Chodzi o unowocześnienie ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 podziemnych przejść i kładki dla pieszych w ramach modernizacji linii kolejowej Siedlce -Terespol.
Prace realizowane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. koncentrują się przede wszystkim na terenie Siedlec, Łukowa i Międzyrzeca Podlaskiego.
W Łukowie Zapowiedniku oddano już do eksploatacji peron nr 1, na którym niebawem pojawi się mała infrastruktura, czyli wiaty, ławki itp. - Na końcowe odbiory czeka peron nr 2, który planujemy udostępnić pasażerom w następnym tygodniu - informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Na etapie wykończeniowym jest peron nr 2 w Łukowie, gdzie wykonawca kładzie kostkę brukową i przygotowuje się do instalacji wiat - dodaje.
PLK zaplanowały w Łukowie również modernizację dwóch przejazdów. Prace przy ul. Wschodniej są zakończone, a wykonawca przygotowuje się do finalnych odbiorów. Następnie rozpoczną się prace przy ul. Jana Pawła II. W ramach modernizacji w Łukowie powstaje także nowy wiadukt w ciągu ul. Międzyrzeckiej, który usprawni ruch kolejowy i drogowy. Konstrukcja obiektu jest już gotowa. Przygotowane są również fundamenty pod nową kładkę dla pieszych w obrębie stacji.
W Międzyrzecu Podlaskim finiszują prace w pierwszej części nowego przejścia podziemnego oraz na peronie nr 2.
W ramach modernizacji linii trwają również intensywne roboty w Siedlcach. Rozpoczął się już remont wiaduktu przy ul. Łukowskiej. Rośnie także tunel drogowy, który zastąpi kładkę dla pieszych, łączącą części miasta położone po obu stronach torów. W Siedlcach trwa także budowa nowego peronu oraz podziemnego przejścia dla pieszych. W obrębie stacji przebudowywany jest układ torowy, a sieć trakcyjna modernizowana.
Nowy peron już jest. Będą też wiaty i ławki
Pasażerowie mogą już korzystać z nowego peronu na stacji Łuków Zapowiednik. Na lepsze warunki mają szanse osoby korzystające z dworców w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim.
- 09.08.2014 15:15

Reklama












Komentarze