Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 maja 2019 r.
9:23

Tramwajem po Lublinie, prysznic nad zalewem, czy pomnik chomika? Lista pomysłów

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
33 57 A A
Autorzy projektu przekonują, że taka komunikacja tramwajowa w Lublinie może pomóc w walce z wyludnianiem się miasta
Autorzy projektu przekonują, że taka komunikacja tramwajowa w Lublinie może pomóc w walce z wyludnianiem się miasta (fot. Pixabay)

Do 201 urosła liczba zarejestrowanych projektów do budżetu obywatelskiego na rok 2020. Wśród nich można znaleźć komunikację tramwajową, ogólnodostępny prysznic nad zalewem oraz talent show dla imigrantów. Są także wyścigi uliczne, a nawet niedzielne pokazy wypasu owiec.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Tym razem budżet obywatelski rządzi się innymi prawami niż dotychczas. Zamiast podziału na projekty małe i duże wprowadzono podział na dzielnicowe i ogólnomiejskie. Wśród zgłoszonych pomysłów przeważają dzielnicowe, jest ich niemal dwukrotnie więcej niż pozostałych.

Asfaltowe prośby

Jak zwykle dużo jest projektów dotyczących remontów osiedlowych ulic. W ten sposób mieszkańcy walczą m.in. o remont • Jaskółczej, • Bukowej, • Czereśniowej, • Jesionowej, • Grunwaldzkiej, • Robotniczej, • Garbarskiej, • Długiej, • Husarskiej, • Hetmańskiej, • Dragonów, • Szaserów, • Herbowej, • Bocianiej, • Szafirowej, • Borelowskiego, • Kruka, • Namysłowskiego, • Miętowej, • Handlowej, • Firlejowskiej oraz • Królowej Jadwigi.

Wśród „przyziemnych” potrzeb zgłoszono też • budowę brakujących chodników ul. Orkana, czy choćby • remont chodnika ul. Lubartowskiej od Kowalskiej do al. Solidarności.

Rowerowy szturm

Pomysłami obficie sypnęli rowerzyści. Proponują m.in. • oświetloną trasę pieszo-rowerową od Jana Pawła II przez Kryształową, Berylową i Onyksową do Granitowej, • wydzielone trasy na osiedlach LSM, • wzdłuż ul. Zana, • Głębokiej, • Glinianej, • Abramowickiej • Północnej między ul. Kosmowskiej a rondem Pileckiego • drogę rowerową na Lubomelskiej, • wydzielone pasy na Lubartowskiej od Ratusza do al. Tysiąclecia, • uzupełnienie luk w trasach wzdłuż Drogi Męczenników Majdanka, • ścieżkę wzdłuż ul. Franczaka, czy też • wyznaczenie drogi rowerowej w al. Warszawskiej.

Wśród rowerowych próśb są pomysły na wydzielenie pasów rowerowych w jezdniach • ul. Lwowskiej od pl. Singera do ronda Berbeckiego, • Nadbystrzyckiej od Zana do Glinianej, • Głębokiej od stacji paliw do Nadbystrzyckiej, • Smoluchowskiego od Herberta do Wrotkowskiej.

O pieniądze z budżetu obywatelskiego mają szansę trafić także na nowe stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego • przy ul. Baśniowej, • przy Kasprowicza, • w dzielnicy Zemborzyce oraz • przy ul. Kalinowszczyzna.

Będzie bezpieczniej?

O nietypowe przestrojenie sygnalizacji świetlnej proszą mieszkańcy Czubów. Proponują, aby • światła na przejściu między os. Skarpa i os. Górki były wyposażone… w wykrywacz samochodów jadących za szybko, by zmuszać do zatrzymania się kierowców przekraczających dozwoloną prędkość. Z tej samej dzielnicy zgłoszona została też • prośba o sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych przez ul. Jana Pawła II koło Watykańskiej. Felin prosi o • wyniesione przejścia dla pieszych w okolicach podstawówki.

Prośby o tramwaj

Do • uruchomienia w Lublinie planowanej od dawna komunikacji tramwajowej będą zachęcać autorzy jednego z projektów ogólnomiejskich. Twierdzą, że bardziej od autobusów i trolejbusów sprawdzi się u nas właśnie tramwaj. – Jego wprowadzenie to proces kilkuletni – zastrzegają pomysłodawcy. Przekonują nawet, że taka komunikacja może… pomóc w walce z wyludnianiem się miasta.

Nie jest to jedyny związany z tramwajami pomysł zgłoszony w tegorocznym naborze do budżetu obywatelskiego. Drugą propozycją jest • ustawienie starego tramwaju obok pętli autobusowej przy os. Widok i stworzenie we wnętrzu kawiarni z wystawą mającą przekonywać mieszkańców do komunikacji na szynach.

Do wypoczynku

• Miejsca ogniskowe nad Zalewem Zemborzyckim po stronie Mariny oraz koło Dąbrowy. Miałyby być murowane, odporne na wybryki wandali, a w każdym z nich mogłoby się rozsiąść kilkanaście osób. • Wypoczynek nad zalewem miałoby też ucywilizować zbudowanie „ogólnodostępnej, czystej i pachnącej toalety na Marinie”, której towarzyszyłby też zewnętrzny prysznic i umywalka.
Na liście zgłoszonych projektów znajdziemy też • BikeCity, czyli park dla rowerowych sportów ekstremalnych, który miałby powstać na Wieniawie między ul. Puławską a sklepem Lidl, • skwer przy Judyma, • a także mały park między Zbożową a Skowronkową obok pętli autobusowej.

• O pieniądze z budżetu obywatelskiego będą w tym roku walczyć również użytkownicy skateparku przy Rycerskiej upominający się o jego remont, a • mieszkańcy Felina proponują stworzenie parku w centralnej części blokowiska.

Nietypowo

Do budżetu obywatelskiego zgłoszono w tym roku ponadto • pomnik chomika europejskiego, który miałby stanąć na rondzie Reagana, czyli u zbiegu ul. Willowej, Gajowej i Sławinkowskiej, • szpilkostrady, czyli wyznaczone na uliczkach Starego Miasta specjalne pasy nawierzchni nadające się do chodzenia w butach na wysokim obcasie oraz przyjaźniejsze dzieciom w wózkach, • samochodowe wyścigi uliczne na 1/4 mili, które byłyby organizowane na ul. Mełgiewskiej oraz • pokazy wypasu owiec organizowane przez 25 niedziel (od kwietnia do października) na terenach zielonych w różnych częściach miasta, co miałoby służyć głównie edukacji.

Wśród projektów znajdziemy także • pięć samoobsługowych Jadłodzielni, czyli ogólnodostępnych lodówek, w których każdy mógłby zostawić zbędną mu i zdatną do spożycia żywność, a każdy chętny mógłby się swobodnie częstować pozostawionymi produktami. Na razie w Lublinie działa jeden taki punkt, na targowisku przy al. Tysiąclecia.

• Zorganizowanie talent show dla mieszkających w Lublinie cudzoziemców to pomysł pochodzącej z Ukrainy lublinianki, która chce, żeby migranci spotykali się ze sobą i przyjaźnili. – Migranci to nie tylko pracownicy – tłumaczy autorka tej propozycji. – Mamy różne talenty i pasje. Niestety nie ma przestrzeni, by się nimi dzielić.

Teraz ocenią

Wspomniane powyżej projekty to tylko część zgłoszonych w tym roku propozycji. Wszystkie będą teraz musiały przejść ocenę formalną, czyli sprawdzenie prawidłowości wyliczenia kosztów i zgodności z regulaminem budżetu obywatelskiego. W drugiej połowie czerwca powinna być znana lista projektów dopuszczonych do głosowania, które w tym roku ma trwać od 23 września do 10 października.

Sonda: Czy w Lublinie jest potrzebna komunikacja tramwajowa?

