Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Komunikacja miejska bezpłatna dla niesłyszących? Radni odmówią

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 5 września 2019 r. o 10:04 Powrót do artykułu
Może od razu darmowe dla wszystkich? Dla wszystkich oczywiście poza tymi, co pracują na to. Oni niech sami sobie zapłacą, bo to mało, że utrzymują innych.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bez przesady jak będziemy wciąż wyłączać z płacenia za bilety kolejne osoby czy grupy wiekowe to nasza komunikacja miejska będzie mieć problemy - jakość usług przewozowych spadnie - no bo tak, obecnie dzieci i młodzież do 15 roku życia nie płacą za bilety( w planach było nawet do 18 czy aż 21 roku życia ale się z tego wycofano), nie płacą także kombatanci wojenni i osoby represjonowane oraz wszyscy po ukończonym 65 roku życia. Jeżeli komunikacją miejską zaczną jeździć tylko te grupy społeczne, które mają za darmo a ubywać będzie tych, którzy płacą za bilety to poziom usług jak wspomniałem zmarnieje. Trzeba zachęcać ludzi w przedziale wiekowym 20-64 do częstszego poruszania się komunikacją miejską. Jest to możliwe do osiągnięcia ale potrzeba czas, pieniędzy i cierpliwości. Potrzebne są z pewnością pętle P+R, na obrzeżach miasta zlokalizowane po to by przyjezdni z gmin ościennych i podlubelskich miejscowości nie panoszyli się swoimi autami za bardzo po Lublinie i dobijali miasto w godzinach szczytu oraz blokowali miejsca parkingowe. Jak działa P+R pętla? - kierowca samochodu osobowego parkuje auto na parkingu zlokalizowanym niedaleko pętli autobusowej i idzie na pętlę a tam ma najbardziej pożądane przez siebie linie mpk - wachlarz połączeń, z których może przebierać czym najlepiej się dostać w najbardziej pożądany punkt w mieście. Kolejna sprawa - buspasy - to konieczność - na najbardziej głównych szlakach komunikacyjnych Lublina są one konieczne - powodują, że autobusy jeżdżą płynnie, nie mają opóźnień, w dodatku skraca się czas przejazdu, łatwiej podnosić częstotliwość kursowania danej linii. Buspasami mogą jeździć także taksówki. Trzecia rzecz - rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej - obecnie w Lublinie nasza komunikacja jest dostosowywana pod gminy ościenne, bo one dopłacają do wybranych kursów, które wyjeżdżają poza granice Lublina - to nie jest dobre, inne gminy zyskują ale pasażerowie Lublina tracą choćby na punktualności kursowania danej linii. Inna sprawa - należy sprawić by główną osią napędową komunikacji miejskiej w Lublinie były trolejbusy - każda linia trolejbusowa powinna jeździć co 10 minut w dzień powszedni, komunikacja autobusowa powinna zaś pełnić rolę wspomagającą - autobusy powinny wówczas jeździć te popularne linie co 20 minut( no może z paroma wyjątkami co 15 minut), pozostałe co 30 minut a takie kompletnie mało znaczące - co 1 godzinę. Należy poprawić w okresie wiosenno-letnim komunikację nocną, linii nocnych nie będzie tylko 3(N1, N2, N3) ale od N1 do N9 po nieco krótszych trasach, w okresie wiosna-lato będą jeździć co 20 minut, w okresie jesień-zima co 30 minut a nawet co 1 godzinę. Po powstaniu Dworca Metropolitalnego należy uporządkować numerację linii - linie autobusowe miejskie będą mieć numery zaczynające się od 100( liczba na przodzie sugeruje strefę a więc strefa 1 - miejska), linie podmiejskie zaś numery zaczynające się od 200( liczba na przodzie 2 sugeruje charakter podmiejski linii, czyli druga strefa). Linie cmentarne powinny mieć oznaczenia CM( CM1, CM2 itp. itd.) w okresie wszystkich świętych i dzień zaduszny. Linie trolejbusowe otrzymają numery od 50 wzwyż. Najlepiej byłoby aby bilety normalne kosztowały 3,00zł a ulgowe 1,50zł - czas ważności biletów będzie wynosił 20 minut. Ceny biletów mogą wzrosnąć ale tylko wówczas jeśli poprawią się zarobki ludzi w Lublinie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...