanie na najładniejsze życzenia. Do wygrania zestawy pereł 0 0

Publikujemy życzenia dla mam, które przesłaliście i startujemy z głosowaniem. Internauci wybiorą te najładniejsze, a ich autorzy otrzymają nagrody.

Finał Srebrnego Kasku. Gdzie oglądać? Transmisja w TV i Internecie

Finał Srebrnego Kasku. Gdzie oglądać? Transmisja w TV i Internecie 0 0

ŻUŻEL Dziś o godzinie 19 na stadionie przy al. Zygmuntowskich odbędzie się finał Srebrnego Kasku. Transmisję telewizyjną z tego wydarzenia będzie można obejrzeć na portalu WP SportoweFakty

Awantura w Ratuszu. Przerwana sesja Rady Miasta w Lublinie
galeria

Awantura w Ratuszu. Przerwana sesja Rady Miasta w Lublinie 2 12

Wielką awanturą zaczęło się dzisiejsze posiedzenie Rady Miasta. Salę obrad opanowali na pewien czas protestujący mieszkańcy żądający m.in. gwarancji, że nie dojdzie do likwidacji ogródków działkowych

Dokończą budowę muzeum w Sobiborze

Dokończą budowę muzeum w Sobiborze 0 0

Państwowe Muzeum na Majdanku rozpoczyna drugi etap prac w Muzeum Byłego Niemieckiego Obozu Zagłady w Sobiborze

Szkolenia dla hodowców pokrzywdzonych przez ASF

Szkolenia dla hodowców pokrzywdzonych przez ASF 0 0

Hodowcy trzody chlewnej, jak również rolnicy z terenów zagrożonych afrykańskim pomorem świń, wzięli udział w szkoleniach zorganizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Cykl spotkań odbył się pod hasłem „Wsparcie alternatywnych form produkcji rolnej wobec ASF”.

Szansa dla firm na innowacyjne usługi

Szansa dla firm na innowacyjne usługi 0 0

Lubelscy przedsiębiorcy będą mieli kolejną okazję rozpocząć współpracę ze światem nauki. Przed nimi możliwość uzyskania wsparcia finansowego w ramach konkursu „Bon na innowacje”.

Stypendia dla najlepszych sportowców

Stypendia dla najlepszych sportowców 1 0

327 młodych zawodników ma powody do radości: Marszałek przyznał im stypendia za wyniki osiągnięte w 2017 roku. Sportowcy otrzymali gratyfikacje finansowe ufundowane przez Zarząd Województwa Lubelskiego, a łączna suma nagród to prawie 870 tys. zł!

Spotkania z Biznesem w regionie

Spotkania z Biznesem w regionie 0 0

W ramach cyklu Biznes Lubelskie najlepsi polscy specjaliści przeprowadzili szkolenia dotyczące zagadnień związanych z działalnością lokalnych przedsiębiorstw, zmian w przepisach podatkowych oraz opowiadali o mediacji, negocjacji i arbitrażu w biznesie

Rowerowe Lubelskie

Rowerowe Lubelskie 0 0

Masz w planach wycieczkę rowerową i nie wiesz, jaką trasę wybrać? Lubelskie trasy rowerowe to doskonały pomysł na aktywny wypoczynek. Na Lubelszczyźnie czeka na Ciebie wiele ciekawych miejsc i zabytków. Fanów dwóch kółek zapraszamy na szlak rowerowy Green Velo, czyli „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”, o długości ok. 2000 km!

Pomagając innym pomagasz sobie

Pomagając innym pomagasz sobie 0 0

Poprzez indywidualne rozmowy z pacjentkami wzmacniają w nich wiarę w możliwość pokonania choroby.

Most, na który czekaliśmy 76 lat
galeria

Most, na który czekaliśmy 76 lat 1 0

Budowa mostu na Wiśle, w miejscowości Kamień, łączącego województwo lubelskie z mazowieckim, to jedna z największych inwestycji w historii samorządu województwa. Jej koszt, wliczając drogi dojazdowe, wyniósł blisko 210 mln złotych.

Rząd chce mostu na Wiśle pomiędzy Janowcem a Kazimierzem. Samorządowcy: Kto za to zapłaci?

Rząd chce mostu na Wiśle pomiędzy Janowcem a Kazimierzem. Samorządowcy: Kto za to zapłaci? 20 9

Rząd chce mostu na Wiśle pomiędzy Janowcem a Kazimierzem Dolnym. Samorządowcy są sceptyczni, choć nie do końca negują potrzebę budowy przeprawy. Ale pytają – kto za to zapłaci?

Drobne usterki i wielkie awarie – kliknij po pomoc na Blisco

Drobne usterki i wielkie awarie – kliknij po pomoc na Blisco 0 0

Nikt chyba nie lubi sytuacji, kiedy coś przestaje działać tak, jak powinno. I nieważne, czy mamy do czynienia z pralką, która bezczelnie wypluwa wodę na podłogę, z gniazdkiem, które groźnie iskrzy przy każdej próbie nawiązania kontaktu, czy też z komputerem, z którego w tajemniczy sposób zniknęły ważne pliki. Pierwszy odruch w takich przypadkach jest zazwyczaj taki sam: zdenerwowanie połączone często z bezradnością. Dlatego dobrze wiedzieć, gdzie szybko możemy znaleźć pomoc.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.