wtorek, 17 października 2017 r.

Zamość

Zamość reklamuje się po włosku

  Edytuj ten wpis
Dodano: 15 maja 2008, 19:12
Autor: Bogdan Nowak

Dokładnie 168 billboardów, zachęcających do wizyty w Zamościu zawiśnie za dwa tygodnie w największych miastach w Polsce.

Lepem na turystów ma być Festiwal Kultury Włoskiej "Arte, Cultura, Musica E...”, który w połowie czerwca ruszy na zamojskiej Starówce.

- Zamość ma renesansowe korzenie i nawiązanie do włoskiej kultury jest uzasadnione - mówi Jacek Bełz z Wydziału Promocji, Kultury i Spraw Społecznych zamojskiego UM. - Chcemy, żeby miasto było tak postrzegane. Kampania ruszy 1 czerwca i potrwa dwa tygodnie. Nie możemy zdradzić, ile będzie kosztowała. Zobowiązują nas do tego umowy.

Projekt billboardów jeszcze nie jest gotowy, ale... już wiadomo, co się na nich znajdzie. Będą tam m.in. dwie twarze z profilu (anonimowe) na tle zamojskiego Ratusza. Wszystko w kolorach włoskiej flagi. Napisy zachęcać mają do przyjazdu na zamojski festiwal (odbędzie się 13-15 czerwca). Atrakcji wtedy nie powinno zabraknąć. Melomani będą mogli m.in. wysłuchać najsłynniejszych, oczywiście włoskich, arii operowych w wykonaniu znanych solistów. Koncert poprowadzi Wiesław Ochman. Miłośnicy muzyki pop poszaleją na koncercie Drupiego, gwiazdy lat 60. i 70. Zaplanowano także występy m.in. zamojskich grup Capella all Antico i Cantilena Camerata. Gwoździem programu będą wystawy w Muzeum Zamojskim (obrazy starych włoskich mistrzów) oraz w BWA - Galerii Zamojskiej (włoska sztuka współczesna).

Plakaty promujące festiwal zawisną w centrach Warszawy (m.in. w metrze), Krakowa, Wrocławia, Łodzi, Poznania, Rzeszowa i Lublina. - Akcja wypromuje nie tylko Zamość, ale cały region - tłumaczy Bełz. - Zainteresowanie już jest duże. W połowie czerwca miejsca w zamojskich hotelach są zarezerwowane... Jednak turyści nie muszą się martwić. Są przecież noclegi w Krasnobrodzie czy Zwierzyńcu. Festiwal pomieści wszystkich.

Malwina Radomińska-Lasek, mieszkająca we Wrocławiu krakowianka, była w Zamościu tylko raz. - Kilka lat temu, ale właściwie przejazdem. Nocowałam w jakimś internacie. Miasta, niestety, nie specjalnie miałam okazję zobaczyć. Później myślałam o tym, żeby jeszcze do Zamościa wrócić, ale nie było okazji - opowiada kobieta. - Może uda się teraz?

Anna Kapłon, pochodząca z Zamościa warszawianka, najnowszy pomysł na promocję miasta uważa za świetny. - Bo billboardy to forma, która w dzisiejszych czasach dociera do ludzi najskuteczniej - mówi. Większość jej warszawskich znajomych albo już w Zamościu była, albo przynajmniej sporo o mieście wie. - Ale dobra reklama na pewno nie zaszkodzi Może tylko pomóc - przekonuje 30-latka. (ak)

Przyjechali, odjechali, obiecali, że wrócą

Z magistrackiego programu promocji i współpracy z zagranicą na 2008 r. wynika, że jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Zamość staje się turystyczną potęgą. Od 2003 r. liczba zwiedzających miasto rośnie w ogromnym tempie. W 2006 r. przybyło na Starówkę 150 tys. osób i był to wówczas rok rekordowy. Ale rok później było jeszcze lepiej. Zamość odwiedziło ponad 220 tys. turystów. Większość pochodziła z woj. lubelskiego, podkarpackiego, mazowieckiego i małopolskiego. Nie brakowało także przybyszów z zagranicy. Najwięcej przybyło ich z Włoch, Ukrainy, Niemiec, Francji a nawet Japonii! Według ankiety przeprowadzonej na zlecenie magistratu wynika, że aż 62 proc. turystów oceniło ten pobyt jako udany i zapewniło, że Zamość jeszcze kiedyś odwiedzą.
Hitem okazał się ubiegłoroczny Festiwal im. Marka Grechuty. Transmitowała go TVP. Czy włoskie przedsięwzięcie również zaistnieje na ogólnopolskiej antenie? Rozmowy na ten temat jeszcze trwają
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
znds
Gość
Pabloch
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

