Obiekt zestarzał się i po niespełna 40 latach doczekał się kompleksowego remontu połączonego z termomodernizacją obiektu. Jego charakterystyczna elewacja nie będzie jednak odnowiona, ale całkowicie zmieniona. Po ociepleniu fasada budynku otrzyma równy, gładki tynk. Tym samym zniknie jeden z symboli miasta.
Warto jednak mieć na uwadze, że już od wielu lat charakterystyczna elewacja była praktycznie niewidoczna dla mieszkańców. Wszystko z powodu rozwieszonych na niej na stałe ogromnych siatek reklamowych. Na ten moment nie wiadomo, czy reklamy powrócą w to miejsce po remoncie.
– Stara elewacja była naprawdę ciekawa, ale bardzo zaniedbana i od lat schowana pod wielkimi bilboardami. Tym samym budynek bardziej szpecił niż zachwycał przechodniów – mówi pani Krystyna, którą spotkaliśmy pod sklepem.
Koszt obecnej modernizacji obiektu, w którym w 2011 roku otwarto największy w Polsce sklep działający pod marką „Gama” (na bazie dawnego sklepu „Społem” – dod. red.), sięga ponad 2 miliony złotych i został dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej.













Komentarze