Liczba głosów: 863
54.11%
Tak
45.89%
Nie
e-Wydanie

Komentarze 57

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Obserwator JW / 16 maja 2019 o 10:31
+14
Tramwajem nad Zalew gdzie stoi pomnik Chomika biorącego prysznic. Amen.
Avatar
Tramwaj / 16 maja 2019 o 14:55
+9
"Od zawsze" jestem zwolenniekiem TRAMWAJU W LUBLINIE ! Trolejbusy to zawalidrogi o małej pojemności przewozowej, nic nie dorówna (poza metrem) tramwajowi! Jest szybki, przewozi dużo pasażerów i nie stoi w korkach! I nie chrzanić o braku miejsca na tramwaj! Wasze ciasne łby są za ciasne, żeby myśleć nowocześnie i przyszłościowo!
Avatar
:D / 16 maja 2019 o 14:37
+9
Śródmieście Lublina ma wielopoziomowe piwnice i z tego powodu wprowadzenie tramwajów generujących zarówno hałas jak i duże drgania gruntu mogą doprowadzić do katastrof budowlanych. Pomysł tramwaju poległ jakieś 35-40 lat temu, ale teraz, jak widać powraca.
 taaa, Lublin to jedyne miasto w kraju posiadające "wielopoziome piwnice" :D  i chyba nie odróżniasz śródmieścia od starego miasta, bo na stare miasto nikt tramwaju nie zamierza puszczać
Avatar
BekaZ / 16 maja 2019 o 15:14
+8
mało tego - słeyszałem że oprócz wielopoziomowych piwnic, Lublin ma śródmieściu także wielopoziomowe budynki - w Poznaniu czy Bydgoszczy nie mają budynków, więc mogli sobie tramwaj zbudować ;)
Avatar
Q / 16 maja 2019 o 17:06
+7
Bzdura, tramwaj ma sens TYLKO I WYŁACZNIE wtedy, kiedy bedzie wjezdzał do centrum, jakby trasa omijała centrum, toby woził powietrze...gdyby puscic go tak jak ktos wczesnjej pisał: Radziszewskiego- pl.teatralny-krakowskie-3maja i z krakowskiego wywalić auta, to nie stałby w żadnych korkach, a krakowskie byloby deptakiem z torami posrodku, jak to sie praktykuje np. w katowicach czy w wielu innych miastach
Avatar
bee / 16 maja 2019 o 11:02
+7
W Detroit (Michigan) jest jedna, ostatnio otwarta linia tramwajowa, ale ptaszki ćwierkają, że powstała głównie po to, żeby ubogacić tamtejszych dewelocwaniaków, komunikując im banki ziemi (***politicscentral.org/qline-called-boondoggle-enriches-wealthy-developers/). Tak że uważał bym z tym koncertem życzeń, zwłaszcza jeśli sprawę miałby pilotować zuczek, dla którego właśnie Detroit stanowi wzorzec "rozwoju".
 Mylisz przyczyny ze skutkami - Tramwaj w Detroit odbudowano w 2017 właśnie po to żeby przyspieszyć odbudowę miasta po tym, jak zostało w poprzednich dziesięcioleciach zdewastowane pod samochody i autostrady...poczytaj sobie , jak centrum Detroit wyburzano piękne budynki w srodmiesciu w latach 60-70 żeby zrobić miejsce dla samochodów, co doprowadziło do ucieczki ludzi z miasta, które zaczęło być gigantycznym parkingowiskiem...
 Mylisz przyczyny ze skutkami - Tramwaj w Detroit odbudowano w 2017 właśnie po to żeby przyspieszyć odbudowę miasta po tym, jak zostało w poprzednich dziesięcioleciach zdewastowane pod samochody i autostrady...poczytaj sobie , jak centrum Detroit wyburzano piękne budynki w srodmiesciu w latach 60-70 żeby zrobić miejsce dla samochodów, co doprowadziło do ucieczki ludzi z miasta, które zaczęło być gigantycznym parkingowiskiem... rozwiń
Avatar
ZenekŁ / 16 maja 2019 o 15:27
+6
tramwaj w Lubline, trolejbusy do Chełma i będzie git
Avatar
:D / 16 maja 2019 o 15:10
+6
Śródmieście Lublina ma wielopoziomowe piwnice i z tego powodu wprowadzenie tramwajów generujących zarówno hałas jak i duże drgania gruntu mogą doprowadzić do katastrof budowlanych. Pomysł tramwaju poległ jakieś 35-40 lat temu, ale teraz, jak widać powraca.
