Nie wiadomo jeszcze, kiedy miałaby się zacząć budowa takiego dworca. Projekt objęty dofinansowaniem nie dotyczy robót budowlanych, a jedynie prac koncepcyjnych.
Ratusz zastrzega, że będzie chciał poszukać inwestora, który sfinansowałby część kompleksu dworcowego obejmującą m.in. hotel i centrum usługowo-handlowe. To miałoby zmniejszyć obciążenie miasta wydatkami. Magistrat podaje przykłady centrów dworcowo-handlowych w Krakowie, Katowicach czy Poznaniu, których koszty sięgały setek milionów złotych.
Aktualnie dla części miasta, w której ma powstać dworzec opracowywany jest plan za-gospodarowania przestrzennego, powinien on być uchwalony do końca roku.
Chodzi również o zaplanowanie sieci podmiejskich linii autobusowych uruchamianych na zlecenie władz Lublina. Projekt obejmuje też sporządzenie koncepcji uzupełnienia sieci drogowej w dziewięciu gminach: Świdnik, Wólka, Lubartów (miasto i gmina), Niemce, Niedrzwica Duża, Głusk, Jastków i Strzyżewice.
Inwestycja ma być realizowana w ramach tzw. Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (LOF). Umowę w tej sprawie podpisały wczoraj władze Lublina i 12 pobliskich gmin. Porozumienie ma pozwolić na sięganie po przyznawane bez konkursów pieniądze na rozwiązanie problemów wspólnych dla poszczególnych samorządów, jak choćby powiązania komunikacyjne, czy też zaopatrzenie w wodę.
- Pieniądze, którymi możemy dysponować to ponad 100 milionów euro - informuje Krzysztof Łątka, dyrektor Wydziału Projektów Nieinwestycyjnych w Urzędzie Miasta.