Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

9 sierpnia 2012 r.
18:25
Edytuj ten wpis

Pasażerowie ze Świdnika mogą nie zatrzymać się w centrum Lublina

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
23 31 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

Pasażerowie ze Świdnika mogą mieć problem z dojazdem na śródmiejskie przystanki w Lublinie. Urzędnicy nie chcą, by busy nadal zatrzymywały się w ścisłym centrum.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Prywatna linia autobusowa 88 kursuje ze Świdnika przez Kalinówkę do centrum Lublina i kończy trasę na Al. Racławickich (koło Szpitala Wojskowego).

Zezwolenie na kursy zostało wydane Lubelskiej Korporacji Komunikacyjnej jeszcze przed zmianą przepisów, dzięki czemu przewoźnik może stawać na przystankach w centrum miasta dopóki zezwolenie jest ważne. Ale wystarczy, by chciał choćby minimalnie zmienić rozkład, by takie prawo stracił.

Jak to możliwe? Nowy rozkład wymaga nowego zezwolenia. Do wniosku o jego wydanie trzeba dołączyć zgodę na korzystanie z przystanków, a takiej zgody na część przystanków przewoźnik już nie uzyska. Jej wydanie wyklucza Zarząd Transportu Miejskiego.

– Zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym przewoźnik może uwzględnić w rozkładzie jazdy wyłącznie przystanki komunikacyjne i dworce określone przez organizatora – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Urzędnicy powołują się tu na uchwałę Rady Miasta określającą wykaz przystanków, na których mogą stawać podmiejskie autobusy. – Uchwała nie obejmuje przystanków ujętych przez LKK w rozkładzie jazdy.

Chodzi o wszystkie przystanki przy Al. Racławickich, ul. Lipowej, al. Piłsudskiego, Al. Zygmuntowskich, ul. Fabrycznej, koło pomnika przy Drodze Męczenników Majdanka i przy Doświadczalnej. One nie zostały wymienione w uchwale. Właśnie dlatego ZTM odmówił przewoźnikowi zgody niezbędnej do zmiany rozkłady.
LKK zaskarżyła odmowę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Rozstrzygnięcia jeszcze nie ma, ale ZTM jest pewien wygranej, bo w podobnych sprawach wygrywał już dwa razy. SKO przyznało, że urzędnicy mieli rację odmawiając zgody na stawanie przy ul. Ruskiej przewoźnikowi jadącemu do Białej Podlaskiej i drugiemu, do Wólki Zawieprzyckiej.

Spór najmniej cieszy pasażerów ze Świdnika, którzy chcą wysiadać tam, gdzie jest im wygodnie. Taką wygodę stracili niedawno pracownicy firm przy al. Kraśnickiej.

– Z ulic zniknęła całkowicie prywatna linia 80, którą dojeżdżali do pracy m.in. pracownicy szpitala przy al. Kraśnickiej – mówi świdniczanka, Agnieszka Gańska.

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ANDRZEJ / 12 sierpnia 2014 o 15:12

A JA CIESZE SIE ŻE ZNIKNĄŁ BUSY LINI 88 ZAPYŻALI KIEROWCY LKK CHAMSKIE ZACHOWANIE A CO ZA TYM IDZIE ICH BUSY TO JEDEN ZŁOM  I SZYBKA JAZDA Z PASAŻERAMI

Avatar
JANEK / 25 sierpnia 2012 o 19:06
NA LINI 74 PO LUBLINIE TEŻ JERZDŻĄ KAPENY TAKIE JAK W LKK I ZTM NIE WIDZI ZADNEGO PROBLEMU
Avatar
. / 20 sierpnia 2012 o 17:36
[quote name='pp' timestamp='1344716224' post='663604']
No ciekawy jestem co by było jakby każdy przewoźnik ze wsi chciał wjeżdzać swoim strupiałym busem do centrum miasta. Co to w ogóle za logika, ze wsi dojeżdza się na dworzec i tam przesiada się w komunikację miejską. Dlaczego Świdnika i firmy LKK ma to niedotyczyć? Jakieś święte krowy? Widok tych rolatujących się Kapen i Iveco nie jest do niczego potrzebny w centrum Lublina.
Od lat wraca temat utworzenia normalnej komunikacji miejskiej do Świdnika i ciągle jest przed tym ogromny opór. Tymczasem w skali kraju to jest kuriozum, nie ma drugiego takiego miasta o wielkości 40 tys mieszkańców leżącego przez granicę z ośrodkiem wojewódzkim, które miałoby transport zbiorowy organizowany w taki sposób. Politycy ze Świdnika muszą nie mieć kompletnie żadnych ambicji, żeby przez lata zapewniać ludziom takie standardy. Ale widać, że w Świdniku też beton zaczyna się powoli kruszyć. Jeżdzą już do Świdnika nocne i prędzej czy później pojawią się pewnie i dzienne. A decyzja ZTM w sprawie linii 88 tylko ten proces normalizacji tylko przyspieszy
[/quote]Co 20 minut ze Świdnika powinien kursowac EZT do lublina ,oczywiście dalej poprzez Czuby,Motycz oraz do Lubartowa, Parczewa i Kraśnika.Wtedy na drogach znikną korki.Od przystanków kolejowych do centrum komunikacja MPK.Bilet wspólny.
[quote name='pp' timestamp='1344716224' post='663604']
No ciekawy jestem co by było jakby każdy przewoźnik ze wsi chciał wjeżdzać swoim strupiałym busem do centrum miasta. Co to w ogóle za logika, ze wsi dojeżdza się na dworzec i tam przesiada się w komunikację miejską. Dlaczego Świdnika i firmy LKK ma to niedotyczyć? Jakieś święte krowy? Widok tych rolatujących się Kapen i Iveco nie jest do niczego potrzebny w centrum Lublina.
Od lat wraca temat utworzenia normalnej komunikacji miejskiej do Świdnika i cią... rozwiń
Avatar
Agnieszka / 17 sierpnia 2012 o 13:11
"Z ulic zniknęła całkowicie prywatna linia 80, którą dojeżdżali do pracy m.in. pracownicy szpitala przy al. Kraśnickiej – mówi świdniczanka, Agnieszka Gańska" TOTALNA BZDURA!!!!!!!! Zostały zawieszone kursy Świd-Trans. Natomiast kursy Pana Gorzela dalej są aktualne i można się nimi dostać do szpitala. Dziennik Wschodni powinien dokładniej zbierać informacje a nie pisać tak absurdalne słowa.
Avatar
Tommik / 14 sierpnia 2012 o 11:10
jest - źle
nie ma - źle

Moim skromnym zdaniem, cała ta afera ma przygotować nas na to, że za chwilę jakaś firma XYZ dostanie koncesję, podniesie bilety na 6 zł lub 8 zł na dojazd do Świdnika. Czemu ? Bo lada chwila lotnisko będzie już przyjmować pierwszych pasażerów.

Tu nie chodzi o wytępienie linii 88, gdzie i tak busiki jeżdzą po kosztach. Zaopatruję tą firmę w części do tych żółtków. Naprawdę możecie się czuć bezpieczni. No fakt - klimatyzacji nie ma, są stare.

ale. ... zanim kolejny kolega pana Żuka lub posłanki "coś tam coś tam" dostanie koncesję na dowóz pasażerów łądnymi, nowoczesnymi autobusami, trzeba zrobić wywiad. Kogo wytępić, komu dać i ile na tym zarobić.

Czy 15 zł za dojazd Lublin-Świdnik-Lotnisko będzie akceptowalną dla Was kwotą ? Być może zgegocjujecie do 8 zł

Poczytajcie o problemach dojazdu Warszawa-Lotnisko Modlin. Minimum 30 zł ..........................................................
jest - źle
nie ma - źle

Moim skromnym zdaniem, cała ta afera ma przygotować nas na to, że za chwilę jakaś firma XYZ dostanie koncesję, podniesie bilety na 6 zł lub 8 zł na dojazd do Świdnika. Czemu ? Bo lada chwila lotnisko będzie już przyjmować pierwszych pasażerów.

Tu nie chodzi o wytępienie linii 88, gdzie i tak busiki jeżdzą po kosztach. Zaopatruję tą firmę w części do tych żółtków. Naprawdę możecie się czuć bezpieczni. No fakt - klimatyzacji nie ma, są stare.

ale. ... zanim kolejny kolega pa... rozwiń
Avatar
Egon / 13 sierpnia 2012 o 17:29
[quote name='Ktoś' timestamp='1344791333' post='663828']
To jest ewenement na skalę krajową, żeby sąsiadujące ze sobą miasta nie miały wspólnej komunikacji.
[/quote]
To jest granda i 50 lat za murzynami! To nawet nie zad*pie, to Azja normalnie! ZTM, MPK, prezesiki i banda nierobów chce zarobić na swoje kominowe pobory kosztem ludzi dojeżdżających do pracy, do szkół i na uczelnie! Wywieźć tę hołotę na taczkach!
Avatar
wyborca / 13 sierpnia 2012 o 08:17
Wszystko jak z kamienia....radnych ze Świdnika należałoby zapytać co robia dla swoich wyborców? Zamiast lepiej jest coraz gorzej ?
Avatar
alve / 12 sierpnia 2012 o 23:13
Kochani, po co tyle jadu i tekstów od "lubelskich szmat" i "wsiowego Świdnika"? Niestety, radni Świdnika to wielokadencyjne "betony", których elektorat jest już na emeryturze/rencie lub pracuje i mieszka w Świdniku, i zupełnie nie obchodzi ich problem, jaki mamy ostatnio z dojazdem do pracy w Lublinie. Popieram decyzję ZTM jedynie częściowo, bo naprawdę busy linii 88 ( i innych również) są w opłakanym stanie, pasażerowie to szeroko komentują, zgłaszają, ale niestety na przewoźniku to nie robi wrażenia. Natomiast blokując wjazd i stawanie na przystankach w centrum Lublina żółtym trupom z linii 88, zabiorą ludziom kolejne połączenia do pracy. Przypominam, że ostatnio linia Świdnik-Kalinówka- Lublin, jeździ jak chce i kiedy chce. Autobusów i busów nie jest więcej i nie sądzę aby przez to zaczęło wyjeżdżać więcej na innych liniach, komfort dojazdu do Lublina już jest nijaki, więc to może być gorsze niż w krajach trzeciego Świata. Taka decyzja ZTM uprzykrzy ludziom życie, bo zapewne szanowni radni zanim się zorientują, że jednak może by coś zadziałać i mieć naprawdę wspólną komunikację to minie kilka miesięcy, jak nie lat... ( gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że ktoś z rady ma kogoś w rodzinie, co tu jest jednym z największych przewozników w Świdniku a wprowadzenie linii MPK spowoduje upadek biznesu, więc widać jak to wygląda...)
Jedynie gorzej wygląda połączenie komunikacyjne w postaci transportu zbiorowego na trasie Świdnik- Łęczna, a raczej jego zupełny ( ?) brak...
Kochani, po co tyle jadu i tekstów od "lubelskich szmat" i "wsiowego Świdnika"? Niestety, radni Świdnika to wielokadencyjne "betony", których elektorat jest już na emeryturze/rencie lub pracuje i mieszka w Świdniku, i zupełnie nie obchodzi ich problem, jaki mamy ostatnio z dojazdem do pracy w Lublinie. Popieram decyzję ZTM jedynie częściowo, bo naprawdę busy linii 88 ( i innych również) są w opłakanym stanie, pasażerowie to szeroko komentują, zgłaszają, ale niestety na przewoźniku to nie robi wrażenia. Natomia... rozwiń
Avatar
Ktoś / 12 sierpnia 2012 o 19:08
To jest ewenement na skalę krajową, żeby sąsiadujące ze sobą miasta nie miały wspólnej komunikacji.
Avatar
Jakup / 12 sierpnia 2012 o 18:51
Szkoda że wsiowe busy ze Świdnika nie będa mogły jeździć do Lublina... Ciekawe czy piszacym to będzie równie wesoło jak wsiowe autobusy PKS Wschód nie będą wpuszczane do takiego Krakowa czy Zakopanego bo się rozsypują i są brdne?
Ech... pamiętam jak kilka-kilkanascie lat temu to MPK miało sypiące się autobusy, które zawodziły co chwila i dojeżdżając do szkoły wolałem chodzić na piechotę na dworzec czy poczekać na linię 80 niż dojeżdżać MPK. Nawet najmroźniejszą zima autobusy ze Świdnika nie miały problemu, a Lubelskie stały.

Czasy się zmieniły MPK dostało pieniążki, a ze Świdnika jeżdżą gruchoty, w dodatku jeżdżą jak im się podoba. Bywa i tak. Ale po co z tego robić wrzuty na siebie wzajemnie?