taaa, Lublin to jedyne miasto w kraju posiadające "wielopoziome piwnice" :D  i chyba nie odróżniasz śródmieścia od starego miasta, bo na stare miasto nikt tramwaju nie zamierza puszczać
  różne bzdetne argumenty słyszałem przeciwko budowie tramwaju w Lublinie, ale te "wielopoziomowe piwnice" w śródmieściu to prawdziwy hit! :D  Czekam jeszcze na ostateczny argument - że w Katedrze objawiła się Matka Boska i powiedziała że zabrania tramwaju :D
  różne bzdetne argumenty słyszałem przeciwko budowie tramwaju w Lublinie, ale te "wielopoziomowe piwnice" w śródmieściu to prawdziwy hit! :D  Czekam jeszcze na ostateczny argument - że w Katedrze objawiła się Matka Boska i powiedziała że zabrania tramwaju :D rozwiń
Avatar
nara / 16 maja 2019 o 10:39
+6
Postuluje budowe kosmodromu, toru F1 oraz wielkiego zderzacza hadronow.
Avatar
trakcyjne / 6 dni temu o 07:21
+5
Sieć trolejbusowa ma to do siebie, że łatwo ją rozwinąć- i łatwo ją zwinąć...wiec to nie problem w kontekście budowy tramwaju... Sieć trakcyjna tramwajowa zasilana jest napieciem 600V prądu stałego. Takim samym napięciem zasilana jest sieć dla trolejbusów. Występują sytuacje, że jeżeli po mieście poruszają się zarówno tramwaje jak i trolejbusy ich sieci trakcyjne zasilane są z tych samych podstacji trakcyjnych
Avatar
:) / dzisiaj o 08:34
-1
Weź urlop od siedzenia przed kompem ;)
Avatar
:) / wczoraj o 14:19
+2
jak za pare lat będzie remont Zana to od razu należy przewidzieć miejsce pod tory! na rondzie pod ZUS tory będą się łączyć z linią z Czubów/Węglina w stronę centrum na Sowińskiego/Radziszewskiego...
Avatar
!!! / wczoraj o 14:16
+4
WYNIK SONDY:  Czy w Lublinie jest potrzebna komunikacja tramwajowa? Liczba głosów: 862 54.06% Tak     NO TO BUDOWAĆ!!!!!
Avatar
RobolL / 6 dni temu o 11:56
+3
nie ma w lublinie wielu estakad i wiaduktów...:D to dobre... Lublin jest cały pocięty wąwozami lessowymi i większość tras typu Filaretów, JP2 czy Smorawińskiego posiada nawet po kilka estakad/wiaduktów...ale żeby to zobaczyć to trzeba czasami wysiąsć z auta i trochę poznać własne miasto...już nie wspomnę ile takich rozwiązań jest wzdłuż całej trasy WZ, czy obecnie budowane estakady/tunele na Grygowej i Wrotkowskiej...ale to taka mentalność: jak miasto pakuje dziesiątki milionów w kolejne wielopoziomowe skrzyżowanie dla samochodów, to nawet nikogo nie pytają jaki to ma sens i czy nie szkoda kasy...ale zrobić to samo pod tramwaj? nieeee, nie da sięeee :)
nie ma w lublinie wielu estakad i wiaduktów...:D to dobre... Lublin jest cały pocięty wąwozami lessowymi i większość tras typu Filaretów, JP2 czy Smorawińskiego posiada nawet po kilka estakad/wiaduktów...ale żeby to zobaczyć to trzeba czasami wysiąsć z auta i trochę poznać własne miasto...już nie wspomnę ile takich rozwiązań jest wzdłuż całej trasy WZ, czy obecnie budowane estakady/tunele na Grygowej i Wrotkowskiej...ale to taka mentalność: jak miasto pakuje dziesiątki milionów w kolejne wielopoziomowe skrzyżowanie dla samochodów, to nawet n... rozwiń
Avatar
DrInz / 6 dni temu o 11:48
+3
Estakady, wiadukty, tunele to najdroższe rozwiązania komunikacyjne. Wcale ich tak wiele nie ma w Lublinie. Jakim problemem jest zrobienie takiej trasy przez Racławickie od Poniatowskiego do Sowińskiego. Jak długo trwa budowa wiaduktu na Kasprowicza nad torami. Pomysł bardzo kosztowny. Miasta raczej nie stać, nawet zakładając duże dofinansowanie unijne. Budowa dworca metropolitalnego daje za to możliwość lepszego wykorzystania linii kolejowej. Może czas pomyśleć o tym.
