poniedziałek, 23 października 2017 r.

Zamość

Zamość bez pociągu Hetman. W zamian autobus

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 lutego 2014, 17:18

Ze stacji Zamość przestanie kursować jedyny pociąg dalekobieżny. Miasto straci bezpośrednie połączenie m.in. z Krakowem, Wrocławiem i Poznaniem. Powód? Za mało podróżnych.

Od 9 marca trasa pociągu Hetman, kursującego z Zamościa do Poznania będzie skrócona. Hetman pojedzie z Rzeszowa, a mieszkańcy Zamościa stracą jedyne dalekobieżne połączenie. PKP Intercity tłumaczy, że zmiany w rozkładzie są wymuszone małą ilością pasażerów. - Przeciętnie na odcinku Rzeszów-Zamość z pociągu korzystało ok. 20-30 podróżnych - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Historia połączenia z Zamościem zmieniała się przez lata. W 2009 roku Hetman przestał kursować do Zamościa, ale dwa lata później powrócił. Początkowo kursował do Zielonej Góry, teraz dojedziemy nim przez Wrocław do Poznania. Ale tylko do 9 marca. - Wiele ludzi podróżuje tym pociągiem, bo jest skomunikowany z zachodnią Polską. Jesteśmy zaniepokojeni tą zmianą. Prawdopodobnie złożymy pismo do PKP, bo uważamy, że to nierozsądne działanie - mówi Jacek Bełz z Urzędu Miasta w Zamościu. - Pociąg Hetman jest zatwierdzony w krajowym planie transportowym. Umowa na jego funkcjonowanie została podpisana na 10 lat, a ten czas jeszcze nie minął - tłumaczy Sławomir Zawiślak, radny PiS. - Nie wykluczam złożenia doniesienia do prokuratury w tej sprawie. Analizujemy odpowiednie dokumenty - dodaje. Jak informuje PKP Intercity, w zamian pasażerowie dostaną… autobus. - PKP Intercity planuje uruchomić autobusową komunikację zastępczą skomunikowaną ze skróconym do Rzeszowa pociągiem - mówi Szopowska.

Zamość kupuje dworzec

Miasto ma w planach kupno budynku dworca PKP w Zamościu. Jest już po wstępnych rozmowach z PKP S.A. Na ten cel zarezerwowało w budżecie 150 tys. zł.
  Edytuj ten wpis
KGSPI
Maciej
lysy
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

KGSPI
KGSPI (27 lutego 2014 o 11:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Tylko co do MIELECa na odcinkach Mielec - Pustków i Tuszów Narodowy - Tuszów Mały oraz stacja Jaślany jest ograniczenie 20 km/h. Na odcinkach Pustków - Debica i Padew Narodowa - Ocice koło Tarnobrzegu jest ograniczenie do 30 km/h. Jedynie Mielec -  Malinie/Tuszów Mały i Tuszów Narodowy - Padew Narodowa pociągi osobowe mogą jechać 80-90 km/h.
 

Linia jest wpisana na listę linii remontowanych w ramach RPO 2014-2020 na odcinku Padew - Dębica i Rozwój Polski Wschodniej 2014-2020 na odcinku Padew - Ocice/Tarnobrzeg. Ale remont może ruszczyć za rok tj. w 2015 lub za 2 lata tj. w 2016. A skończą może nawet 2020 roku.

Rozwiń
Maciej
Maciej (13 lutego 2014 o 15:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten pociąg mògłby jeździć taką trasą: Zamość - Biłgoraj- Stalowa Wola( tu już zmiana loka na elektro)- Tarnobrzeg- Staszów- Kielce- Włoszczowa- (Cmk)- Zawiercie i dalej trasą jaką jeździ do tej pory i zamiast Poznań to np. Gorzów Wlkp.
Rozwiń
lysy
lysy (12 lutego 2014 o 10:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

z lublina na lotnisko lata pociag widmo i jakos nikt nie likwiduje tego polaczenia

Rozwiń
Lucas
Lucas (11 lutego 2014 o 22:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ćwoki to są w ruchu palikwota i w tzw. lewicy oni trwonią pieniądze publiczne, bo kościoły poswatają w zdecydowanej większości ze składek dobrowolnych - więc ludzie jak chcą mogą postawić sobie tyle kościołów ile chcą - i nikt z lewusów nie będzie narzucał co budować... 

Rozwiń
Ina
Ina (11 lutego 2014 o 22:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Powinien być pociąg z Zamościa do Krakowa - Katowic - Wrocławia tylko najpierw trzeba poprawić infrastrukturę 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!