Wiadomo MPK dba o swoje interesy. W końcu mało kto się zdecyduje chodzić z dworca. A kąsek jest łakomy, bo duża grupa świdniczan jeździ do centrum Lublina. Co prawda część pewnie przerzuci się na samochody bo będzie taniej (3,00+3,20 w jedną stronę za osobę autobusami) i będzie dopychała dodatkowo zapchane już parkingi, ale większość będzie musiała przecierpieć droższe dojazdy.

Zanim MPK wejdzie do Świdnika minie jeszcze dużo czasu. Niby proste do dogadania nocne (raptem 2 kursy na dobę) były obgadywane tyle czasu. A co dopiero kilkadziesiat kursów dziennie na różnych trasach?
Szkoda że wsiowe busy ze Świdnika nie będa mogły jeździć do Lublina... Ciekawe czy piszacym to będzie równie wesoło jak wsiowe autobusy PKS Wschód nie będą wpuszczane do takiego Krakowa czy Zakopanego bo się rozsypują i są brdne?
Ech... pamiętam jak kilka-kilkanascie lat temu to MPK miało sypiące się autobusy, które zawodziły co chwila i dojeżdżając do szkoły wolałem chodzić na piechotę na dworzec czy poczekać na linię 80 niż dojeżdżać MPK. Nawet najmroźniejszą zima autobusy ze Świdnika nie miały problemu, a Lubelskie stały.

rozwiń
Avatar
ANDRZEJ / 12 sierpnia 2014 o 15:12

A JA CIESZE SIE ŻE ZNIKNĄŁ BUSY LINI 88 ZAPYŻALI KIEROWCY LKK CHAMSKIE ZACHOWANIE A CO ZA TYM IDZIE ICH BUSY TO JEDEN ZŁOM  I SZYBKA JAZDA Z PASAŻERAMI

Avatar
JANEK / 25 sierpnia 2012 o 19:06
NA LINI 74 PO LUBLINIE TEŻ JERZDŻĄ KAPENY TAKIE JAK W LKK I ZTM NIE WIDZI ZADNEGO PROBLEMU
Avatar
. / 20 sierpnia 2012 o 17:36
[quote name='pp' timestamp='1344716224' post='663604']
No ciekawy jestem co by było jakby każdy przewoźnik ze wsi chciał wjeżdzać swoim strupiałym busem do centrum miasta. Co to w ogóle za logika, ze wsi dojeżdza się na dworzec i tam przesiada się w komunikację miejską. Dlaczego Świdnika i firmy LKK ma to niedotyczyć? Jakieś święte krowy? Widok tych rolatujących się Kapen i Iveco nie jest do niczego potrzebny w centrum Lublina.
Od lat wraca temat utworzenia normalnej komunikacji miejskiej do Świdnika i ciągle jest przed tym ogromny opór. Tymczasem w skali kraju to jest kuriozum, nie ma drugiego takiego miasta o wielkości 40 tys mieszkańców leżącego przez granicę z ośrodkiem wojewódzkim, które miałoby transport zbiorowy organizowany w taki sposób. Politycy ze Świdnika muszą nie mieć kompletnie żadnych ambicji, żeby przez lata zapewniać ludziom takie standardy. Ale widać, że w Świdniku też beton zaczyna się powoli kruszyć. Jeżdzą już do Świdnika nocne i prędzej czy później pojawią się pewnie i dzienne. A decyzja ZTM w sprawie linii 88 tylko ten proces normalizacji tylko przyspieszy
[/quote]Co 20 minut ze Świdnika powinien kursowac EZT do lublina ,oczywiście dalej poprzez Czuby,Motycz oraz do Lubartowa, Parczewa i Kraśnika.Wtedy na drogach znikną korki.Od przystanków kolejowych do centrum komunikacja MPK.Bilet wspólny.
[quote name='pp' timestamp='1344716224' post='663604']
No ciekawy jestem co by było jakby każdy przewoźnik ze wsi chciał wjeżdzać swoim strupiałym busem do centrum miasta. Co to w ogóle za logika, ze wsi dojeżdza się na dworzec i tam przesiada się w komunikację miejską. Dlaczego Świdnika i firmy LKK ma to niedotyczyć? Jakieś święte krowy? Widok tych rolatujących się Kapen i Iveco nie jest do niczego potrzebny w centrum Lublina.
Od lat wraca temat utworzenia normalnej komunikacji miejskiej do Świdnika i cią... rozwiń
Avatar
Agnieszka / 17 sierpnia 2012 o 13:11
"Z ulic zniknęła całkowicie prywatna linia 80, którą dojeżdżali do pracy m.in. pracownicy szpitala przy al. Kraśnickiej – mówi świdniczanka, Agnieszka Gańska" TOTALNA BZDURA!!!!!!!! Zostały zawieszone kursy Świd-Trans. Natomiast kursy Pana Gorzela dalej są aktualne i można się nimi dostać do szpitala. Dziennik Wschodni powinien dokładniej zbierać informacje a nie pisać tak absurdalne słowa.
Avatar
Tommik / 14 sierpnia 2012 o 11:10
jest - źle
nie ma - źle

Moim skromnym zdaniem, cała ta afera ma przygotować nas na to, że za chwilę jakaś firma XYZ dostanie koncesję, podniesie bilety na 6 zł lub 8 zł na dojazd do Świdnika. Czemu ? Bo lada chwila lotnisko będzie już przyjmować pierwszych pasażerów.

Tu nie chodzi o wytępienie linii 88, gdzie i tak busiki jeżdzą po kosztach. Zaopatruję tą firmę w części do tych żółtków. Naprawdę możecie się czuć bezpieczni. No fakt - klimatyzacji nie ma, są stare.

ale. ... zanim kolejny kolega pana Żuka lub posłanki "coś tam coś tam" dostanie koncesję na dowóz pasażerów łądnymi, nowoczesnymi autobusami, trzeba zrobić wywiad. Kogo wytępić, komu dać i ile na tym zarobić.

Czy 15 zł za dojazd Lublin-Świdnik-Lotnisko będzie akceptowalną dla Was kwotą ? Być może zgegocjujecie do 8 zł

Poczytajcie o problemach dojazdu Warszawa-Lotnisko Modlin. Minimum 30 zł ..........................................................
jest - źle
nie ma - źle

Moim skromnym zdaniem, cała ta afera ma przygotować nas na to, że za chwilę jakaś firma XYZ dostanie koncesję, podniesie bilety na 6 zł lub 8 zł na dojazd do Świdnika. Czemu ? Bo lada chwila lotnisko będzie już przyjmować pierwszych pasażerów.

Tu nie chodzi o wytępienie linii 88, gdzie i tak busiki jeżdzą po kosztach. Zaopatruję tą firmę w części do tych żółtków. Naprawdę możecie się czuć bezpieczni. No fakt - klimatyzacji nie ma, są stare.