 co ma piernik do wiatraka, przebieg kolei w Lublinie jest taki że nie da się jej wykorzystać do transportu wewnątrzmiejskiego, to dopiero są mrzonki...gdzie by ludzie jeździli - z dworca północnego na zachodni? po co?  można zbudować coś w rodzaju kolei dojazdowej/regionalnej, ale to jest zupełnie inny temat niż komunikacja miejska w mieście... a budowa wiaduktu na kasprowicza czy tunelu pod Racławickimi wcale nie trwa długo, ponieważ nigdy nie została rozpoczęta, to jest kwestia decyzji politycznych władz a nie jakiegoś skomplikowania technicznego
 co ma piernik do wiatraka, przebieg kolei w Lublinie jest taki że nie da się jej wykorzystać do transportu wewnątrzmiejskiego, to dopiero są mrzonki...gdzie by ludzie jeździli - z dworca północnego na zachodni? po co?  można zbudować coś w rodzaju kolei dojazdowej/regionalnej, ale to jest zupełnie inny temat niż komunikacja miejska w mieście... a budowa wiaduktu na kasprowicza czy tunelu pod Racławickimi wcale nie trwa długo, ponieważ nigdy nie została rozpoczęta, to jest kwestia decyzji politycznych władz a nie jakiegoś skom... rozwiń
Avatar
Jarecki / 6 dni temu o 11:13
-4
Estakady, wiadukty, tunele to najdroższe rozwiązania komunikacyjne. Wcale ich tak wiele nie ma w Lublinie. Jakim problemem jest zrobienie takiej trasy przez Racławickie od Poniatowskiego do Sowińskiego. Jak długo trwa budowa wiaduktu na Kasprowicza nad torami. Pomysł bardzo kosztowny. Miasta raczej nie stać, nawet zakładając duże dofinansowanie unijne. Budowa dworca metropolitalnego daje za to możliwość lepszego wykorzystania linii kolejowej. Może czas pomyśleć o tym.
Avatar
Bea / 6 dni temu o 09:40
+4
Bzdura, tramwaj ma sens TYLKO I WYŁACZNIE wtedy, kiedy bedzie wjezdzał do centrum, jakby trasa omijała centrum, toby woził powietrze...gdyby puscic go tak jak ktos wczesnjej pisał: Radziszewskiego- pl.teatralny-krakowskie-3maja i z krakowskiego wywalić auta, to nie stałby w żadnych korkach, a krakowskie byloby deptakiem z torami posrodku, jak to sie praktykuje np. w katowicach czy w wielu innych miastach
 podoba mi się taki przebieg w centrum, to by fajnie spinało miasteczko akademickie ze śródmieściem i dalej jakby poprowadzić trasę gdzieś w okolice chodźki - z miasteczkiem uniwersytetu medycznego
 podoba mi się taki przebieg w centrum, to by fajnie spinało miasteczko akademickie ze śródmieściem i dalej jakby poprowadzić trasę gdzieś w okolice chodźki - z miasteczkiem uniwersytetu medycznego rozwiń
Avatar
DrInz / 6 dni temu o 08:33
+4
jeszcze co najmniej ten najbliższy budżet unijny 2021-2027 będzie oznaczał dla Polski kolejny duży zastrzyk pieniędzy na inwestycje... więc w tej chwili należy rozpocząć prace koncepcyjne i wstępne projekty, żeby jak dojdzie za te 3-5 lat do skłądania wniosków, miasto było przygotowane do złożenia kompletnej dokumentacji - UE bardzo mocno wspiera transport publiczny, można dostać na to nawet 85% dofinansowania, więc jest okazja naprawdę tanim kosztem (ułąmek tego co w ostatnch latach zmarnowano na autostrady i estakady w mieście) stworzyć kręgosłup komunikacyjny Lublina, w oparciu o 3-5 głównych linii tramwajowych...
