– W porozumieniu ze społecznością akademicką radni Zjednoczonej Prawicy zgłosili wniosek o zmianę nazwy przystanku – potwierdza Jowita Grochowiec, dyrektor gabinetu rektora bialskiej uczelni. Nazwa, o której mowa, to PSW Biała Podlaska. Prezydent Michał Litwiniuk obiecał, że wystąpi do kolejowej spółki z wnioskiem o zmianę nazwy. Ale jak udało nam się ustalić, PKP Polskie Linie Kolejowe w marcu zaproponowały władzom miasta nadanie nazwy „Biała Podlaska Wschodnia” dla reaktywowanego przystanku.
– W kwietniu nazwa została zaakceptowana przez prezydenta miasta – zaznacza Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego spółki. Ale jednocześnie tłumaczy, że samorząd może oczywiście po raz kolejny wystąpić o zmianę. – Wówczas koszty z tym związane pokrywa wnioskodawca – dodaje Wilgusiak.
Na tym przystanku powstały już dwa jednokrawędziowe perony.
– Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki. Planowane oddanie peronów do użytku podróżnym nastąpi w przyszłym roku – zapowiada Rafał Wilgusiak.
Przystanek znajduje się w pobliżu obiektów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II. Zaczął funkcjonować w latach 90., ale w 2014 roku kolej wyłączyła go z rozkładu, chociaż zatrzymywało się tam 17 pociągów. Wówczas tłumaczono to kwestiami bezpieczeństwa. Przystanek był bowiem nieoświetlony, a peron za krótki. Studenci PSW nie kryli wtedy niezadowolenia, zwłaszcza ci dojeżdżający na uczelnię spoza Białej Podlaskiej.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji PKP PL buduje nowy peron wyspowy oraz przejście podziemne na dworcu w Białej Podlaskiej. Z kolei przy ulicy Lubelskiej powstaje nowy wiadukt kolejowy.
– Gotowa jest już główna konstrukcja wiaduktu, po której kursują pociągi. Obecnie, trwa budowa murów oporowych, które dodatkowo zabezpieczą wiadukt – podkreśla przedstawiciel zespołu prasowego.
– W ramach modernizacji stacja w Białej Podlaskiej zyskuje nowy układ torowy i sieć trakcyjną, które umożliwią przejazd dłuższych i cięższych składów towarowych o długości 740 metrów– dodaje Wilgusiak.
Po modernizacji linia kolejowa na odcinku Biała Podlaska – Terespol będzie dostosowana do prędkości 160 km/h. Wszystko za pół miliarda złotych.














Komentarze