ale. ... zanim kolejny kolega pa... rozwiń
Avatar
Egon / 13 sierpnia 2012 o 17:29
[quote name='Ktoś' timestamp='1344791333' post='663828']
To jest ewenement na skalę krajową, żeby sąsiadujące ze sobą miasta nie miały wspólnej komunikacji.
[/quote]
To jest granda i 50 lat za murzynami! To nawet nie zad*pie, to Azja normalnie! ZTM, MPK, prezesiki i banda nierobów chce zarobić na swoje kominowe pobory kosztem ludzi dojeżdżających do pracy, do szkół i na uczelnie! Wywieźć tę hołotę na taczkach!
Avatar
wyborca / 13 sierpnia 2012 o 08:17
Wszystko jak z kamienia....radnych ze Świdnika należałoby zapytać co robia dla swoich wyborców? Zamiast lepiej jest coraz gorzej ?
Avatar
alve / 12 sierpnia 2012 o 23:13
Kochani, po co tyle jadu i tekstów od "lubelskich szmat" i "wsiowego Świdnika"? Niestety, radni Świdnika to wielokadencyjne "betony", których elektorat jest już na emeryturze/rencie lub pracuje i mieszka w Świdniku, i zupełnie nie obchodzi ich problem, jaki mamy ostatnio z dojazdem do pracy w Lublinie. Popieram decyzję ZTM jedynie częściowo, bo naprawdę busy linii 88 ( i innych również) są w opłakanym stanie, pasażerowie to szeroko komentują, zgłaszają, ale niestety na przewoźniku to nie robi wrażenia. Natomiast blokując wjazd i stawanie na przystankach w centrum Lublina żółtym trupom z linii 88, zabiorą ludziom kolejne połączenia do pracy. Przypominam, że ostatnio linia Świdnik-Kalinówka- Lublin, jeździ jak chce i kiedy chce. Autobusów i busów nie jest więcej i nie sądzę aby przez to zaczęło wyjeżdżać więcej na innych liniach, komfort dojazdu do Lublina już jest nijaki, więc to może być gorsze niż w krajach trzeciego Świata. Taka decyzja ZTM uprzykrzy ludziom życie, bo zapewne szanowni radni zanim się zorientują, że jednak może by coś zadziałać i mieć naprawdę wspólną komunikację to minie kilka miesięcy, jak nie lat... ( gdzieś mi się kiedyś obiło o uszy, że ktoś z rady ma kogoś w rodzinie, co tu jest jednym z największych przewozników w Świdniku a wprowadzenie linii MPK spowoduje upadek biznesu, więc widać jak to wygląda...)
Jedynie gorzej wygląda połączenie komunikacyjne w postaci transportu zbiorowego na trasie Świdnik- Łęczna, a raczej jego zupełny ( ?) brak...
Kochani, po co tyle jadu i tekstów od "lubelskich szmat" i "wsiowego Świdnika"? Niestety, radni Świdnika to wielokadencyjne "betony", których elektorat jest już na emeryturze/rencie lub pracuje i mieszka w Świdniku, i zupełnie nie obchodzi ich problem, jaki mamy ostatnio z dojazdem do pracy w Lublinie. Popieram decyzję ZTM jedynie częściowo, bo naprawdę busy linii 88 ( i innych również) są w opłakanym stanie, pasażerowie to szeroko komentują, zgłaszają, ale niestety na przewoźniku to nie robi wrażenia. Natomia... rozwiń
Avatar
Ktoś / 12 sierpnia 2012 o 19:08
To jest ewenement na skalę krajową, żeby sąsiadujące ze sobą miasta nie miały wspólnej komunikacji.
Avatar
Jakup / 12 sierpnia 2012 o 18:51
Szkoda że wsiowe busy ze Świdnika nie będa mogły jeździć do Lublina... Ciekawe czy piszacym to będzie równie wesoło jak wsiowe autobusy PKS Wschód nie będą wpuszczane do takiego Krakowa czy Zakopanego bo się rozsypują i są brdne?
Ech... pamiętam jak kilka-kilkanascie lat temu to MPK miało sypiące się autobusy, które zawodziły co chwila i dojeżdżając do szkoły wolałem chodzić na piechotę na dworzec czy poczekać na linię 80 niż dojeżdżać MPK. Nawet najmroźniejszą zima autobusy ze Świdnika nie miały problemu, a Lubelskie stały.

Czasy się zmieniły MPK dostało pieniążki, a ze Świdnika jeżdżą gruchoty, w dodatku jeżdżą jak im się podoba. Bywa i tak. Ale po co z tego robić wrzuty na siebie wzajemnie?

Wiadomo MPK dba o swoje interesy. W końcu mało kto się zdecyduje chodzić z dworca. A kąsek jest łakomy, bo duża grupa świdniczan jeździ do centrum Lublina. Co prawda część pewnie przerzuci się na samochody bo będzie taniej (3,00+3,20 w jedną stronę za osobę autobusami) i będzie dopychała dodatkowo zapchane już parkingi, ale większość będzie musiała przecierpieć droższe dojazdy.

Zanim MPK wejdzie do Świdnika minie jeszcze dużo czasu. Niby proste do dogadania nocne (raptem 2 kursy na dobę) były obgadywane tyle czasu. A co dopiero kilkadziesiat kursów dziennie na różnych trasach?
Szkoda że wsiowe busy ze Świdnika nie będa mogły jeździć do Lublina... Ciekawe czy piszacym to będzie równie wesoło jak wsiowe autobusy PKS Wschód nie będą wpuszczane do takiego Krakowa czy Zakopanego bo się rozsypują i są brdne?
Ech... pamiętam jak kilka-kilkanascie lat temu to MPK miało sypiące się autobusy, które zawodziły co chwila i dojeżdżając do szkoły wolałem chodzić na piechotę na dworzec czy poczekać na linię 80 niż dojeżdżać MPK. Nawet najmroźniejszą zima autobusy ze Świdnika nie miały problemu, a Lubelskie stały.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra 7 0

Półtoraroczne dziecko wypadło z trzeciego piętra bloku przy ulicy Górnej w Lublinie.

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW?

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW? 5 2

Tragiczny wypadek w Siennicy Królewskiej Dużej (pow. krasnostawski). Nie żyje 47-letni mężczyzna.

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach
30 maja 2018, 19:00

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach 1 0

Co Gdzie Kiedy. Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Inspiracje po lubelsku. W środę, 30 maja o godz. 19 odbędzie się spotkanie poświęcone związkom i relacjom.

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale 0 0

Niezbyt dobrze zaczął się ten rok dla Bogdanki. W pierwszym kwartale przychody spadły o 14,3 proc., do 398,7 mln zł z 465,2 mln zł przed rokiem. Kopalnia na czysto zarobiła w tym okresie 23,2 mln zł.

Innymi Słowy Impro w Amnesii
30 maja 2018, 20:00

Innymi Słowy Impro w Amnesii 1 0

Co Gdzie Kiedy. 30 maja o godz. 20 w klubie Amnesia (al. Racławickie 6) wystąpi formacja Innymi Słowy. Artyści zaprezentują improwizowane szorty sceniczne.

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?"

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?" 12 5

Nieco ponad 2 miliony złotych zgodzili się przeznaczyć miejscy radni na budowę ul. Sosnowej. Ponieważ inwestycja nie była wcześniej wpisana do budżetu pieniądze zostały przesunięte z puli przeznaczonej na budowę basenów. Wybór akurat tej ulicy nie dla wszystkich jest jasny

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu 14 2

Nie żyje 30-letni motocyklista potrącony przez busa w miejscowości Sumin (pow. tomaszowski).

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć)
galeria

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć) 3 4

Uczniowie gimnazjum przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka w Lublinie bawili się na uroczystym Balu. Zobaczcie naszą galerię zdjęć.

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza"

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza" 0 1

„Człowiek - legenda, który przyprowadził Śląsk do Polski, a potem został przez Polskę zdeptany”.

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć)
galeria

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć) 16 3

Do Pierwszej Komunii Świętej przystąpiły dzieci z Parafii pw. Świętego Andrzeja Boboli w Lublinie. Towarzyszyliśmy im w tej uroczystej chwili.

Koncert Magiczny Lublin Jagiellonów

Koncert Magiczny Lublin Jagiellonów 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek, 28 maja o godz. 19 w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie (ul. Narutowicza 6) odbędzie się wyjątkowy koncert Magiczny "Lublin Jagiellonów".

Dni Puław: występ ulicznego teatru i pokaz multimedialny (zdjęcia)
galeria
film

Dni Puław: występ ulicznego teatru i pokaz multimedialny (zdjęcia) 7 4

Mieszkańcy Puław, którzy mimo kapryśnej pogody w sobotni wieczór pojawili się przed Urzędem Miasta, nie żałowali. Spektakl warszawskiego Teatru Akt oraz finałowe widowisko z wykorzystaniem światła i muzyki, zrobiły wrażenie na widzach.

Sprawdzali wiedzę i zdrowie puławian
DNI OTWARTE
galeria

Sprawdzali wiedzę i zdrowie puławian 2 0

Mieszkańcy Puław mogli zobaczyć eksponaty z Muzeum Techniki Biurowej. Wystawa, a także sentymentalny pokój urzędnika z PRL-u była otwarta w Urzędzie Miasta. Nie brakowało także konkursów z nagrodami i turniejów dla młodzieży.

Festyn z okazji Dnia Matki. Tak bawili się mieszkańcy LSM (zdjęcia)
galeria

Festyn z okazji Dnia Matki. Tak bawili się mieszkańcy LSM (zdjęcia) 5 1

W sobotę mieszkańcy Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej bawili się na festynie rodzinnym z okazji Dnia Matki. W programie były: występ zespołu tanecznego DK LSM oraz zespołów tanecznych "Wega" i "Kallista"; koncerty grupy wokalnej DK LSM, "Senioritek", "Pasjonatty" czy Kapeli Podwórkowej "Klawa Ferajna".

Dzieje Puław: Pogoń litewska. Analiza herbu Czartoryskich
HISTORIA

Dzieje Puław: Pogoń litewska. Analiza herbu Czartoryskich 10 1

Herb to ustalona według reguł heraldycznych oznaka osoby, rodziny, miasta, prowincji czy państwa. Natomiast herby rycerskie, znane od XIX wieku, były dziedzicznymi oznakami przynależności do stanu szlacheckiego. Wywodziły się od znaków umieszczanych na barwionych chorągwiach, a od XII wieku także na różnych częściach uzbrojenia w celu odróżnienia oddziałów i poszczególnych rycerzy średniowiecznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.