Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zmiana regulaminu żużlowych rozgrywek

KSM ma obowiązywać już tylko w sezonie 2013. Wiadomo, że do ekstraligi awansuje w nim tylko jeden zespół.
Zmiana regulaminu żużlowych rozgrywek
Żeby awansować do ekstraligi trzeba będzie zająć pierwsze miejsce w tabeli (MACIEJ KACZANOWSKI)
Obradująca w piątek w Waraszwie Rada Nadzorcza Speedway Ekstraligi podjęła decyzję o regulaminie rozgrywek na sezon 2013 dla ekstraligi oraz I i II ligi. Jest w nim sporo nowości. Ekstraliga zostanie odchudzona do ośmiu drużyn, dlatego w przyszłym sezonie spadną z niej aż trzy zespoły, z I ligi awansuje zaś tylko jeden. Nie będzie już barażów, jak w ubiegłych latach. Nadchodzący sezon będzie również ostatnim, w którym obowiązuje Kalkulowana Średnia Meczowa (KSM). Jej górny limit ustalono na poziomie 40 punktów. Z zawodników startujących w tym roku w Lubelskim Węglu KMŻ najwyższy KSM mają Robert Miśkowiak (9,46), Cameron Woodward (8,00) i Dawid Stachyra (7,86). Łącznie cały zespół ma 43,29 punktów, a to w tej chwili więcej niż limit wyznaczony przez żużlową centralę. W I lidze wystartuje siedem zespołów. Sezon będzie się składał z 14. kolejek rundy zasadniczej, w której drużyny pojadą systemem każdy z każdym. Po niej rozegrane zostaną dwa półfinały i finał. Awans do ekstraligi wywalczy zwycięzca I ligi. Do II ligi spadną dwa zespoły. W składzie I-ligowców musi jeździć minimalnie trzech Polaków (senior plus dwóch juniorów). Nowością jest też wprowadzenie żółtych i czerwonych kartek. Sędziowie będą je mogli pokazywać żużlowcom za faule i próbę kradzenia startu. Ta druga będzie oznaczała wykluczenie z jednego biegu. Po roku wraca też próba toru. Pół godziny przed zawodami na tor będzie mogło wyjechać po dwóch żużlowców z każdej drużyny. Zawodnicy zyskają też prawo swobodnego spacerowania po torze przed meczem, czego zabroniono im przed tym sezonem. Zupełna nowość to stanowisko komisarza toru. W dniu meczu ma on przygotowywać nawierzchnię razem z licencjonowanym toromistrzem z klubu. Władze Speedway Ekstraligi nie zgodziły się natomiast na wprowadzenie limitów finansowych. – To byłoby kuriozum gdyby kluby, mając bogatych sponsorów, nie mogły korzystać ze wszystkich pieniędzy, które potrafiłyby od nich pozyskać – skomentował w „Przeglądzie Sportowym” Zenon Plech, wicemistrz świata z 1981 roku. I LIGA 2013 1. Wybrzeże Gdańsk (spadkowicz), 2. GTŻ Grudziądz, 3. Lubelski Węgiel KMŻ, 4. Lokomotiv Daugavpils, 5. Orzeł Łódź, 6. Ostrovia Ostrów Wlkp., 7. Kolejarz Rawicz.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama