Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
a jak prezes wydawnictwa i pasjonat lotnictwa to faktycznie dw jest najlepszym miejscem na jego publikacje :-)))
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A dzisiaj w prężnie rozwijającym się grodzie Żuklina produkują znane na cały świat stalowe felgi do fiatów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Powstały zakłady...Plage i Laśkiewicza. Otóż panie "redaktorze" gdzie się pan uczył polskiego?Jeśli Laśkiewicza (KOGO?),to powinno być Plagego (również KOGO?)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A dzisiaj w prężnie rozwijającym się grodzie Żuklina produkują znane na cały świat stalowe felgi do fiatów.
Spoko,pisuary i to rozpierdzielą...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
MOŻE LUBLIN POSTARA SIĘ O MUZEU M I REPLIKI TYCH SAMOLOTÓW?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
zslowcy OBIECYWALI U NAS FABRYKĘ JAGUARA. Niestety przez 8 lat "zielonej wyspy" Jaga wzieli ... "potężni gospodarczo" Słowacy. Brawo piechocinski-pawlak-hetman!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Samolot A 1 Balilla skonstruowany był prawidłowo. Eksploatowane we Włoszech oraz 25 - 35 szt (różne zródła) włoskich zakupionych dla polskiego lotnictwa nie ulegały wypadkom. Rozlatywały się "lubelskie". Produkowane w fabryce prostych maszyn i narzędzi rolniczych, bez tradycji i fachowców. Niewłaściwe materiały i technologie (zwłaszcza spawanie) oraz brak fachowej kontroli to przyczyny wypadków. Polecam Andrzeja Morgały "Polskie samoloty wojskowe 1918-1939"
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Spoko,pisuary i to rozpierdzielą...
JUŻ NIE MA CO ROZWALAĆ.....
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A kiedy pokazy lotnicze z prawdziwego zdarzenia , konkurujące z tymi z Radomia ?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Te pokazy jak pamiętam chciał robić ten facet co to pisał. Potem dw opisał że lotnisko za mokre. Moim zdaniem nie powielajmy pomysłów Radomia. Trudno jest wyłączyć cywilne lotnisko z funkcjowania pewnie to dużo kosztuje.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
a dzięki Solidarności co z nich pozostało - ślepa ulica
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Te pokazy jak pamiętam chciał robić ten facet co to pisał. Potem dw opisał że lotnisko za mokre. Moim zdaniem nie powielajmy pomysłów Radomia. Trudno jest wyłączyć cywilne lotnisko z funkcjowania pewnie to dużo kosztuje.
Radomia raczej nikt tak szybko nie przebije , to dobrze zorganizowana impreza , gdzie nie ma czasu na nudę , Dęblin próbował startować w tamtym roku zamiast Radomia i szybko odpadł . Brak noclegów , parkingów , zaplecza gastronomicznego to wszystko składa się na całość , natomiast w Świdniku 3 samoloty na krzyż  na cały dzień i to jest problem ? a co było w Poznaniu ? , zresztą były wzmianki i to niedawno o pokazach lotniczych tylko ile kasy trzeba i z zapraszaniem to również trzeba zaczynać min rok wcześniej, wiec Lubelskie lotnisko w Świdniku szans nie ma raczej żadnych ..
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W 1938 w Luksemburgu nagrodę za wyposażenie samolotu sanitarnego dostał nie Lublin R XVI, ale inny lubelski samolot sanitarny LWS-2.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jak wspominamy o P&L to należy dodać ,że na ul. Majdanek mieszkali pracownicy tej firmy. Właściciel firmy chyba pan Plage wykupił pola i podzielił na działki 3 arowe i sprzedawał swoim pracownikom. Potomkowie byłych pracowników do dziś wspominają to.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
MOŻE LUBLIN POSTARA SIĘ O MUZEU M I REPLIKI TYCH SAMOLOTÓW?
O czym ty chłopcze gadasz. Niema czym się chwalić. Wszystkie konstrukcje LWS były 8-10 lat do tyłu za N iemcami, Francją, Włochami. Do końca istnienia firmy nie zbudowano prototypu o metalowej konstrukcji. Nawet uważana za nowoczesną Mewa miała drewniane skrzydła i takież pokrycie kadłuba. Polecam Andrzeja Morgały "Polskie samoloty wojskowe 1918-1939"
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W 1938 w Luksemburgu nagrodę za wyposażenie samolotu sanitarnego dostał nie Lublin R XVI, ale inny lubelski samolot sanitarny LWS-2.
i co z tego. Jedyny prototypowy egzemplarz. nie wykonał żaqdnego lotu operacyjnego. Ale pewna ciekawostka. Na początku lat 89 w azimerzu Dln była wystawa sprzętu ratowniczego. WSK Swidn. wystawiła ś-c Kania w wersji sanitarnej. Też była nagroda. Tylko rozwiązania zastosowane na innym ś-cu okazały się nic nie warte . WSK bez szemrania zwróciło pieniądze ówczesnej WKTS w Olsztynie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
a dzięki Solidarności co z nich pozostało - ślepa ulica
Ale za to na terenie dawnego lotniska LWS mamy solidaruchowy pomnik.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pasjonat lotnictwa chyba powinien wiedzieć, że w Madrycie jest lotnisko Barajas, a nie jakieś Bajars ... No i zakłady powstały w końcu 90 czy 95 lat temu? Bo tytuł jedno, a treść drugie. Zresztą co to za okrągła rocznica? Okrągła to będzie dopiero 100, a nie 95 ...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pasjonat lotnictwa - dobre sobie. Nie ma już lepszych osób do napisania artykułu?
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dobrze,że artykuł się pojawił. Źle ,że część informacji posiada błędy-pasjonat do poprawki. Prosty rachunek 2016-1920 nie daje 95 !!!! Rozwój przemysłu lotniczego w tamtym czasie na terenie całej Polski nie był łatwy.Nawet prosta technika lotnicza -drewno i płótno - przerosło właścicieli Zakładów Mechanicznych P & L,którzy szczycili się najlepszym wyposażeniem zakładu w tamtym czasie. Przyczynami "słabości" były: brak umiejętności wśród pracowników,brak materiałów lub ich kiepska jakość,hiperinflacja po wojnie z Rosją, nadużycia i złe zarządzanie przez właścicieli [ wszechobecne do dnia dzisiejszego] oraz nietrafione licencje czy prawdopodobne sabotaże. Uważam,że osiągnięciami należy się chwalić szczególnie gdy pojawiają się w sytuacjach trudnych.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.