znds
znds (16 maja 2008 o 17:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ekspresówka do Piask powstanie na pewno, odcinek od Piask do Hrebennego jest na liście rezerwowej, powstanie, jeżeli jakiś inny projekt będzie miał opóźnienia w papierkowej robocie, a nasz będzie za to w fazie zaawansowanej
Rozwiń
Gość
Gość (16 maja 2008 o 17:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pabloch napisał:
Odnowa kolei jest zbyt kosztowna do realizacji przez miasto. Po za tym kolej należy do PKP, więc wszelkie działania spoczywają właśnie na PKP. Zresztą jest to nieopłacalne w stosunku do ruchu jaki panuje na tej linii.[/quote]
Infrastruktura kolejowa należy do PLK (Polskie Linie Kolejowe), natomiast licencje na przewozy pasażerskie w Polsce ma ponad 20 firm, a przewozy wykonuje prawie 10 z nich. Organizatorem przewozów pasażerskich jest samorząd województwa. To on rozpisuje przetargi i zleca ich wykonanie. Do władz Zamościa, jako do największego ośrodka na Zamojszczyźnie należy określenie zapotrzebowania na komunikację publiczną i infrastrukturę oraz zgłoszenie wypracowanych projektów do współfinansowania ze środków UE. Dobrym przykładem jest Toruń, który nie jest województwem, a tworzy szybką kolej BiT. W Polsce remontuje się wiele zamkniętych linii właśnie z funduszy poszczególnych gmin i powiatów, dlatego powtórzę jeszcze raz władze Zamościa i Zamojszczyzny są odpowiedzialne za przewozy i infrastrukturę.

[quote]Za to za kilka lat będzie dobra ekspresówka do Zamościa i jest też nadzieja że lotnisko Mokre zostanie zmodernizowane (będą mogły lądować "taksówki powietrzne"). Narzekać trzeba przede wszystkim na władze, które zabrały województwo zamojskie i na Lublin, który nie pozwala nam się dobrze rozwijać.


W kontekście Turystyki, to "taksówkami powietrznymi" dużo Turystów nie przyjedzie. Za kilka lat nie będzie ekspresówki do Zamościa. Została skreślona z budżetu 2007-2013. Być może będzie realizowana w kolejnym budżecie po 2013.
Rozwiń
Pabloch
Pabloch (16 maja 2008 o 10:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Odnowa kolei jest zbyt kosztowna do realizacji przez miasto. Po za tym kolej należy do PKP, więc wszelkie działania spoczywają właśnie na PKP. Zresztą jest to nieopłacalne w stosunku do ruchu jaki panuje na tej linii. Za to za kilka lat będzie dobra ekspresówka do Zamościa i jest też nadzieja że lotnisko Mokre zostanie zmodernizowane (będą mogły lądować "taksówki powietrzne"). Narzekać trzeba przede wszystkim na władze, które zabrały województwo zamojskie i na Lublin, który nie pozwala nam się dobrze rozwijać.
Rozwiń
Dociek-liwy
Dociek-liwy (16 maja 2008 o 10:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Anna Kapłon, pochodząca z Zamościa warszawianka, najnowszy pomysł na promocję miasta uważa za świetny. - Bo billboardy to forma, która w dzisiejszych czasach dociera do ludzi najskuteczniej - mówi. Większość jej warszawskich znajomych albo już w Zamościu była, albo przynajmniej sporo o mieście wie. - Ale dobra reklama na pewno nie zaszkodzi Może tylko pomóc - przekonuje 30-latka" -do pochodzącej z Zamościa warszawianki dotarła agencja która będzie wykonywała bilbordy oraz zlecający te zadanie pracownik BPM
Tytuł sugeruje, że Włosi wydają pieniądze na bilobordy a dobrze wiemy, że tak nie jest;)
Rozwiń
wwa
wwa (16 maja 2008 o 09:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Duzo turystow zwlaszcza 1-3 dniowi podróżuje koleją, a Zamość ma żenujące połączenia kolejowe. Władze samorządowe nic nie robią aby to zmienić, a to na nich spoczywa organizacja przewozów kolejowych. Obecnie infrastruktura jest w złym stanie, ale gdy władze samorządowe zamówiłyby przewozy kolejowe, infrastruktura zostałaby naprawiona.
Niestety widać Zamościanie nie lobbują za odrodzeniem kolei w swoim regionie i takie kampanie nie przyniosą zbyt dużo efektu, ponieważ za nimi nie istnieje odpowiednia infrastruktura.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!