jeszcze co najmniej ten najbliższy budżet unijny 2021-2027 będzie oznaczał dla Polski kolejny duży zastrzyk pieniędzy na inwestycje... więc w tej chwili należy rozpocząć prace koncepcyjne i wstępne projekty, żeby jak dojdzie za te 3-5 lat do skłądania wniosków, miasto było przygotowane do złożenia kompletnej dokumentacji - UE bardzo mocno wspiera transport publiczny, można dostać na to nawet 85% dofinansowania, więc jest okazja naprawdę tanim kosztem (ułąmek tego co w ostatnch latach zmarnowano na autostrady i estakady w mieście) stworzyć kr... rozwiń
Avatar
trakcyjne / 6 dni temu o 07:21
+5
Sieć trolejbusowa ma to do siebie, że łatwo ją rozwinąć- i łatwo ją zwinąć...wiec to nie problem w kontekście budowy tramwaju... Sieć trakcyjna tramwajowa zasilana jest napieciem 600V prądu stałego. Takim samym napięciem zasilana jest sieć dla trolejbusów. Występują sytuacje, że jeżeli po mieście poruszają się zarówno tramwaje jak i trolejbusy ich sieci trakcyjne zasilane są z tych samych podstacji trakcyjnych
Avatar
Gość / 6 dni temu o 01:27
+1
Tramwaj miałby sens ale trzeba było o tym myśleć ładnych dekad wstecz - obecnie kiedy całe miasto jest w drutach trakcji trolejbusowej to byłoby marnotrawstwo tych pieniędzy, które poszły na ten cel. Trolejbusy poza tym, że są na prąd to niczym się nie różnią od autobusów, mają z nimi jedną wspólną cechę - także stoją w korku, kiedy są godziny szczytów komunikacyjnych. U nas podstawowym problemem jest to, że komunikacja miejska( autobusowa) jest dostosowywana pod potrzeby gmin ościennych i ludzie nie mogą dokonać jakby nawet chcieli żadnych korekt tras czy zmiany częstotliwości. Owszem jedna kwestia to fakt, że trzeba pozyskać pieniądze na uruchamianie kursów czy tworzenie nowych połączeń, inna kwestia zaś to co powiedziałem - za dużo linii mpk zamiast być stricte miejskimi staje się podmiejskimi - 2,3,4,5,8,12,16,17,18,20,22,24,25,30,33,35,39,44,52,54,55,70,73,74,78,79,85 - te wszystkie linie wybranymi lub wszystkimi kursami jeżdżą poza granice Lublina, a więc jest to znaczna większość. Podmiejskie gminy powinny same sobie ustalać trasy i liczbę kursów do Lublina, po prostu żeby nastąpił rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej. Dzięki temu obecnie istniejące połączenia miejskie będzie można modyfikować - zmieniać trasy, dostosowywać częstotliwości i odpowiedni tabor do poprawiania obsługi komunikacyjnej, coś się usunie, coś nowego powstanie. Będzie po prostu jakaś elastyczność w dostosowywaniu siatki połączeń mpk Lublin. A podlubelskie gminy ościenne powinni mieć prywatnych przewoźników, ot co, same sobie po ustalać co i jak. Liczę, że kiedy powstanie nowy dworzec metropolitalny, to nastąpi duża reorganizacja w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Bardzo wiele kwestii ulegnie uporządkowaniu, trasy się wyprostują, wzmocnią się połącznia prywatne, międzygminne, regionalne. To będzie dworzec PKP i PKS w jednym miejscu i z prawdziwego zdarzenia zrzeszający różne środki transportu w jednym dużym miejscu. Rewolucja to dopiero zatem się szykuje.
Tramwaj miałby sens ale trzeba było o tym myśleć ładnych dekad wstecz - obecnie kiedy całe miasto jest w drutach trakcji trolejbusowej to byłoby marnotrawstwo tych pieniędzy, które poszły na ten cel. Trolejbusy poza tym, że są na prąd to niczym się nie różnią od autobusów, mają z nimi jedną wspólną cechę - także stoją w korku, kiedy są godziny szczytów komunikacyjnych. U nas podstawowym problemem jest to, że komunikacja miejska( autobusowa) jest dostosowywana pod potrzeby gmin ościennych i ludzie nie mogą dokonać jakby nawet chcieli żadnych ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 57

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Protest w Warszawie. Fizjoterapeuci z Lublina wrócili do pracy

Protest w Warszawie. Fizjoterapeuci z Lublina wrócili do pracy 0 1

Fizjoterapeuci zaostrzyli protest. Od wtorku razem z diagnostami laboratoryjnymi prowadzą głodówkę w warszawskim szpitalu przy ul. Żwirki i Wigury. Od początku brali w niej udział pracownicy z jednego z lubelskich szpitali (na razie jako jedyni z województwa lubelskiego), ale w czwartek wrócili do pracy.

Nadal będzie można przekręcać liczniki w samochodach. Bałagan legislacyjny

Nadal będzie można przekręcać liczniki w samochodach. Bałagan legislacyjny 0 1

25 maja miały wejść w życie przepisy zaostrzające kary za cofanie liczników. Za sprawą legislacyjnego bałaganu, tak się jednak nie stanie.

Stadion w Białej Podlaskiej ze znakiem zapytania

Stadion w Białej Podlaskiej ze znakiem zapytania 0 1

Wciąż nie wiadomo, w jakiej koncepcji miasto przebuduje stadion. Póki co odbyło się tylko spotkanie z podwykonawcami.

Kolejna trąba powietrzna w woj. lubelskim? Zjawisko uchwycił nasz czytelnik [zdjęcia]
film

Kolejna trąba powietrzna w woj. lubelskim? Zjawisko uchwycił nasz czytelnik [zdjęcia] 40 10

W czwartek przez woj. lubelskie, najprawdopodobniej przeszła kolejna trąba powietrzna. Zdjęcia przysłał nam czytelnik Miłosz Sulowski

Zbudują szerokie tory w Terespolu. Ważna inwestycja na granicy

Zbudują szerokie tory w Terespolu. Ważna inwestycja na granicy 0 0

Zwiększą się możliwości przeładunku towarów na przygranicznej stacji Terespol. Wszystko dzięki nowej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych

Strażacka defilada na przebudowanym placu w Świdniku [zdjęcia]
galeria

Strażacka defilada na przebudowanym placu w Świdniku [zdjęcia] 0 6

Plac Konstytucji 3 Maja w Świdniku jest już otwarty. Po gruntownej przebudowie miejsce to bardzo się zmieniło. W czwartek świętowali tam strażacy.

Chce pomóc na własny koszt, urzędnicy zwlekają z decyzją. "Czekam od marca"

Chce pomóc na własny koszt, urzędnicy zwlekają z decyzją. "Czekam od marca" 0 13

Paweł Romański, prezes puławskiego Towarzystwa Szkolnego „Nauka i Praca” chce na własny koszt wykonać podjazd dla osób niepełnosprawnych. Od marca czeka na decyzję miejskich urzędników.

