Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 września 2019 r.
7:10

Komunikacja miejska bezpłatna dla niesłyszących? Radni odmówią

Autor: Zdjęcie autora drs
0 2 A A
(fot. Krzysztof Mazur)

Wprowadzenia bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską dla wszystkich osób niesłyszących bez względu na ich wiek domaga się od władz Lublina stowarzyszenie Polski Instytut Praw Głuchych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jego petycja ma być rozpatrzona na czwartkowym posiedzeniu Rady Miasta. Teraz wiele wskazuje na to, że radni nie przychylą się do tej prośby. Działająca w radzie komisja ds. petycji uznała, że prośba jest bezzasadna i stwierdziła, że obecnie obowiązujące uprawnienia są wystarczające.

e-Wydanie

Komentarze 2

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Plan marshalla dla komunikacji miejskiej / 5 września 2019 o 20:19
+1
Bez przesady jak będziemy wciąż wyłączać z płacenia za bilety kolejne osoby czy grupy wiekowe to nasza komunikacja miejska będzie mieć problemy - jakość usług przewozowych spadnie - no bo tak, obecnie dzieci i młodzież do 15 roku życia nie płacą za bilety( w planach było nawet do 18 czy aż 21 roku życia ale się z tego wycofano), nie płacą także kombatanci wojenni i osoby represjonowane oraz wszyscy po ukończonym 65 roku życia. Jeżeli komunikacją miejską zaczną jeździć tylko te grupy społeczne, które mają za darmo a ubywać będzie tych, którzy płacą za bilety to poziom usług jak wspomniałem zmarnieje. Trzeba zachęcać ludzi w przedziale wiekowym 20-64 do częstszego poruszania się komunikacją miejską. Jest to możliwe do osiągnięcia ale potrzeba czas, pieniędzy i cierpliwości. Potrzebne są z pewnością pętle P+R, na obrzeżach miasta zlokalizowane po to by przyjezdni z gmin ościennych i podlubelskich miejscowości nie panoszyli się swoimi autami za bardzo po Lublinie i dobijali miasto w godzinach szczytu oraz blokowali miejsca parkingowe. Jak działa P+R pętla? - kierowca samochodu osobowego parkuje auto na parkingu zlokalizowanym niedaleko pętli autobusowej i idzie na pętlę a tam ma najbardziej pożądane przez siebie linie mpk - wachlarz połączeń, z których może przebierać czym najlepiej się dostać w najbardziej pożądany punkt w mieście. Kolejna sprawa - buspasy - to konieczność - na najbardziej głównych szlakach komunikacyjnych Lublina są one konieczne - powodują, że autobusy jeżdżą płynnie, nie mają opóźnień, w dodatku skraca się czas przejazdu, łatwiej podnosić częstotliwość kursowania danej linii. Buspasami mogą jeździć także taksówki. Trzecia rzecz - rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej - obecnie w Lublinie nasza komunikacja jest dostosowywana pod gminy ościenne, bo one dopłacają do wybranych kursów, które wyjeżdżają poza granice Lublina - to nie jest dobre, inne gminy zyskują ale pasażerowie Lublina tracą choćby na punktualności kursowania danej linii. Inna sprawa - należy sprawić by główną osią napędową komunikacji miejskiej w Lublinie były trolejbusy - każda linia trolejbusowa powinna jeździć co 10 minut w dzień powszedni, komunikacja autobusowa powinna zaś pełnić rolę wspomagającą - autobusy powinny wówczas jeździć te popularne linie co 20 minut( no może z paroma wyjątkami co 15 minut), pozostałe co 30 minut a takie kompletnie mało znaczące - co 1 godzinę. Należy poprawić w okresie wiosenno-letnim komunikację nocną, linii nocnych nie będzie tylko 3(N1, N2, N3) ale od N1 do N9 po nieco krótszych trasach, w okresie wiosna-lato będą jeździć co 20 minut, w okresie jesień-zima co 30 minut a nawet co 1 godzinę. Po powstaniu Dworca Metropolitalnego należy uporządkować numerację linii - linie autobusowe miejskie będą mieć numery zaczynające się od 100( liczba na przodzie sugeruje strefę a więc strefa 1 - miejska), linie podmiejskie zaś numery zaczynające się od 200( liczba na przodzie 2 sugeruje charakter podmiejski linii, czyli druga strefa). Linie cmentarne powinny mieć oznaczenia CM( CM1, CM2 itp. itd.) w okresie wszystkich świętych i dzień zaduszny. Linie trolejbusowe otrzymają numery od 50 wzwyż. Najlepiej byłoby aby bilety normalne kosztowały 3,00zł a ulgowe 1,50zł - czas ważności biletów będzie wynosił 20 minut. Ceny biletów mogą wzrosnąć ale tylko wówczas jeśli poprawią się zarobki ludzi w Lublinie.
Bez przesady jak będziemy wciąż wyłączać z płacenia za bilety kolejne osoby czy grupy wiekowe to nasza komunikacja miejska będzie mieć problemy - jakość usług przewozowych spadnie - no bo tak, obecnie dzieci i młodzież do 15 roku życia nie płacą za bilety( w planach było nawet do 18 czy aż 21 roku życia ale się z tego wycofano), nie płacą także kombatanci wojenni i osoby represjonowane oraz wszyscy po ukończonym 65 roku życia. Jeżeli komunikacją miejską zaczną jeździć tylko te grupy społeczne, które mają za darmo a ubywać będzie tych, którzy... rozwiń
