Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Prestiż 2008 - Obiekty handlowe

Branża handlowa nie powinna narzekać. W samym Lublinie ruszyła w minionym roku budowa dwóch wielkich centrów handlowych.
Czwarta część Olimpu i Felicyty to ponad 500 nowych sklepów na powierzchni kilkudziesięciu tysięcy metrów. W tym roku rozpocznie się zaś budowa centrum handlowego przy ul. Jana Pawła II o powierzchni ponad 16 ha. W kolejce czeka już skandynawski gigant - IKEA. Miało być największym centrum handlowym we wschodniej Polsce. Będzie największym w… regionie. W kwietniu ruszyła budowa, a w listopadzie nowy właściciel centrum, austriacki koncern Atrium Real Estate, zdecydował o okrojeniu inwestycji ze 100 do 75 tys. mkw. Przy al. Witosa będzie więc 260, zamiast planowanych 300 sklepów. Powstaną tam m.in. hipermarkety Real i budowlany Leroy Merlin, który zajmie blisko 10 tys. mkw. O połowę mniejszy będzie sklep z elektroniką sieci Elektro World. Planowane jest uruchomienie salonu Empik Megastore i multikina z dziesięcioma salami. W Felicyty znajdziemy też takie marki, jak H&M, Carry, Pierre Cardin i New Yorker. Centrum ma fascynować rozwiązaniami architektonicznymi. Cały kompleks będzie przypominał minimiasto. Na jego terenie powstaną trzy duże place. Wokół skupione będą obiekty handlowe i rekreacyjne. Otwarcie centrum zaplanowano na wiosnę przyszłego roku. Okolice al. Spółdzielczości Pracy zamieniają się w olbrzymie centrum handlowe. W ubiegłym roku ruszyła budowa czwartej części Galerii Olimp. Z zapewnień inwestora, firmy Transhurt, wynika, że będzie to największy taki obiekt w regionie. Otwarcie zaplanowano na początek maja. - Kiedy połączymy wszystkie części galerii, będzie w sumie 300 sklepów - mówi Grzegorz Dębiec, prezes Transhurtu. - Nawet w Felicyty zaplanowano ich mniej. Cały Olimp będzie miał powierzchnię ponad 6 hektarów. Największą atrakcją Olimpu IV będzie hipermarket budowlano-dekoracyjny Leroy Merlin. Zajmie ok. 12 tys. mkw. Znajdzie się tam również sklep komputerowy sieci Vobis, hipermarket z elektroniką Saturn, salon Empik, kilkadziesiąt sklepów z odzieżą, bary i restauracje. To z pewnością największa komercyjna inwestycja w rejonie Krasnegostawu. Galeria Panorama to kolejny etap rozbudowy istniejącego centrum handlowego. W sąsiedztwie hipermarketów Tesco i Carrefour powstanie kilkadziesiąt nowych sklepów. - Otwarcie już w marcu - mówi Mariusz Iłowiecki, przedstawiciel inwestora, firmy Ardom. - Kończymy realizację pierwszej części projektu. To oznacza 6,5 tys. mkw. powierzchni handlowej i 50 nowych sklepów. 95 procent powierzchni jest już wynajęte. W Panoramie kupimy przede wszystkim odzież i elektronikę. Ze znanych sieci pojawią się sklepy Monari, 5-10-15, CC i Media Export. Będzie też salon optyczny Vision Express, drogerie i restauracje. W sąsiedztwie galerii powstanie parking na 400 miejsc. Za kilka miesięcy rozpocznie się realizacja kolejnego etapu inwestycji. Galeria zostanie rozbudowana o kolejne 3,5 tys. mkw. To zaś oznacza 20 nowych sklepów i punktów usługowych. Od szóstego grudnia 2008 roku mieszkańcy Świdnika robią zakupy w nowym minicentrum handlowym - Galerii S. Obiekt zbudowano w centrum miasta przy ul. Wyszyńskiego. Prace prowadzono w ekspresowym tempie. Trwały zaledwie osiem miesięcy. Obiekt jest stosunkowo niewielki. Ma dwie kondygnacje i 1200 mkw. powierzchni użytkowej. Oprócz Biedronki, ulokowały się tam lokalne firmy handlowe. W Świdniku zainwestowali poznaniacy - firma Świtalski i Synowie. Działają na polskim rynku od kilkunastu lat i zdążyli w tym czasie zbudować trzy sieci sklepów, m.in. Żabkę, Biedronkę i hurtownie Eurocash. W ciągu najbliższych pięciu lat firma chce uruchomić sieć 90 niewielkich centrów handlowych. Przede wszystkim w małych miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Budowa jednego obiektu kosztuje ok. 5 mln zł. Inwestor zamierza przeznaczać na ten cel 160 mln zł rocznie.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama