Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowa decyzja w sprawie biletów okresowych w Lublinie. Jak "odzyskuje" się dni

Automatycznie przedłużone zostało zawieszenie ważności biletów okresowych – ogłosił w piątek Zarząd Transportu Miejskiego. To reakcja na decyzje rządu dotyczące podtrzymania przerwy w organizacji zajęć w szkołach i na uczelniach oraz przedłużający się przestój w pracy dużych placówek handlowych i innych zakładów pracy.
Nowa decyzja w sprawie biletów okresowych w Lublinie. Jak "odzyskuje" się dni
Materiał ilustracyjny

Autor: Archiwum

Przypomnijmy, że z możliwości zawieszenia ważności przejazdówki skorzystało ponad 12 tys. pasażerów.

– Prosimy osoby, które złożyły już wniosek o zawieszenie biletu, aby nie wysyłały kolejnego – apeluje Justyna Góźdź z ZTM w Lublinie. Czas zawieszenia biletów okresowych został w przypadku uczniów i studentów wydłużony do 24 maja. – Dla pozostałych osób do 3 maja.

Jak odwiesić swój bilet

Co powinni zrobić ci, którzy chcą znów korzystać z komunikacji miejskiej i "odwiesić" swój bilet? To zależy od sytuacji.

* Jeżeli nie upłynął jeszcze pierwotny termin ważności przejazdówki, należy napisać mail na adres [email protected], podając w nim numer Karty Biletu Elektronicznego oraz datę, od której znów zaczynamy jeździć autobusami.

– Po przesłaniu tej informacji można korzystać z biletu okresowego do końca jego pierwotnej ważności – informuje Góźdź. UWAGA! Ważność biletu nie zostanie automatycznie wydłużona o okres zawieszenia. O sposobie odzyskania „zawieszonych” dni piszemy na końcu tekstu.

* Jeżeli upłynął już pierwotny termin ważności zawieszonego biletu, nie można będzie go okazać podczas ewentualnej kontroli. Pasażer może kupić nowy bilet, a potem upomnieć się o przedłużenie jego ważności o „zawieszone” dni. Nie trzeba jednak upominać się o te dni od razu, można to będzie zrobić do końca 2020 roku.

Jak "odzyskuje" się dni

Przedłużenie ważności biletu o „zawieszone” dni nie będzie się odbywać automatycznie. Konieczna będzie osobista wizyta w Zarządzie Transportu Miejskiego, który jednak wstrzymał standardową obsługę interesantów. Ci, którzy nie mogą czekać na powrót do normalności i potrzebują już teraz „odwiesić” swoje dni, mogą przyjść z Kartą Biletu Elektronicznego do biura ZTM przy Nałęczowskiej 14. Tego typu sprawy będą tam załatwiane wyłącznie w dni powszednie pomiędzy godz. 11 a 13. Urzędnicy proszą jednak o to, by ten, kto nie musi, na razie nie przychodził, bo na wykorzystanie zaoszczędzonych dni ważności biletu ma jeszcze osiem miesięcy.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama