Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

PiS krytykuje plan transportu w woj. lubelskim. Faworyzuje tylko duże miasta?

"Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w woj. lubelskim stawia na rozwój największych ośrodków kosztem mniejszych - twierdzi PiS i proponuje marszałkowi województwa wprowadzenie wielu zmian.
PiS krytykuje plan transportu w woj. lubelskim. Faworyzuje tylko duże miasta?
Posłowie z Lubelskiej Rady Regionalnej Prawa i Sprawiedliwości skrytykowali wczoraj plan rozwoju transportu, sporządzony przez rządzącą województwem koalicję PO-PSL. Politycy PiS twierdzą, że jest on korzystny jedynie dla dużych ośrodków. Przykład? Poseł Adam Abramowicz wskazuje na powiat bialski. - Plan nie odzwierciedla w pełni potrzeb i interesów mieszkańców naszego regionu - przekonuje parlamentarzysta. - Chodzi m.in. o niepewny los połączeń kolejowych na odcinku Biała Podlaska-Terespol oraz Biała Podlaska-Siedlce, ale nie tylko. W projekcie nie zaplanowano również połączeń drogowych na osi północ-południe. Co oznacza, że z Białej Podlaskiej nie będzie można dostać się bezpośrednio do Chełma czy Zamościa - precyzuje Abramowicz. Zastrzeżenia do planu ma także Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej. - Obarczono powiaty nowymi zadaniami komunikacyjnymi, a jednocześnie nie zapewniono pieniędzy na ten cel - mówi starosta Tadeusz Łazowski. - Chodzi m.in. o linię kolejową Biała Podlaska-Terespol, która według planu zostanie uruchomiona tylko wtedy, jeżeli miejscowe samorządy znajdą na ten cel środki. Poseł Abramowicz krytykuje również sposób rozpowszechnienia informacji o trwających od 15 stycznia do 14 lutego konsultacjach społecznych w sprawie planu. - Nie zostałem o nich powiadomiony. Dowiedziałem się dopiero kilka dni temu - twierdzi i apeluje do marszałka o przedłużenie terminu konsultacji.Tymczasem Beata Górka, rzecznik prasowy marszałka, zapewnia, że czas trwania konsultacji reguluje ustawa. - W tym przypadku trwają nawet dłużej niż przewiduje ustawa, bo ponad 21 dni - informuje Górka. - Co do uwag posła, to 3 lutego w Lublinie odbyło się otwarte spotkanie konsultacyjne, na którym każdy mógł zgłaszać swoje zastrzeżenia. A z tego, co mi wiadomo, posła na tym spotkaniu nie było - dodaje. Lubelska Rada Regionalna PiS apeluje o zmianę planu. Proponuje wiele szczegółowych poprawek. Dotyczą one m.in. nowych przystanków kolejowych w Zamościu, powrót pociągów na trasę Zamość-Hrubieszów, utrzymania komunikacji kolejowej pomiędzy Zamościem a Lublinem, komunikacji publicznej Lublina z takimi miastami jak: Chełm, Włodawa, Biała Podlaska, zapewnienia bezpośredniego połączenia drogowego Rzeszów-Białystok przez Białą Podlaską, Chełm i Zamość itd. Po konsultacjach na szczeblu wojewódzkim plany konsultować będą powiaty. Nowe uregulowania prawne w organizacji publicznego transportu zbiorowego mają w pełni obowiązywać od 1 stycznia 2017 r. Dokładny plan dla woj. lubelskiego dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama