Reklama
Wybierz logo dla lotniska w Świdniku
Trzy firmy zaprezentowały dziś swoje propozycje znaku graficznego dla Portu Lotniczego Lublin. Spośród nich nasi Czytelnicy wybiorą tę, która najbardziej przypadnie im do gustu. – Opinia mieszkańców będzie dla nas znacząca przy wyborze zwycięskiej firmy – deklarują władze portu. Zagłosuj w naszej sondzie.
- 02.12.2009 14:04
Do konkursu na opracowanie znaku graficznego dla Portu Lotniczego Lublin zgłosiło się 20 firm. Spośród nich spółka wytypowała trzy, które przedstawiły dziś po jednej propozycji.
– O opinię na temat wybranych przez nas projektów postanowiliśmy zapytać mieszkańców Lubelszczyzny. Chcemy, żeby lublinianie utożsamiali się z lotniskiem, dlatego wynik ich głosowania będzie istotny przy dokonywaniu ostatecznego wyboru – podkreśla Piotr Jankowski, rzecznik PLL.
Pierwszą propozycję znaku graficznego zaprezentowała spółka Fama z Warszawy. Graficy postawili na trzy skojarzenia: nowoczesność, miejsce na mapie, czyli Brama Wschodu i tradycja. – W prostej, komunikatywnej formie zawarliśmy ekspresję ze sztuki ludowej i mozaiki pól widziane z okien samolotu. Skrzydło jest elementem, który nadaje dynamiki – tłumaczy Honorata Karapuda z Famy.
Drugą prezentację przygotowała firma No Hau z Krakowa. W tym projekcie najważniejsze jest nawiązanie do przedwojennej, lotniczej tradycji regionu. – Postanowiliśmy połączyć tradycję, czyli symbol pilota z nowoczesną czcionką zaprojektowaną specjalnie dla Portu Lotniczego Lublin. To odważna propozycja, ale lepszy projekt kreatywny, niż banalny – mówi Jakub Rogala z No Hau.
Trzecią propozycję logotypu przedstawił Krzysztof Rycher z Warszawy. Podkreślił, że w jego projekcie najważniejsze są emocje. – Bocian, który rzuca cień na pas startowy – oto moja propozycja logo. Graficznie to dwa trójkąty, dwa kwadraty, dwie kreski i jedna kropka. Wyróżniające się, czytelne, jasne w przekazie i skuteczne – wyjaśnia Krzysztof Rychter.
Która z tych trzech propozycji najbardziej przypadnie do gustu mieszkańcom Lubelszczyzny? Dowiemy się za dwa tygodnie. Już dziś można głosować na naszej stronie internetowej lub za pośrednictwem kuponu. Głosowanie potrwa do 15 grudnia, a dzień później dowiemy się, który projekt najbardziej spodobał się naszym Czytelnikom i Internautom.
– Ten wybór zaopiniuje ostatecznie Zbigniew Chmielewski z Zakładu Public Relations Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – mówi Jankowski.
Zwycięska firma otrzyma zlecenie na opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej portu lotniczego, czyli takich elementów jak logo firmy, kolory firmowe, symbole dekoracyjne, typografie dekoracyjne, strona internetowa. Jeszcze w tym roku PLL odpisze umowę na to zlecenie.
Reklama













Komentarze