środa, 16 sierpnia 2017 r.

Świdnik

Pasażerowie ze Świdnika mogą nie zatrzymać się w centrum Lublina

Dodano: 9 sierpnia 2012, 18:25
Autor: Dominik Smaga

 (Archiwum)
(Archiwum)

Pasażerowie ze Świdnika mogą mieć problem z dojazdem na śródmiejskie przystanki w Lublinie. Urzędnicy nie chcą, by busy nadal zatrzymywały się w ścisłym centrum.

Prywatna linia autobusowa 88 kursuje ze Świdnika przez Kalinówkę do centrum Lublina i kończy trasę na Al. Racławickich (koło Szpitala Wojskowego).

Zezwolenie na kursy zostało wydane Lubelskiej Korporacji Komunikacyjnej jeszcze przed zmianą przepisów, dzięki czemu przewoźnik może stawać na przystankach w centrum miasta dopóki zezwolenie jest ważne. Ale wystarczy, by chciał choćby minimalnie zmienić rozkład, by takie prawo stracił.

Jak to możliwe? Nowy rozkład wymaga nowego zezwolenia. Do wniosku o jego wydanie trzeba dołączyć zgodę na korzystanie z przystanków, a takiej zgody na część przystanków przewoźnik już nie uzyska. Jej wydanie wyklucza Zarząd Transportu Miejskiego.

– Zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym przewoźnik może uwzględnić w rozkładzie jazdy wyłącznie przystanki komunikacyjne i dworce określone przez organizatora – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Urzędnicy powołują się tu na uchwałę Rady Miasta określającą wykaz przystanków, na których mogą stawać podmiejskie autobusy. – Uchwała nie obejmuje przystanków ujętych przez LKK w rozkładzie jazdy.

Chodzi o wszystkie przystanki przy Al. Racławickich, ul. Lipowej, al. Piłsudskiego, Al. Zygmuntowskich, ul. Fabrycznej, koło pomnika przy Drodze Męczenników Majdanka i przy Doświadczalnej. One nie zostały wymienione w uchwale. Właśnie dlatego ZTM odmówił przewoźnikowi zgody niezbędnej do zmiany rozkłady.

LKK zaskarżyła odmowę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Rozstrzygnięcia jeszcze nie ma, ale ZTM jest pewien wygranej, bo w podobnych sprawach wygrywał już dwa razy. SKO przyznało, że urzędnicy mieli rację odmawiając zgody na stawanie przy ul. Ruskiej przewoźnikowi jadącemu do Białej Podlaskiej i drugiemu, do Wólki Zawieprzyckiej.

Spór najmniej cieszy pasażerów ze Świdnika, którzy chcą wysiadać tam, gdzie jest im wygodnie. Taką wygodę stracili niedawno pracownicy firm przy al. Kraśnickiej.

– Z ulic zniknęła całkowicie prywatna linia 80, którą dojeżdżali do pracy m.in. pracownicy szpitala przy al. Kraśnickiej – mówi świdniczanka, Agnieszka Gańska.
Czytaj więcej o:
ANDRZEJ
JANEK
.
(31) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ANDRZEJ
ANDRZEJ (12 sierpnia 2014 o 15:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A JA CIESZE SIE ŻE ZNIKNĄŁ BUSY LINI 88 ZAPYŻALI KIEROWCY LKK CHAMSKIE ZACHOWANIE A CO ZA TYM IDZIE ICH BUSY TO JEDEN ZŁOM  I SZYBKA JAZDA Z PASAŻERAMI

Rozwiń
JANEK
JANEK (25 sierpnia 2012 o 19:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
NA LINI 74 PO LUBLINIE TEŻ JERZDŻĄ KAPENY TAKIE JAK W LKK I ZTM NIE WIDZI ZADNEGO PROBLEMU
Rozwiń
.
. (20 sierpnia 2012 o 17:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='pp' timestamp='1344716224' post='663604']
No ciekawy jestem co by było jakby każdy przewoźnik ze wsi chciał wjeżdzać swoim strupiałym busem do centrum miasta. Co to w ogóle za logika, ze wsi dojeżdza się na dworzec i tam przesiada się w komunikację miejską. Dlaczego Świdnika i firmy LKK ma to niedotyczyć? Jakieś święte krowy? Widok tych rolatujących się Kapen i Iveco nie jest do niczego potrzebny w centrum Lublina.
Od lat wraca temat utworzenia normalnej komunikacji miejskiej do Świdnika i ciągle jest przed tym ogromny opór. Tymczasem w skali kraju to jest kuriozum, nie ma drugiego takiego miasta o wielkości 40 tys mieszkańców leżącego przez granicę z ośrodkiem wojewódzkim, które miałoby transport zbiorowy organizowany w taki sposób. Politycy ze Świdnika muszą nie mieć kompletnie żadnych ambicji, żeby przez lata zapewniać ludziom takie standardy. Ale widać, że w Świdniku też beton zaczyna się powoli kruszyć. Jeżdzą już do Świdnika nocne i prędzej czy później pojawią się pewnie i dzienne. A decyzja ZTM w sprawie linii 88 tylko ten proces normalizacji tylko przyspieszy
[/quote]Co 20 minut ze Świdnika powinien kursowac EZT do lublina ,oczywiście dalej poprzez Czuby,Motycz oraz do Lubartowa, Parczewa i Kraśnika.Wtedy na drogach znikną korki.Od przystanków kolejowych do centrum komunikacja MPK.Bilet wspólny.
Rozwiń
Agnieszka
Agnieszka (17 sierpnia 2012 o 13:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Z ulic zniknęła całkowicie prywatna linia 80, którą dojeżdżali do pracy m.in. pracownicy szpitala przy al. Kraśnickiej – mówi świdniczanka, Agnieszka Gańska" TOTALNA BZDURA!!!!!!!! Zostały zawieszone kursy Świd-Trans. Natomiast kursy Pana Gorzela dalej są aktualne i można się nimi dostać do szpitala. Dziennik Wschodni powinien dokładniej zbierać informacje a nie pisać tak absurdalne słowa.
Rozwiń
Tommik
Tommik (14 sierpnia 2012 o 11:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jest - źle
nie ma - źle

Moim skromnym zdaniem, cała ta afera ma przygotować nas na to, że za chwilę jakaś firma XYZ dostanie koncesję, podniesie bilety na 6 zł lub 8 zł na dojazd do Świdnika. Czemu ? Bo lada chwila lotnisko będzie już przyjmować pierwszych pasażerów.

Tu nie chodzi o wytępienie linii 88, gdzie i tak busiki jeżdzą po kosztach. Zaopatruję tą firmę w części do tych żółtków. Naprawdę możecie się czuć bezpieczni. No fakt - klimatyzacji nie ma, są stare.

ale. ... zanim kolejny kolega pana Żuka lub posłanki "coś tam coś tam" dostanie koncesję na dowóz pasażerów łądnymi, nowoczesnymi autobusami, trzeba zrobić wywiad. Kogo wytępić, komu dać i ile na tym zarobić.

Czy 15 zł za dojazd Lublin-Świdnik-Lotnisko będzie akceptowalną dla Was kwotą ? Być może zgegocjujecie do 8 zł

Poczytajcie o problemach dojazdu Warszawa-Lotnisko Modlin. Minimum 30 zł ..........................................................
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (31)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!