sobota, 16 grudnia 2017 r.

Zamość

Autobusy hybrydowe nie dla Zamościa

  Edytuj ten wpis
Dodano: 1 czerwca 2014, 10:00
Autor: (dudi)

Zamość jeszcze poczeka na autobusy hybrydowe. Ministerstwo nie przyznało miastu dotacji na ich zakup.

Samorząd wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej złożył jesienią ubiegłego roku. Projekt "Zakup taboru niskoemisyjnego dla miasta Zamość” przewidywał zakup sześciu autobusów hybrydowych zasilanych gazem CNG i prądem oraz szkolenie 12 kierowców. Gdyby się udało, miasto dostałoby 10 mln zł na tę inwestycję.

Koszty we wnioskach z miast, które zgłosiły się do konkursu przekroczyły jednak kwotę, którą miało ministerstwo. Pieniądze mieli dostać ci, którzy będą najwyżej w rankingu. Kwota potrzebna na realizację wszystkich wniosków to ok. 480 mln zł. Fundusz miał do wydania 80 mln zł.

Niestety, okazało się, że ministerstwo nie przyznało dotacji dla Zamościa. Pieniądze z programu "Gazela” dostanie Częstochowa (prawie 66 mln zł) i Gdynia (ponad 15 mln zł). Zamość trafił na listę rezerwową i jest na drugim miejscu. Co to oznacza? - Zainteresowanie konkursem było bardzo duże. Szukamy dodatkowych pieniędzy, które moglibyśmy przeznaczyć na projekty z listy rezerwowej - tłumaczy Aleksandra Kopcińska z NFOŚGW. - Gdyby się udało, nie oznacza to, że wszyscy dostaną pieniądze. Być może uda się dofinansować częściowo kilka projektów. Szanse mają te, które są wyżej na liście - dodaje.

Na liście rezerwowej przed Zamościem jest Warszawa, która chciała zdobyć całą kwotę przeznaczoną na konkurs (80 mln zł). Na trzeciej pozycji znalazł się Kraków z wnioskiem o 24 mln zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: Zamość MZK Zamość
bolesła
n
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bolesła
bolesła (1 czerwca 2014 o 15:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ludzie to i dobrze , że nie macie dotacji do tego BADZIEWIA!!!

Jeżdżę dwa lata takimi autobusami w niemczech i każdy narzeka na jakość i niezawodność tych pojazdów. Nie mają mocy aby jechać , a pod górki to na pierwszym biegu mają problem .

na dodatek silniki mają problem z uruchomieniem się . Po 700 tyś km nadają się do wymiany.

Mimo ceny za gaz ziemny 1,08 centa za kilogram ponoszone są większe koszty eksploatacji tych pojazdów.

A nowe Diesle z euro5 wytzymają więcej kilometrów i tak samo zanieczyszczają środowisko jak gazbusy.

Rozwiń
n
n (1 czerwca 2014 o 11:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

to wszystko przez to, że przekazują sobie bilety!

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!