21-latka robiła sobie selfie, spadła z klifu

21-latka robiła sobie selfie, spadła z klifu 37 12

Do tragedii doszło u wybrzeża Oregonu w Stanach Zjednoczonych. 21-letnia Michelle Casey zmarła po upadku z klifu

Dzień Dziecka w Teatrze Andersena
1 czerwca 2019, 10:00

Dzień Dziecka w Teatrze Andersena 0 0

1 czerwca Teatr Andersena (CSK, plac Teatralny 1) zaprasza na dzień pełen atrakcji dla małych widzów. Będą warsztaty dla całych rodzin i spektakl "do zjedzenia".

Wybory 2019: W woj. lubelskim PiS ma szansę na dwa mandaty, a KE na jeden
Sondaż

Wybory 2019: W woj. lubelskim PiS ma szansę na dwa mandaty, a KE na jeden 2 14

W województwie lubelskim Prawo i Sprawiedliwość wygra z dużą przewagą nad Koalicją Europejską, a trzeci w kolejności będzie Kukiz'15 - tak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Radia Lublin. PiS ma szansę na uzyskanie dwóch mandatów w Parlamencie Europejskim.

Mogli mieć nawet kilkanaście milionów złotych przychodów. Zmarły cztery osoby
galeria
film

Mogli mieć nawet kilkanaście milionów złotych przychodów. Zmarły cztery osoby 9 3

Zatrzymano kolejnych członków gangu, podejrzanych o handel dopalaczami na masową skalę. Ich przychody szacowane są na kilkanaście milionów złotych. Towar, który sprzedawali zabił już przynajmniej cztery osoby – ustalili śledczy.

Food Trucki wracają do Lublina. Rozpoczęcie sezonu w Atrium Felicity
24 maja 2019, 0:00
galeria

Food Trucki wracają do Lublina. Rozpoczęcie sezonu w Atrium Felicity 0 0

Już w najbliższy weekend, w dniach 24-26 maja na parkingu przy Atrium Felicity rozpocznie się tegoroczny sezon na Food Trucki w Lublinie. Organizacja Futraki zaprasza na trzydniowy rodzinny piknik, pełen ulicznym smaków z całego świata.

Wielkie świętowanie na Jubileusz 40-lecia Zespołu Pieśni i Tańca UM
25 maja 2019, 0:00

Wielkie świętowanie na Jubileusz 40-lecia Zespołu Pieśni i Tańca UM 0 0

Założony w 1979 roku Zespół Pieśni i Tańca Uniwersytetu Medycznego w Lublinie świętuje w tym roku Jubileusz 40-lecia działalności artystycznej. Z tej okazji już 25 maja zorganizowane zostaną uroczystości: uhonorowanie członków, koncert galowy i bankiet.

Na czym polega inteligentne sterowanie oświetleniem?

Na czym polega inteligentne sterowanie oświetleniem? 0 2

Rozwiązania przewidziane dla inteligentnego domu może wykorzystać każdy z nas. Dzięki kompatybilności smart urządzeń i doskonale zaprojektowanemu systemowi, nie musimy od razu wdrażać szeregu rozwiązań – wystarczy jedynie postawić na te produkty, które będą odpowiadać naszym potrzebom. Jednym z takich aspektów inteligentnego domu, który warto zainstalować w pierwszej kolejności, jest bez wątpienia zestaw do sterowania oświetleniem, umożliwiający nam pełne wykorzystanie jego potencjału i dostosowanie go do naszych potrzeb. Tworzenie odpowiedniego nastroju i błyskawiczne zmienianie oświetlenia jeszcze nigdy nie było tak proste.

Kosiniak-Kamysz w Lublinie. Czy rząd przehandlował Fort Trump za zwrot majątków?

Kosiniak-Kamysz w Lublinie. Czy rząd przehandlował Fort Trump za zwrot majątków? 13 34

Wyjaśnień od rządu w sprawie związku obecności wojsk amerykańskich w Polsce z ustawą 447 domaga się prezes Polskiego Stronnictwa Ludowego Władysław Kosiniak-Kamysz. Szef ludowców odwiedził Lublin na ostatniej prostej kampanii w wyborach do Parlamentu Europejskiego

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.