Lotnisko w Świdniku: Umowa na pas w przyszłym tygodniu
W przyszłym tygodniu ma zostać podpisana umowa na budowę pasa startowego lotniska z Świdniku. Na razie wybierana jest firma, która zbuduje dla portu drogi wewnętrzne. Zwycięzcę poznamy za około dwa miesiące. Wtedy też okaże się, kto zbuduje świdnicki terminal.
- 28.07.2011 21:47
Przetarg na tzw. drogę startową dotyczy nie tylko samego pasa. Inwestycja obejmie również oświetlenie nawigacyjne, kanalizację i sieci podziemne. Pas startowy będzie miał długość 2 520 metrów i szerokości 45 metrów. Połączy się z drogą kołowania o długości ponad 200 metrów.
Przed tygodniem Port Lotniczy Lublin ogłosił nowy przetarg na budowę i przygotowanie brakującej części dokumentacji terminala. Oferty będą przyjmowane do 16 sierpnia. W optymistycznej wersji, prace budowlane rozpoczną się w październiku. Terminal będzie mniejszy niż pierwotnie zakładano. Z 23 tys. mkw. powierzchni pozostało 11 tys. mkw. W głównej hali miało powstać 9 stanowisk odprawy bagażowej, a w hali przylotów 3 karuzele odbioru bagażu.
Zaprojektowano też ruchome schody, prowadzące na antresolę. Miała tam być restauracja z widokiem na płytę lotniska. Po cięciach zrezygnowano z antresoli, podpiwniczenia i pomieszczeń technicznych. Zmniejszenie gabarytów budynku nie zamyka możliwości jego późniejszej rozbudowy.
W tej chwili na terenie przyszłego lotniska kontynuowane są roboty związane z makroniwelacją terenu, czyli budową nasypów drogowych. Przybyło kolejne 40 tys. m³ gruntu. Postępują też prace na kolejnych odcinkach koryta drogi startowej. Przy sektorach płyty postoju samolotów układany jest geokompozyt i warstwy mrozoochronne. Wykonywana jest stabilizacja gruntu cementem. Budowlańcy pracują też przy regulacji studni oraz obsadzaniu włazów.
Trwa zamykanie starych kanałów. Wzdłuż pobliskiego lasu trwają prace przy ogrodzeniu terenu lotniska. Z początkiem lipca spółka PLL oddała do użytku nową drogę do Regionalnego Parku Przemysłowego w Świdniku. Inwestycja była niezbędna, bo budowa lotniska odcięła dojazd do dwóch dużych firm. Nowa droga ma 300 metrów długości i 6 metrów szerokości. Oświetla ją 11 latarni. Całość pochłonęła ponad 700 tys. zł.
Reklama













Komentarze