Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Nowy dworzec w Lublinie. Miasto wyda 2,5 mln zł na plany

Utworzony przez Gość, 14 stycznia 2014 r. o 17:56 Powrót do artykułu
koncepcja rozbudowy obecnego dworca to taki sobie pomysł. Którędy miały by dojechać autobusy podmiejskie i międzymiastowe do tego dworca ? Zakorkowaną Unia Lubelskiej i Lubelskiego Lipca czy może zakorkowaną Jana Pawła i Krochmalną ?? Później muszą jeszcze z tego dworca wyjechać.   Dworzec powinien być przeniesiony na obrzeże miasta, w pobliże któregoś z węzłów obwodnicy jako połączenie dworca kolejowego, pks, komunikacji podmiejskiej i miejskiej. Doskonale nadawały by się do tego okolice Alei Kraśnickich blisko węzła Konopnica.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
koncepcja rozbudowy obecnego dworca to taki sobie pomysł. Którędy miały by dojechać autobusy podmiejskie i międzymiastowe do tego dworca ? Zakorkowaną Unia Lubelskiej i Lubelskiego Lipca czy może zakorkowaną Jana Pawła i Krochmalną ?? Później muszą jeszcze z tego dworca wyjechać.   Dworzec powinien być przeniesiony na obrzeże miasta, w pobliże któregoś z węzłów obwodnicy jako połączenie dworca kolejowego, pks, komunikacji podmiejskiej i miejskiej. Doskonale nadawały by się do tego okolice Alei Kraśnickich blisko węzła Konopnica.
Bez przesady myślę że tam jest bardzo dobra lokalizacja ,a poza tym Uni Lubelskiej jest jedną z największych arterii miasta i to jest rzut beretem ,mało tego trzeba by być nieźle pieprzniętym rzeby dworzec lokować na obrzeżach miasta ,dworzec powinien być blisko tak jak przykładowo Centralny w Wawie
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zapewne zanim jakikolwiek plan dworca zostanie wdrożony w życie zostanie poprawiona infrastruktura dojazdowa do dworca (powinno to być częścią projektu), chociażby przez utworzenie bus pasów (w najprostszym wariancie). Problem dojazdu będzie pojawiał się w jakiejkolwiek lokalizacji w centrum.  Obecny dworzec autobusowy w Lublinie to wstyd dla miasta, a pomysł zlokalizowania go w pobliżu dworca PKP uważam za jedyny rozsądny. Niech w końcu ta część Lublina poprzez nowe inwestycje zmieni swój charakter, który na pewno nie jest wizytówką miasta.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Główna ulica do dworca to Głęboka z nowym odcinkiem Sowińskiego do Zana i do Krochmalnej i dalej za tory do Smoluchowskiego
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bez przesady myślę że tam jest bardzo dobra lokalizacja ,a poza tym Uni Lubelskiej jest jedną z największych arterii miasta i to jest rzut beretem ,mało tego trzeba by być nieźle pieprzniętym rzeby dworzec lokować na obrzeżach miasta ,dworzec powinien być blisko tak jak przykładowo Centralny w Wawie
może sam jesteś "pieprznięty" a już na pewno bez wyobraźni.   Co tam zmieścisz w tej okolicy dworca ? Jakiego inwestora znajdziesz ? Biedronke czy Kaufland ? Ja tam nie widzę miejsca na duże centrum handlowe, którego częścią byłby dworzec. Widziałeś "dworzec" w Krakowie ?   Al. Jana Pawła też jest rzut beretem i też jest 2-3 pasmowa i co z tego, dojedź do dworca z Kraśnickich w godzinach szczytu. Już bardziej ulicy  nie poszerzysz a jeszcze chcesz tam puścić autobusy i busy z poza miasta ??   Wpuszczanie komunikacji międzymiastowej i podmiejskiej do centrum to głupota, jak by mało było na ulicach autobusów miejskich. Właśnie dlatego dworzec powinien być na obrzeżach jako punkt przesiadkowy z komunikacji międzymiastowej do miejskiej.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nareszcie.To szansa na zmianę całej dzielnicy. Dworzec PKP, busowy, autobusowy ,szynobus na lotnisko, kolej aglomeracyjna.Najtaniej można uzyskać to poprzez przekazanie firmie która wybuduje centrum handlowe i dworzec wraz z przebudową całego układu komunikacyjnego. Tak jest w Krakowie-RDA-dla wszystkich przewoźników, dworzec kolejowy, szybki tramwaj i szynobus na lotnisko Balice i galeria handlowa.I to działa.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
3000 zł , PS3 lub Iphone 5 dla każdego !!! ZA DARMO ! Brakuje Ci pieniędzy? sprawdź to !   http://goo.gl/DzTPmI  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nareszcie.To szansa na zmianę całej dzielnicy. Dworzec PKP, busowy, autobusowy ,szynobus na lotnisko, kolej aglomeracyjna.Najtaniej można uzyskać to poprzez przekazanie firmie która wybuduje centrum handlowe i dworzec wraz z przebudową całego układu komunikacyjnego. Tak jest w Krakowie-RDA-dla wszystkich przewoźników, dworzec kolejowy, szybki tramwaj i szynobus na lotnisko Balice i galeria handlowa.I to działa.
zgoda... ale gdzie tam zmieścisz wielką galerię handlową a tylko taka może skusić potencjalnego inwestora.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
mało tego trzeba by być nieźle pieprzniętym rzeby dworzec lokować na obrzeżach miasta ....
pewnie nie znasz historii obecnego dworca...  został wybudowany na przedmieściach miasta. Czyżby byli "nieźle pieprznięci" ? :D
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
zgoda... ale gdzie tam zmieścisz wielką galerię handlową a tylko taka może skusić potencjalnego inwestora.
Otoczenie Dworca Południowego to teren niezagospodarowany-od dworca do Parku Ludowego,ul Młyńska.Zabudowa na okolicznych ulicach w stanie śmierci technicznej -do wyburzenia.Tam naprawdę może powstać piękna dzielnica Lublina, ale rudery trzeba wyburzyć.Ulica Kunickiego też nie przynosi chluby Lublinowi.Na czele ze słynnym tunelem który jest pomnikiem totalnej niemocy firm remontujących.Mam nadzieję ze coś się zmieni na lepsze.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
zgoda... ale gdzie tam zmieścisz wielką galerię handlową a tylko taka może skusić potencjalnego inwestora.
Jak to gdzie? Na terenie obecnego dworca południowego i dalej w stronę MTL. Przy takiej skali inwestycji na pewno chętni na zbycie działek się znajdą. Najważniejsze, żeby wreszcie ucywilizować okolice obecnych dworców - PKP i  teren na Ruskiej po przeniesieniu PKS. Ta kambodża to chyba najbardziej szpetna rzecz w całym mieście i strasznie nam szkodzi wizerunkowo. Op[tymizmu trochę! :)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W Krakowie jest gigantyczna galeria handlowa łącząca się z dworcem kolejowym i autobusowym i jest to bardzo fajne rozwiązanie ale prawdopodobnie dosyć kosztowne.Gdyby w Lublinie udało się coś takiego zbudować to było by super ale chyba nasze miesteczko jest już nasycone galeriami handlowymi a te które mają jeszcze powstać będą stanowiły znaczny nadatek nad naszymi możliwościami dokonywania tam zakupów.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie wiem jaki jest sens przenosić dworzec autobusowy ! Obecna lokalizacja także ze względu dojazdu i ilości linii autobusowo – trolejbusowych jest bardzo dobra ! Oczywiście biorąc pod uwagę jego wygląd, to sam obiekt wraz z otoczeniem np. w postaci blaszanych bud nadaje się do wyburzenia, ale w tym miejscu na bardzo dużym obszarze ( granice: Nadstawna, Ruska, Al. Tysiąclecia, Podzamcze ) można postawić nowoczesny, odpowiadający potrzebom Lublina dworzec autobusowy !!! Te 2,5 miliona zł które ma być wydane na bzdurne plany lepiej wydać na projekt obiektu pełniącego funkcje komunikacyjno – handlowe, tak aby ci ludzie sprzedający obecnie w blaszakach ( oczywiście są też budynki murowane ) nie stracili swoich miejsc pracy ! Gdzie chcecie przy dworcu PKP umieścić i wypuścić na trasę dziesiątki ( jeśli nie setki ) autobusów i busów jak tam w godzinach szczytu wyjechać z przebudowanej Młyńskiej nie można przez kilka zmian świateł ?! Przypomnę również, że obecna lokalizacja ze względu na tysiące przemieszczających się ludzi w znaczący sposób utrzymuje handel na bazarze przy Tysiąclecia i Ruskiej ! Gdzie przy PKP widzicie parking dla samochodów ( na placu Zamkowym też czasami jest trudno zaparkować a jest wielokrotnie większy !) chyba, że koło nowego stadionu hehe ok 1,5 km dalej ?! Przeniesienie dworca i sprzedanie działki na następne centrum handlowe które Lublinowi potrzebne nie jest, będzie świadczyć o braku perspektywicznego myślenia i braku dbałości o miasto oraz jego mieszkańców i mieszkańców okolicznych miejscowości pracujących w Lublinie, nie  pomijając także przyjezdnych z odległych miast!!!      
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W Krakowie jest gigantyczna galeria handlowa łącząca się z dworcem kolejowym i autobusowym i jest to bardzo fajne rozwiązanie ale prawdopodobnie dosyć kosztowne.Gdyby w Lublinie udało się coś takiego zbudować to było by super ale chyba nasze miesteczko jest już nasycone galeriami handlowymi a te które mają jeszcze powstać będą stanowiły znaczny nadatek nad naszymi możliwościami dokonywania tam zakupów.
YYyy ,,miasteczko,,? no takim ciemnym myśleniem to na pewno można rozmyślać nad statutem Lublina , boże jak ja nie nawidzę polskiej mentalności i malkontenctwa.żałosne!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
W Poznaniu Dworzec PKP i PKS  19 stanowisk  i 1000 tysiąc miejsc parkingowych są razem ,oraz bardzo dużo galeri handlowej kawiarenek razem .Może warto wziąśc przykład z dworca Poznanskiego ,a w starym gmach planują hotel.W  pobliżu dworca PKP PKS  niedaleko stadion a jeszce bliżej Targi Lublin tutaj  galeria handlowa ,kawiarnia hotel czy hostel  powinna zdać egzamin. Ponadto samochody parkingi powinny być budowane i przy stadionie większe na 2 tys miejsc płatne choćby syboliczne 2 czy 5 zł za dobe ?aby dojeżdżajacy mógl przesiąśc się do komunikacji miejskiej Rudery przy targach Lublin rozwalić ,bo to przypomina lata 50 -miszkańcom zapłacić lub poszukac mieszkania.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dworzec przesiatkowy powinien być obok zamku czyli w pobliżu starego dworca PKS
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
uwaga na oszustwa z tą lokalizacją telefonów      
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dobre rozwiązanie jest w Krakowie.W Lublinie też powinno być połączenie z dworcem PKP .Nowy dworzeć wielopoziomowy na wyższej kondygnacji busy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dworzec w Krakowie jest tuż przy jednej z obwodnic Krakowa, to tak odnośnie rozwiązań komunikacyjnych, dojazdu i odjazdu z dworca.   Dojechać i wyjechać z naszego dworca to koszmar, szczególnie w godzinach popołudniowych.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
pewnie nie znasz historii obecnego dworca...  został wybudowany na przedmieściach miasta. Czyżby byli "nieźle pieprznięci" ? :D
W praktycznie wszystkich miastach carskiej Rosji dworce były budowane na przedmieściach w celu lepszego kontrolowania ruchu ludności. Koleje miały znaczenie wojskowe zdecydowanie bardziej niz gospodarcze. Inaczej było to w zaborach austriackim i pruskim - dworce i linie były puszczane przy samym brzegu miasta (popatrzmy na usytuowanie dworca w Krakowie, Poznaniu, czy z mniejszych miast - Przemyśl i porównajmy z Chełmem). W Warszawie dworcami końcowymi były Wwa Wileńska i Wwa Główna. Linia średnicowa została zbudowana później - dlatego Warszawa jako jedno z nielicznych miast byłego zaboru rosyjskiego ma dworzec w centrum - w tunelu.. W Lublinie odpowiednikiem byłaby jakaś krótka linia idąca przez Park Ludowy , wchodząca w tunel i dochodząca pod Plac Litewski - bardzo miła wizja ale tak kosztowna zapewne że totalnie nierealna
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 2

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...