Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Każdy w Lublinie zna ich reklamy. Jak zaczynały Dywany Łuszczów?

Dywan to końcowy element wystroju wnętrza i musi pasować do całej reszty - rozmowa z Jakubem Kędziorą, dyrektorem firmy Dywany Łuszczów.
Każdy w Lublinie zna ich reklamy. Jak zaczynały Dywany Łuszczów?
Dyrektorzy Dywanów Łuszczów Jakub i Mateusz Kędziora

Autor: Dywany Łuszczów

Kiedy powstała firma?

– Początki działalności firmy sięgają 1995 roku. Głównym kanałem sprzedaży była wówczas sprzedaż hurtowa. Po paru latach zrezygnowaliśmy z tego typu działalności i postawiliśmy na rozwój własnych sklepów detalicznych. 18 lat temu, jako jedna z pierwszych firm w branży, zaczęliśmy sprzedawać również w internecie. Ponieważ kilka lat temu wróciliśmy również do sprzedaży hurtowej można dziś śmiało powiedzieć, że firma opiera się na trzech filarach jakimi są sprzedaż internetowa, tradycyjne sklepy detaliczne oraz sprzedaż hurtowa.

>>Złota Setka 2021 – dodatek Dziennika Wschodniego do pobrania w tym miejscu<<

Zdarzały się wam trudniejsze momenty?

– Na szczęście do tej pory omijały nas duże kryzysy i poważne problemy. Oczywiście zdarzały się słabsze okresy działalności, jednak zazwyczaj wszystkie decyzje biznesowe podejmowaliśmy ostrożnie i stawialiśmy na stopniowy i bezpieczny rozwój.

Czy dywanami rządzą mody?

– Zdecydowanie tak! Dywan to końcowy element wystroju wnętrza i musi pasować do całej reszty. Najpierw wybieramy kolor ścian, rodzaj mebli oraz kanapy, a dopiero potem rozglądamy się za dodatkami, do których zaliczają się właśnie dywany. Dlatego staramy się obserwować całą branżę wyposażenia wnętrz sprawdzając co nowego zyskuje popularność, żeby w odpowiednim momencie przygotować właściwe propozycje dla naszych klientów. Dzisiaj bardzo modne są na przykład dywany w stylu glamour, ale w naszej ofercie można znaleźć wzory każdego typu, od tradycyjnych wełnianych wzorów z rozetą, po nowoczesne dywany w kolorze butelkowej zieleni lub z wieloma motywami florystycznymi. 

Jak wygląda projektowanie i produkcja?

– Projektujemy w programie graficznym. W zależności od tego jaki rodzaj dywanu jest produkowany możemy sobie pozwolić na różne kombinacje wzornicze. Cały czas musimy jednak pamiętać, że liczba kolorów przędzy, którą możemy wykorzystać w konkretnym dywanie jest ograniczona zazwyczaj do kilku kolorów. Naszym celem jest więc stworzenie kombinacji wzorniczo–kolorystycznej w odpowiedniej jakości. O sukcesie konkretnego wyrobu decydują detale. W każdej kolekcji tworzymy kilkanaście wzorów, często bardzo zbliżonych do siebie. Na koniec jeden wzór staje się hitem, a inne, które są bardzo podobne, zupełnie nie cieszy się popularnością. Na szczęście dzięki temu, że działamy na rynku od wielu lat, udaje nam się przygotować więcej udanych produktów. 

Co w tej chwili sprzedaje się najlepiej?

– W ostatnim sezonie bardzo popularne były dywany w stylu glamour. W okresie letnim coraz więcej osób szuka też dywanów outdoorowych, które z powodzeniem można użytkować na balkonach czy tarasach. 

Czy sprzedaż internetowa rośnie, czy klienci wolą kupować w sklepie żeby móc dotknąć dywan przed zakupem?

– Sprzedaż internetowa z roku na rok stopniowo rośnie. W 2020 i 2021 roku mieliśmy duże wzrosty spowodowane pandemią. Wszyscy wtedy spędzaliśmy dużo czasu w domach i wiele osób postanowiło odświeżyć wnętrza swoich mieszkań. Teraz to się nieco zmieniło. W sklepach stacjonarnych cały czas obserwujemy bardzo podobną liczbę klientów. Punkty te działają od wielu lat i są dobrze znane wśród okolicznych mieszkańców dlatego wiele osób wciąż decyduje się na zakup w sposób tradycyjny. Zakładamy jednak, że w kolejnych latach udział sprzedaży internetowej będzie rósł. Niedługo swoje mieszkania zaczną urządzać osoby urodzone po 2000 roku, a więc pokolenie przyzwyczajone, że wszystko da się załatwić przez internet.

Jakie są perspektywy dla branży i dla samych Dywanów Łuszczów?

– Perspektywa najbliższych paru miesięcy nie wygląda zbyt optymistycznie. Sytuacja ekonomiczna w kraju i w całym regionie nie jest zbyt dobra. Dywan nie jest przy tym zdecydowanie produktem pierwszej potrzeby, a raczej znajduje się na końcu listy naszych potrzeb. Staramy się więc patrzeć do przodu w perspektywie kilka najbliższych lat. Dlatego jesteśmy raczej dobrej myśli i liczymy na to, że za jakiś czas wrócą bardziej stabilne czasy. Czasy, w których ludzie będą chętniej dokonywali zakupów dodatków do wnętrz. 

ZŁOTA SETKA 2021 - POBIERZ PEŁNY RANKING NAJLEPSZYCH FIRM LUBELSZCZYZNY


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama