Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Atak na klientów banku PKO BP

Hakerzy próbują wyłudzić poufne dane od klientów PKO BP za pośrednictwem fałszywej strony banku. Na szczęście bardzo nieudolnej.
Hakerzy wysłali e-mail nakłaniający użytkowników do zalogowania się na fałszywej stronie banku i podania brakujących danych. Treść maila – jak przypuszczają specjaliści z firmy Sophos zajmującej się bezpieczeństwem w internecie – wygląda na nieudolne tłumaczenie, najpewniej przeprowadzone przez automatyczny translator: Szanowni Klienci, Z naszych danych wynika, ze w Internecie sesji zostalo zablokowane z powodu nastepujacych powodów. 1. Zaloguj sie na próbach z nieprawidlowych informacji. 2. Niekompletne lub brakujacych danych dla tego konta PKO Bank Polski online. Apelujemy takze do przywrócenia PKO Bank Polski online koncie natychmiast w celu unikniecia ostatecznego zamkniecia konta. Kliknij ponizszy link, aby przywrócic PKO Bank Polski online. Po kliknięciu w odnośnik trafialiśmy na stronę bardzo podobną do prawdziwej strony banku. Co było nie tak? Prośba o podanie kodu PIN. Najprostszą formą obrony w takich sytuacjach jest omijanie tego typu poczty. Pod żadnym pozorem nie wolno klikać w odnośniki pochodzące z podejrzanego źródła. – Nasz departament bezpieczeństwa podjął działania w tej sprawie i współpracuje z policją w celu wykrycia sprawców. Umieściliśmy też informację ostrzegawczą na naszej stronie. Przypominamy klientom, żeby nie udostępniać w internecie swoich danych. PKO BP nigdy nie wysyła e-maili z prośbą o podanie danych. Nigdy byśmy też nie poprosili o kod PIN. Stąd wiadomo, że to próba wyłudzenia danych. Na szczęście nie mamy informacji, żeby któryś klient dał się nabrać – mówi Marek Kłuciński, rzecznik PKO BP. Więcej na: www.sophos.pl.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama