Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Ubędzie 440 darmowych miejsc parkingowych w Lublinie. Zobacz na których ulicach

Kolejne ulice mają być włączone do Strefy Płatnego Parkowania. Takie plany ma Urząd Miasta, który zaczyna w tej sprawie konsultacje z radami dzielnic. Opłaty miałyby być wprowadzone w pierwszym kwartale przyszłego roku m.in. w okolicach dworca PKS, stadionu żużlowego i koło Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.
Ubędzie 440 darmowych miejsc parkingowych w Lublinie. Zobacz na których ulicach
Ulica Biernackiego w Lublinie

Autor: Maciej Kaczanowski

Ostateczna decyzja w sprawie powiększenia płatnej strefy będzie należeć do miejskich radnych. Zanim dojdzie do takiego głosowania Urząd Miasta przygotuje projekt uchwały wprowadzającej opłaty za postój na kolejnych ulicach. Miejscy urzędnicy proponują włączenie do strefy 440 miejsc postojowych, które dzisiaj są bezpłatne.

Do strefy włączone miałyby być przede wszystkim tereny leżące na północ od al. Tysiąclecia. – Ul. Ruska, Targowa, Nowy Plac Targowy, Nadstawka, Lubartowska, Jaczewskiego, Sieroca, Biernackiego i ul. Probostwo – wylicza Monika Głazik z biura prasowego Ratusza.

Parkowanie miałoby się stać płatne również na Al. Zygmuntowskich oraz al. Piłsudskiego od strony stadionu lekkoatletycznego.

– W związku z planami wprowadzenia nowych ulic do Strefy Płatnego Parkowania, miasto przekazało Radzie Dzielnicy Za Cukrownią oraz Radzie Dzielnicy Śródmieście projekty zmian w obszarze strefy z prośbą o ich zaopiniowanie – stwierdza Głazik. – Projekty te będą omawiane na najbliższych zebraniach rad.

Obecnie Strefa Płatnego Parkowania podzielona jest na trzy części: najdroższą podstrefę A, tańszą B i najtańszą C. Do której z nich mają być włączone wspomniane ulice? – Zgodnie z projektem nowy obszar stanowiłby podstrefę D – odpowiada Justyna Góźdź z lubelskiego Ratusza, nie podaje jednak konkretnych stawek opłat. Wszystko wskazuje na ustalenie dla tego obszaru dodatkowej, czwartej taryfy.

Po konsultacjach z radami dzielnic, które mają się zajmować projektami organizacji ruchu, pomysł na poszerzenie strefy ma trafić do Rady Miasta.

– Jeśli zostanie on przyjęty przez radnych, rozpocznie się etap związany z wyłonieniem operatora i dopiero wówczas nastąpią przygotowania do uruchomienia nowej podstrefy w terenie. Zakładamy, że te procedury powinno udać się sfinalizować do końca I kwartału przyszłego roku – informuje Góźdź. – Trudno jeszcze wskazać, kto będzie operatorem nowej podstrefy. Rozważany jest również wariant powierzenia jej jednej z miejskich spółek. Decyzje w tym zakresie jeszcze nie zapadły.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama