Jeszcze około 90 osób z Chełma i powiatu nie zgłosiło się
do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, aby wymienić legitymacje inwalidzkie. Stare dokumenty straciły ważność 16 listopada. Na ich podstawie nie przysługują darmowe przejazdy komunikacją miejską czy bezpłatne lekarstwa.
Joanna Sadowska
22.11.2004 21:52
– To, że termin już minął, nie znaczy wcale, że nie można dostać nowej legitymacji – uspokaja Tadeusz Stasieczek, dyrektor Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Chełmie. – Wniosek o nowy dokument można złożyć u nas w każdej chwili. Jednak im wcześniej, tym lepiej. Bo każdy dzień zwłoki sprawia, że osoby uprawnione nie mogą korzystać z przysługujących im ulg.
Mając aktualną legitymację inwalidzi wojenni i kombatanci mogą bez przeszkód korzystać z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską. Korzystają także z bezpłatnych recept. Mając nieważną legitymację, są tych przywilejów czasowo pozbawieni.
– Mieliśmy taki przypadek, że klientka, która dotąd miała bezpłatne leki, przyniosła pełnopłatną receptę i powiedziała, że żadna ulga już się jej nie należy – mówi farmaceuta z apteki przy ul. Nowy Świat w Chełmie. – Podejrzewam, że mogło chodzić o nieaktualną książeczkę inwalidzką, tylko kobieta o tym nie wiedziała.
Szef chełmskiego oddziału ZUS zapewnia, że wszystkie osoby zainteresowane wymianą dokumentów otrzymały stosowne zawiadomienie. Dodaje jednak, że takie osoby jak lekarz czy farmaceuta mogą udzielić w przypadku wątpliwości, dodatkowych informacji.
– Jeśli lekarz wie o potrzebie wymiany legitymacji, a zauważył, że dokument pacjenta stracił ważność, może mu o tym przypomnieć – mówi Stasieczek. – Oczywiście nie jest to jego obowiązek, ale z czystej życzliwości może to zrobić.
Podziel się
Oceń
Zaloguj się aby dodać komentarz.
Komentarze
Aktualnie nie ma żadnych komentarzy. Zaloguj się aby dodać komentarz.
Komentarze