Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Na zakupy z własną siatką. Ile kosztują foliowe torby w sklepach?

Utworzony przez Użytkownik niezarejestrowany, 4 stycznia 2018 o 09:39 Powrót do artykułu
W "tę" kwotę.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
jest to pozorne działanie mające niby chronić środowisko. a o tym co się w tych torbach wynosi -to już cicho. a wynosi się po kilkanaście sztuk różnych zakupów , opakowań , twardych , pancernych często plastików i to nie przeszkadza i nie zaśmieca jakoś. z tym nie ma problemu . przypominam jak jest opakowana jest tylko jeden towar,karta pamięci , towar mniejszy od znaczka pocztowego, a więc pancerny, przezroczysty plastik, który ciężko czymkolwiek przeciąć .
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
25gr od każdej torebki trafia do budżetu państwa!!! - taki był cel tej zmiany, a nie ochrona środowiska.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jeszcze trochę to będzie trzeba płacić za to że chodnikiem idziemy
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ciekawe dlaczego w takim razie Biedronka tak drastycznie podniosła ceny reklamówek? Skoro nie podlegają ustawie, to po prostu mają dodatkowe 17gr/szt do kieszeni...... Nieładnie
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Czepiasz się Biedrony. Oni nie podnieśli cenę na reklamówki za 9 gr, lecz wydają lepsze o grubszej gramaturze reklamówki za najniższą cenę jaką mogą wziąć, czyli 25 gr. Uczcie się ludzie czytać... ze zrozumieniem.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W Biedronkach były dobrej jakości reklamówki po 8 lub 9 groszy. Naprawdę mocne, choć cienkie. Teraz są teoretycznie lepsze (trochę większe, mocniejsze i kolorowe) ale za 25 gr. Ale w innych sklepach są niestety jeszcze droższe.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ekoterroryzm się szerzy. Tylko czekać jak mafia wstawi automaty do przyjmowania plastikowych butelek. To dopiero będzie ekologia. Dodatkowa osoba do obsługi (często się zacina), bez przerwy pod napięciem i ludzie dojeżdżający autami, by pełne worki plastiku wyładować (o ile maszyna będzie dzialać). Czy w Polsce wygrali ZIELONI, czy PiS? Chyba na Korwina zagłosuję jak takie udogodnienia nam będą wprowadzać. Reklamówki zawsze się przydawały, by wyrzucać do nich papier, obwinąć buty na sezon do szafy...itd. A jaki żywot ma plastikowy kubek z McDonaldsa, opakowanie od pizzy, czy pojemnik na śmietanę? To jest pierwszy podatek wprowadzony przez PiS, bo inaczej nie da się tego nazwać. W Niemczech najtańszy worek papierowy na zakupy jest za 10cent, a z rączkami 15cent. Czyli u nas relatywnie do pensji powinny kosztować najtańsze torby po 10gr. W Niemczech nawet Zieloni nie odważyli się podnieść opłat do 25cent. Nie idźcie tą drogą, bo z 50% poparcia zostanie wam 30%. Czekam teraz na odzew Kukiza. Jak odkręci tę zieloną histerię, to głosuję za nim. Za kłamcami z PO nigdy.
-1
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Coś z tymi wyliczeniami jest nie tak... Wychodzi na to, że 4-osobowa rodzina CODZIENNIE znosiła do domu 3 reklamówki z zakupami. No chyba nie...
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Biedra wycofała reklamówki z 8 groszy, te co są teraz po 25 groszy kosztowały 45 groszy wiec jeszcze obniżyła cenę a nie podniosła. Co do artykułu faktem się stało że klienci przychodzą ze swoimi torbami albo w magiczny sposób zakupy się mieszczą w dłoniach.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Było dobrze to szukają wszędzie pieniędzy darmowe reklamówki super nie trzeba było kupować worków na śmieci a teraz człowiek wiąże ledwo koniecznie końcem dwadzieścia pięć groszy powariowali
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
u mnie na osiedlu kilka osiedlowych marketów liczy sobie za reklamówke 0,50 gr BEZCZELNOŚĆ zarabiać na reklamówkach! mam nadzieje że ich zysk z reklamówek klienci sobie zrekompensują kradzieżami!!!! w takim przypadku nie co ukrywać że każdy powienien stanać po stronie złodziei a nie bezczelnego sklepu!!!!!!!!!!!!! KLIENT KUPUJE ZAKUPY A ONI CHCĄ ZARABIĄC NA KLIENCIE NA REKLAMÓWCE....
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Niezależne badanie cyklu życia materiałów, z których wykonane są torby na zakupy stwierdza, że tworzywa sztuczne okazują się być materiałem o najniższym całkowitym wpływie na środowisko. W dniu 14 marca 2018 r. Duńska Agencja Ochrony Środowiska (Miljøstyrelsen) opublikowała badanie analizujące wpływ cyklu życia na środowisko w produkcji, użyciu i utylizacji toreb na zakupy spożywcze, dostępnych w duńskich supermarketach. Celem badania było zidentyfikowanie toreb o najlepszych parametrach środowiskowych, zalecanej liczbie ponownego użycia i najlepszej opcji utylizacji torby na zakupy. 7 materiałów (LDPE, PP, rPET, poliester, biopolimer, papier, bawełna i kompozyt) i ich warianty analizowano zgodnie z międzynarodowymi normami ISO 14040 i 14044 w zakresie zalecanych oddziaływań na środowisko, biorąc pod uwagę różne opcje zakończenia cyklu życia: spalanie, recykling oraz ponowne użycie jako worka na odpady przed spaleniem. W przypadku wszystkich wariantów w ocenie toreb wzięto pod uwagę wpływ wynikający z produkcji w Europie, transportu do Danii, użytkowania i procesu utylizacji, który mógłby wystąpić w Danii lub w Europie. Głównym wnioskiem z analizy jest to, że w odniesieniu do produkcji i utylizacji, lekkie torby na zakupy LDPE zapewniają najniższy ogólny wpływ na środowisko dla większości wskaźników środowiskowych, gdy nie bierze się pod uwagę ponownego użycia. W szczególności, pomiędzy rodzajami dostępnych torebek, najbardziej korzystne są torby LDPE ze sztywnym uchwytem. Skutki zaśmiecenia dla tego typu toreb zostały uznane za znikome dla Danii. Co więcej, inny istotny wniosek dotyczył najlepszej opcji utylizacji, w badaniu stwierdza się, że "ponowne użycie torebki jako worka na odpadki jest lepsze niż zwykłe wyrzucenie jej z odpadami selektywnymi i jest lepsze niż recykling. Recykling może potencjalnie przynieść korzyści w przypadku ciężkich worków plastikowych, takich jak PP, PET i poliester. Ponowne użycie jako worka na odpadki jest najbardziej korzystne dla lekkich toreb na zakupy, takich jak LDPE, papier i biopolimer". EuPF (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Folii PE/PP) z zadowoleniem przyjmuje tę analizę, która opiera się również na analizie oceny przeprowadzonej przez Komisję Europejską odnośnie wpływu opcji mających na celu ograniczenie stosowania jednorazowych plastikowych toreb na zakupy z 2011 r., a także wykorzystuje obowiązujące metody stosowane przez europejskie środowisko naukowe badające rzeczywisty wpływ opakowań z tworzywa sztucznego na środowisko. Studium LCA "Life Cycle Assessment of grocery carrier bags" (ang.) Źródło: EuPC, PZPTS
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
to co wprowadza rząd tylko miesza ludziom w głowach. tego typu zmiany nie nauczą ludzi dbania o środowisko. wiele firm stosuje torby foliowe bez opłaty recyklingowej, ponieważ na torebki poniżej 15 mikronów nie obejmują zmiany. ***reklamowkifoliex.pl
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.