Avatar
Gość / 5 września 2019 o 10:04
+1
Może od razu darmowe dla wszystkich? Dla wszystkich oczywiście poza tymi, co pracują na to. Oni niech sami sobie zapłacą, bo to mało, że utrzymują innych.
Avatar
Plan marshalla dla komunikacji miejskiej / 5 września 2019 o 20:19
+1
Bez przesady jak będziemy wciąż wyłączać z płacenia za bilety kolejne osoby czy grupy wiekowe to nasza komunikacja miejska będzie mieć problemy - jakość usług przewozowych spadnie - no bo tak, obecnie dzieci i młodzież do 15 roku życia nie płacą za bilety( w planach było nawet do 18 czy aż 21 roku życia ale się z tego wycofano), nie płacą także kombatanci wojenni i osoby represjonowane oraz wszyscy po ukończonym 65 roku życia. Jeżeli komunikacją miejską zaczną jeździć tylko te grupy społeczne, które mają za darmo a ubywać będzie tych, którzy płacą za bilety to poziom usług jak wspomniałem zmarnieje. Trzeba zachęcać ludzi w przedziale wiekowym 20-64 do częstszego poruszania się komunikacją miejską. Jest to możliwe do osiągnięcia ale potrzeba czas, pieniędzy i cierpliwości. Potrzebne są z pewnością pętle P+R, na obrzeżach miasta zlokalizowane po to by przyjezdni z gmin ościennych i podlubelskich miejscowości nie panoszyli się swoimi autami za bardzo po Lublinie i dobijali miasto w godzinach szczytu oraz blokowali miejsca parkingowe. Jak działa P+R pętla? - kierowca samochodu osobowego parkuje auto na parkingu zlokalizowanym niedaleko pętli autobusowej i idzie na pętlę a tam ma najbardziej pożądane przez siebie linie mpk - wachlarz połączeń, z których może przebierać czym najlepiej się dostać w najbardziej pożądany punkt w mieście. Kolejna sprawa - buspasy - to konieczność - na najbardziej głównych szlakach komunikacyjnych Lublina są one konieczne - powodują, że autobusy jeżdżą płynnie, nie mają opóźnień, w dodatku skraca się czas przejazdu, łatwiej podnosić częstotliwość kursowania danej linii. Buspasami mogą jeździć także taksówki. Trzecia rzecz - rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej - obecnie w Lublinie nasza komunikacja jest dostosowywana pod gminy ościenne, bo one dopłacają do wybranych kursów, które wyjeżdżają poza granice Lublina - to nie jest dobre, inne gminy zyskują ale pasażerowie Lublina tracą choćby na punktualności kursowania danej linii. Inna sprawa - należy sprawić by główną osią napędową komunikacji miejskiej w Lublinie były trolejbusy - każda linia trolejbusowa powinna jeździć co 10 minut w dzień powszedni, komunikacja autobusowa powinna zaś pełnić rolę wspomagającą - autobusy powinny wówczas jeździć te popularne linie co 20 minut( no może z paroma wyjątkami co 15 minut), pozostałe co 30 minut a takie kompletnie mało znaczące - co 1 godzinę. Należy poprawić w okresie wiosenno-letnim komunikację nocną, linii nocnych nie będzie tylko 3(N1, N2, N3) ale od N1 do N9 po nieco krótszych trasach, w okresie wiosna-lato będą jeździć co 20 minut, w okresie jesień-zima co 30 minut a nawet co 1 godzinę. Po powstaniu Dworca Metropolitalnego należy uporządkować numerację linii - linie autobusowe miejskie będą mieć numery zaczynające się od 100( liczba na przodzie sugeruje strefę a więc strefa 1 - miejska), linie podmiejskie zaś numery zaczynające się od 200( liczba na przodzie 2 sugeruje charakter podmiejski linii, czyli druga strefa). Linie cmentarne powinny mieć oznaczenia CM( CM1, CM2 itp. itd.) w okresie wszystkich świętych i dzień zaduszny. Linie trolejbusowe otrzymają numery od 50 wzwyż. Najlepiej byłoby aby bilety normalne kosztowały 3,00zł a ulgowe 1,50zł - czas ważności biletów będzie wynosił 20 minut. Ceny biletów mogą wzrosnąć ale tylko wówczas jeśli poprawią się zarobki ludzi w Lublinie.
Bez przesady jak będziemy wciąż wyłączać z płacenia za bilety kolejne osoby czy grupy wiekowe to nasza komunikacja miejska będzie mieć problemy - jakość usług przewozowych spadnie - no bo tak, obecnie dzieci i młodzież do 15 roku życia nie płacą za bilety( w planach było nawet do 18 czy aż 21 roku życia ale się z tego wycofano), nie płacą także kombatanci wojenni i osoby represjonowane oraz wszyscy po ukończonym 65 roku życia. Jeżeli komunikacją miejską zaczną jeździć tylko te grupy społeczne, które mają za darmo a ubywać będzie tych, którzy... rozwiń
Avatar
Gość / 5 września 2019 o 10:04
+1
Może od razu darmowe dla wszystkich? Dla wszystkich oczywiście poza tymi, co pracują na to. Oni niech sami sobie zapłacą, bo to mało, że utrzymują innych.
Zobacz wszystkie komentarze 2

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego 17.09.2019

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego 17.09.2019 0 0

Był stalowy szkielet na Czubach, będą stalowe żurawie. Jest wniosek o pozwolenie na budowę

Był stalowy szkielet na Czubach, będą stalowe żurawie. Jest wniosek o pozwolenie na budowę 10 17

Trzy budynki mieszkalne mają powstać na terenie, na którym przez 30 lat stał szkielet niedoszłej hali sportowej rozebrany wiosną tego roku. Do Urzędu Miasta wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę bloków

Pociągi Lublin-Warszawa wrócą z objazdu przez Łuków za trzy miesiące

Pociągi Lublin-Warszawa wrócą z objazdu przez Łuków za trzy miesiące 43 12

Za trzy miesiące dalekobieżne pociągi z Lublina do Warszawy mają wrócić z objazdu przez Łuków na trasę przez Puławy i Dęblin – zapowiada PKP Intercity. Wcześniej, ale nie tak prędko jak planowano, ma być wznowiony ruch pociągów regionalnych do Dęblina, które mają stawać na nowym przystanku Lublin Zachód

Sukces lubelskich speed-ballistów na Mistrzostwach Polski w Chełmie

Sukces lubelskich speed-ballistów na Mistrzostwach Polski w Chełmie 0 1

Lubelscy zawodnicy wrócili z trzema medalami z czwartych Mistrzostw Polski w speed-ballu, które w weekend gościły w Chełmie. Co więcej, jeden ze speed-ballistów wywalczył sobie również kwalifikację na październikowe Mistrzostwa Świata we Francji

Rekonstrukcja bitwy pod Tomaszowem Lubelskim. Tłumy chciały zobaczyć historię sprzed 80 lat [zdjęcia]
galeria
film

Rekonstrukcja bitwy pod Tomaszowem Lubelskim. Tłumy chciały zobaczyć historię sprzed 80 lat [zdjęcia] 14 8

W niedzielę rekonstruktorzy przypomnieli zdarzenia, które rozegrały się 18 września 1939 w okolicach Szarowoli i w czasie zdobywania wzgórza 318.

Lubelski wieniec na podium na dożynkach prezydenckich w Spale
galeria

Lubelski wieniec na podium na dożynkach prezydenckich w Spale 0 0

Wieniec dożynkowy przygotowany przez Stowarzyszenie Zagrody Razem z gminy Żyrzyn jest jednym z najpiękniejszych w Polsce. Gospodynie z miejscowości Zagrody z dożynek prezydenckich w Spale wróciły do domu z drugą nagrodą.

"Bombardowanie włóczką". Trolejbus miękki jak sweterek [zdjęcia]
galeria

"Bombardowanie włóczką". Trolejbus miękki jak sweterek [zdjęcia] 1 8

To one robią setki mikołajowych czapeczek, ubrały dłoń koło Centrum Kultury, robią dzianinowe prezenty dla najmłodszych pacjentów. Teraz panie z „Bombardowania włóczką” dziergały na rzecz Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu

Worki na zwłoki przed Ratuszem w Lublinie. Aktywiści chcą zwężenia pasów jezdni
galeria
film

Worki na zwłoki przed Ratuszem w Lublinie. Aktywiści chcą zwężenia pasów jezdni 67 98

Czarne worki na zwłoki zaległy w poniedziałek przed schodami Ratusza. Worków było 13, czyli tyle, ile śmiertelnych ofiar zeszłorocznych wypadków drogowych na ulicach Lublina. O zapobieżenie kolejnym tragediom apelowali w ten sposób aktywiści Porozumienia Rowerowego

Mistrzowie w ratownictwie medycznym są z Chełma

Mistrzowie w ratownictwie medycznym są z Chełma 2 3

38 zespołów z kraju i zagranicy wzięło udział w zorganizowanych w Legnicy XVIII Mistrzostwach Polski w Ratownictwie Medycznym. Bezkonkurencyjni okazali się ratownicy ze Stacji Ratownictwa Medycznego w Chełmie i to właśnie oni – Kamil Kociubiński, Daniel Kania i Andrzej Kawka – odebrali puchar mistrzów z rąk marszałek Sejmu Elżbiety Witek.

Powstał film o unitach. Sfinansował go senator Grzegorz Bierecki

Powstał film o unitach. Sfinansował go senator Grzegorz Bierecki 4 10

Gotowy jest już film "Modlitwa o Polskę – z ziemi podlaskiej" o błogosławionych męczennikach z Pratulina. Premiera w weekend. Film sfinansowała m.in. fundacja Kocham Podlasie senatora Grzegorza Biereckiego (PiS).

Padwa Zamość wygrywa ostatni sparing przed ligą

Padwa Zamość wygrywa ostatni sparing przed ligą 0 0

MKS Padwa Zamość pokonała na wyjeździe Wisłę Sandomierz 40:29

Wypadek na obwodnicy Lubartowa. Interweniował śmigłowiec LPR

Wypadek na obwodnicy Lubartowa. Interweniował śmigłowiec LPR 6 2

Samochód osobowy i ciężarówka zderzyły się na obwodnicy Lubartowa.

Ksiądz Walerian S. z Lublina pozbawiony orderu. "Bardzo się cieszę"
aktualizacja

Ksiądz Walerian S. z Lublina pozbawiony orderu. "Bardzo się cieszę" 26 12

Ks. prof. Walerian S. z Lublina, były wykładowca KUL, stracił Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski. Informacja pojawiła się na stronie prezydent.pl

 Efektowna wygrana Ruchu nad Orłem. Wyniki chełmskiej klasy okręgowej

Efektowna wygrana Ruchu nad Orłem. Wyniki chełmskiej klasy okręgowej 0 8

Podział punktów w spotkaniu w Krasnymstawie. Ruch Izbica rozbił Orła Srebrzyszcze 5:0

Cztery Sokoły lecą na remont do PZL Świdnik. Podpisano kontrakt warty 99,5 mln zł [zdjęcia]
galeria

Cztery Sokoły lecą na remont do PZL Świdnik. Podpisano kontrakt warty 99,5 mln zł [zdjęcia] 114 32

99,5 miliona złotych będzie kosztować budżet państwa remont czterech wojskowych sokołów. W poniedziałek w PZL Świdnik podpisano kontrakt z Inspektoratem Uzbrojenia Wojska Polskiego na realizacje tego zlecenia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.