"Od zawsze" jestem zwolenniekiem TRAMWAJU W LUBLINIE ! Trolejbusy to zawalidrogi o małej pojemności przewozowej, nic nie dorówna (poza metrem) tramwajowi! Jest szybki, przewozi dużo pasażerów i nie stoi w korkach! I nie chrzanić o braku miejsca na tramwaj! Wasze ciasne łby są za ciasne, żeby myśleć nowocześnie i przyszłościowo!
|
|
różne bzdetne argumenty słyszałem przeciwko budowie tramwaju w Lublinie, ale te "wielopoziomowe piwnice" w śródmieściu to prawdziwy hit! :D Czekam jeszcze na ostateczny argument - że w Katedrze objawiła się Matka Boska i powiedziała że zabrania tramwaju :DŚródmieście Lublina ma wielopoziomowe piwnice i z tego powodu wprowadzenie tramwajów generujących zarówno hałas jak i duże drgania gruntu mogą doprowadzić do katastrof budowlanych. Pomysł tramwaju poległ jakieś 35-40 lat temu, ale teraz, jak widać powraca.taaa, Lublin to jedyne miasto w kraju posiadające "wielopoziome piwnice" :D i chyba nie odróżniasz śródmieścia od starego miasta, bo na stare miasto nikt tramwaju nie zamierza puszczać |
|
mało tego - słeyszałem że oprócz wielopoziomowych piwnic, Lublin ma śródmieściu także wielopoziomowe budynki - w Poznaniu czy Bydgoszczy nie mają budynków, więc mogli sobie tramwaj zbudować ;)
|
|
tramwaj w Lubline, trolejbusy do Chełma i będzie git
|
|
Jak to niby tramwaj nie stoi w korkach? W czym tramwaj jest lepszy?
***s://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,tramwajowy-korek-przed-rondem-radoslawa,204133.html#
***s://epoznan.pl/news-news-89578-Koniec_prac_na_A2,_ale_nie_koniec_korkow._Stoja_w_nich_nawet_tramwaje
***s://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,warszawski-tetris-to-zdjecie-mowi-wszystko,270020.html
Czy to dzieci zgłaszają te projekty?
Chyba że mówimy o szybkim tramwaju, ale wtedy nie mówmy że będzie jeździł przez centrum, bo to pomyłka. Tramwaj by spełniał rolę, gdyby miał niezależne torowisko-w centrum pod ziemią, poza centrum na pasie zieleni i pierszeństwo na skrzyżowaniach. Wtedy to jest realna alternatywa dla samochodu.
|
|
Bzdura, tramwaj ma sens TYLKO I WYŁACZNIE wtedy, kiedy bedzie wjezdzał do centrum, jakby trasa omijała centrum, toby woził powietrze...gdyby puscic go tak jak ktos wczesnjej pisał: Radziszewskiego- pl.teatralny-krakowskie-3maja i z krakowskiego wywalić auta, to nie stałby w żadnych korkach, a krakowskie byloby deptakiem z torami posrodku, jak to sie praktykuje np. w katowicach czy w wielu innych miastach
|
|
Zawsze będziecie Stolicą Polski b a nawet c !!!!!. Policzcie wywalone pieniądze od 2003 roku na rozbudowę biednego systemu z zsrr [ nie piszcie że na zachodzie i usa też jest bieda system] trakcji ,podstacji ,okablowania i bieda pojazdow .Dawno mieli byście juz trzy linie tramwajowe . Tylko tramwaj i tyle pały wsiowe . Patrz na Olsztyn - można ?
|
|
Tramwaj miałby sens ale trzeba było o tym myśleć ładnych dekad wstecz - obecnie kiedy całe miasto jest w drutach trakcji trolejbusowej to byłoby marnotrawstwo tych pieniędzy, które poszły na ten cel. Trolejbusy poza tym, że są na prąd to niczym się nie różnią od autobusów, mają z nimi jedną wspólną cechę - także stoją w korku, kiedy są godziny szczytów komunikacyjnych. U nas podstawowym problemem jest to, że komunikacja miejska( autobusowa) jest dostosowywana pod potrzeby gmin ościennych i ludzie nie mogą dokonać jakby nawet chcieli żadnych korekt tras czy zmiany częstotliwości. Owszem jedna kwestia to fakt, że trzeba pozyskać pieniądze na uruchamianie kursów czy tworzenie nowych połączeń, inna kwestia zaś to co powiedziałem - za dużo linii mpk zamiast być stricte miejskimi staje się podmiejskimi - 2,3,4,5,8,12,16,17,18,20,22,24,25,30,33,35,39,44,52,54,55,70,73,74,78,79,85 - te wszystkie linie wybranymi lub wszystkimi kursami jeżdżą poza granice Lublina, a więc jest to znaczna większość. Podmiejskie gminy powinny same sobie ustalać trasy i liczbę kursów do Lublina, po prostu żeby nastąpił rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej. Dzięki temu obecnie istniejące połączenia miejskie będzie można modyfikować - zmieniać trasy, dostosowywać częstotliwości i odpowiedni tabor do poprawiania obsługi komunikacyjnej, coś się usunie, coś nowego powstanie. Będzie po prostu jakaś elastyczność w dostosowywaniu siatki połączeń mpk Lublin. A podlubelskie gminy ościenne powinni mieć prywatnych przewoźników, ot co, same sobie po ustalać co i jak. Liczę, że kiedy powstanie nowy dworzec metropolitalny, to nastąpi duża reorganizacja w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Bardzo wiele kwestii ulegnie uporządkowaniu, trasy się wyprostują, wzmocnią się połącznia prywatne, międzygminne, regionalne. To będzie dworzec PKP i PKS w jednym miejscu i z prawdziwego zdarzenia zrzeszający różne środki transportu w jednym dużym miejscu. Rewolucja to dopiero zatem się szykuje.
|
|
Sieć trolejbusowa ma to do siebie, że łatwo ją rozwinąć- i łatwo ją zwinąć...wiec to nie problem w kontekście budowy tramwaju... Sieć trakcyjna tramwajowa zasilana jest napieciem 600V prądu stałego. Takim samym napięciem zasilana jest sieć dla trolejbusów. Występują sytuacje, że jeżeli po mieście poruszają się zarówno tramwaje jak i trolejbusy ich sieci trakcyjne zasilane są z tych samych podstacji trakcyjnych
|
|
jeszcze co najmniej ten najbliższy budżet unijny 2021-2027 będzie oznaczał dla Polski kolejny duży zastrzyk pieniędzy na inwestycje... więc w tej chwili należy rozpocząć prace koncepcyjne i wstępne projekty, żeby jak dojdzie za te 3-5 lat do skłądania wniosków, miasto było przygotowane do złożenia kompletnej dokumentacji - UE bardzo mocno wspiera transport publiczny, można dostać na to nawet 85% dofinansowania, więc jest okazja naprawdę tanim kosztem (ułąmek tego co w ostatnch latach zmarnowano na autostrady i estakady w mieście) stworzyć kręgosłup komunikacyjny Lublina, w oparciu o 3-5 głównych linii tramwajowych...
|
|
Bzdura, tramwaj ma sens TYLKO I WYŁACZNIE wtedy, kiedy bedzie wjezdzał do centrum, jakby trasa omijała centrum, toby woził powietrze...gdyby puscic go tak jak ktos wczesnjej pisał: Radziszewskiego- pl.teatralny-krakowskie-3maja i z krakowskiego wywalić auta, to nie stałby w żadnych korkach, a krakowskie byloby deptakiem z torami posrodku, jak to sie praktykuje np. w katowicach czy w wielu innych miastachpodoba mi się taki przebieg w centrum, to by fajnie spinało miasteczko akademickie ze śródmieściem i dalej jakby poprowadzić trasę gdzieś w okolice chodźki - z miasteczkiem uniwersytetu medycznego |
|
Estakady, wiadukty, tunele to najdroższe rozwiązania komunikacyjne. Wcale ich tak wiele nie ma w Lublinie. Jakim problemem jest zrobienie takiej trasy przez Racławickie od Poniatowskiego do Sowińskiego. Jak długo trwa budowa wiaduktu na Kasprowicza nad torami. Pomysł bardzo kosztowny. Miasta raczej nie stać, nawet zakładając duże dofinansowanie unijne.
Budowa dworca metropolitalnego daje za to możliwość lepszego wykorzystania linii kolejowej. Może czas pomyśleć o tym.
|
|
Estakady, wiadukty, tunele to najdroższe rozwiązania komunikacyjne. Wcale ich tak wiele nie ma w Lublinie. Jakim problemem jest zrobienie takiej trasy przez Racławickie od Poniatowskiego do Sowińskiego. Jak długo trwa budowa wiaduktu na Kasprowicza nad torami. Pomysł bardzo kosztowny. Miasta raczej nie stać, nawet zakładając duże dofinansowanie unijne. Budowa dworca metropolitalnego daje za to możliwość lepszego wykorzystania linii kolejowej. Może czas pomyśleć o tym.co ma piernik do wiatraka, przebieg kolei w Lublinie jest taki że nie da się jej wykorzystać do transportu wewnątrzmiejskiego, to dopiero są mrzonki...gdzie by ludzie jeździli - z dworca północnego na zachodni? po co? można zbudować coś w rodzaju kolei dojazdowej/regionalnej, ale to jest zupełnie inny temat niż komunikacja miejska w mieście... a budowa wiaduktu na kasprowicza czy tunelu pod Racławickimi wcale nie trwa długo, ponieważ nigdy nie została rozpoczęta, to jest kwestia decyzji politycznych władz a nie jakiegoś skomplikowania technicznego |
|
nie ma w lublinie wielu estakad i wiaduktów...:D to dobre... Lublin jest cały pocięty wąwozami lessowymi i większość tras typu Filaretów, JP2 czy Smorawińskiego posiada nawet po kilka estakad/wiaduktów...ale żeby to zobaczyć to trzeba czasami wysiąsć z auta i trochę poznać własne miasto...już nie wspomnę ile takich rozwiązań jest wzdłuż całej trasy WZ, czy obecnie budowane estakady/tunele na Grygowej i Wrotkowskiej...ale to taka mentalność: jak miasto pakuje dziesiątki milionów w kolejne wielopoziomowe skrzyżowanie dla samochodów, to nawet nikogo nie pytają jaki to ma sens i czy nie szkoda kasy...ale zrobić to samo pod tramwaj? nieeee, nie da sięeee :)
|
|
WYNIK SONDY:
Czy w Lublinie jest potrzebna komunikacja tramwajowa?
Liczba głosów: 862
54.06% Tak
NO TO BUDOWAĆ!!!!!
|
|
jak za pare lat będzie remont Zana to od razu należy przewidzieć miejsce pod tory! na rondzie pod ZUS tory będą się łączyć z linią z Czubów/Węglina w stronę centrum na Sowińskiego/Radziszewskiego...
|
|
Weź urlop od siedzenia przed kompem ;)
|
|
Tramwaj to bardzo dobry pomysł. Pracuje na Choinach, a mieszkam na Wrotkowie. Dojazd do pracy to istna masakra. Zajmuje mi bardzo dużo czasu...
|
|
Oczywiście że tramwaj to dobry pomysł. Ostatnio przypominał o tym P.Sobczak w GW: ***s://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,27025206,tramwaj-w-lublinie-to-bardziej-realne-niz-niektorym-sie-wydaje.html?disableRedirects=true
|
Strona 3 z 3
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|