– Urzędnicy znowu utrudniają życie mieszkańcom – oburza się pan Paweł, jeden z naszych Czytelników, który zgłasza nam uwagi do działania Strefy Płatnego Parkowania. Kilka dni temu strefa rozrosła się o nową część, zwaną Podstrefą D, która ma innego operatora niż starsze części A, B i C.
Zamieszanie powstaje wtedy, gdy kierowca chce zapłacić za postój przy pomocy aplikacji na telefonie komórkowym. W „starych” podstrefach A, B i C działa jedynie aplikacja CityPark, którą nie można zapłacić w nowej części D. Tutaj działa tylko aplikacja SkyCash, która nie jest akceptowalna w innych częściach płatnej strefy.
Efekt jest taki, że kierowca, który stanie na pl. Zamkowym i zapłaci za postój poprzez SkyCash będzie potraktowany jak gapowicz, bo musi skorzystać z CityPark. Po drugiej stronie al. Tysiąclecia (np. na ul. Targowej) jest dokładnie odwrotnie.
– Na infolinii uzyskałem informację, że to dlatego, że strefą D zarządza inny operator. Ale skoro za to i tak płacimy, to nie można było pójść kierowcom na rękę i wybrać tę samą aplikację? – pyta nasz Czytelnik. – Może operator zmieni aplikację lub udostępni płatność również w CityPark, żeby jedna obejmowała wszystkie strefy.
Ratusz tłumaczy, że nie może narzucać operatorom strefy konkretnej aplikacji do płatności telefonem. – Zgodnie z umową operator nowej podstrefy D miał zapewnić możliwość opłacenia miejsca postojowego za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Decyzja o tym, jaka to będzie aplikacja należała do operatora – stwierdza Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza.
MPK wybrało aplikację SkyCash. – Została wyłoniona w ramach zapytania ofertowego jako najtańsza – informuje nas Weronika Opasiak, rzeczniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Jakie są szanse na to, by w całej strefie można było zapłacić tą samą aplikacją? – Decyzja o ewentualnej możliwości obsługi podstrefy D przez aplikację firmy City Parking Group leży po stronie operatora podstrefy D, czyli MPK Lublin – tłumaczy Góźdź.
Operator nowej części płatnej strefy zapewnia, że chce doprowadzić do takiego ujednolicenia. – Obecnie trwają rozmowy z firmą City Parking Group, by aplikacja funkcjonująca w podstrefach A, B i C, umożliwiała również obsługę kierowców w podstrefie D – przekazuje nam rzeczniczka MPK.














Komentarze