Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Archiwum

24 marca 2014 r.
16:30
Edytuj ten wpis

Jak przebudować Al. Racławickie, ul. Sowińskiego i Lipową? Dwa warianty od LTZT

8 0 A A

Miasto szykuje przebudowę Al. Racławickich, ul. Sowińskiego i ul. Lipowej. Swoją opinię na temat przedstawionej przez miasto koncepcji przesłało do naszej redakcji Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Przedstawiamy naszą diagnozę bezpośrednich przyczyn korków (obok prozaicznego hasła zbyt dużej ilości poruszających się samochodów), nasze hasłowe postulaty, uwagi dotyczące projektu przedstawionego przez Mosty Katowice. W ostatniej części przedstawiamy w skrócie nasze propozycje rozwiązań w dwóch wariantach:  Wariant minimalny - upłynnienie ruchu przy unikaniu wielu kosztownych przebudów oraz wytyczania kilkukilometrowych buspasów.  Wariant maksymalny - zakładający uporządkowanie ruchu na całym dyskutowanym obszarze, uwzględniając priorytety dla komunikacji miejskiej, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich uciążliwości dla kierowców prywatnych pojazdów. Nasza diagnoza przyczyn korków na obszarach objętych projektem: 1. Ul. Lipowa: Ograniczona drożność skrzyżowania z ul. Narutowicza i ul. Piłsudskiego. Duże potoki pojazdów wjeżdżających w ulicę prowadzącą do CH Plaza. - problem można przynajmniej częściowo rozwiązać tworząc dodatkowy pas do skrętu w prawo. 2. Al. Racławickie Godziny porannego szczytu: kongestia występuje od okolic Szpitala Wojskowego do ul. Sowińskiego i powodowany jest w głównej mierze przez dużą liczbę pojazdów skręcających w prawo w Sowińskiego które, zmuszone przepuścić pieszych blokują prawy pas, Problem można rozwiązać w całości tworząc odpowiedniej długości dodatkowy pas do skrętu w prawo lub odsuwając od skrzyżowania przejście dla pieszych. Godziny popołudniowego szczytu: Korek powodowany jest przez: niedrożność skrzyżowań Al. Racławickich z Łopacińskiego, Długosza i Sowińskiego. Najprostsze rozwiązanie pozwalające ograniczyć korkowanie się tego obszaru przedstawiamy w wariancie minimalnym. 3. Ul. Sowińskiego Duża liczba skrzyżowań z ulicami bocznymi, dojazdami do bloków. Istnienie przesuniętego skrzyżowania Sowińskiego - Głęboka - Filaretów (częściowo usprawniono wprowadzając drugi pas w lewo). Problematyczne, bardzo uczęszczane skrzyżowanie z Radziszewskiego.
Nasza opinia dotycząca wspomnianego obszaru przedstawiona w hasłach: Z punktu widzenia promocji zrównoważonego transportu w pełni popieramy ideę stworzenia buspasów w ciągu Alei Racławickich oraz ul. Lipowej. Podobnie jak Porozumienie Rowerowe, jesteśmy zwolennikami dróg rowerowych przy jezdni a nie przy chodniku, w każdej sytuacji w której nie będzie to powodowało wycinki drzew/ krzewów. Jeżeli na danym odcinku, tylko i wyłącznie na potrzeby drogi rowerowej będzie konieczna znaczna wycinka drzew, należy rozważyć alternatywny przebieg drogi rowerowej. Jesteśmy zwolennikami uniknięcia za wszelką cenę poszerzania ul. Sowińskiego poza obszarami skrzyżowań, szczególnie w okolicach bloków mieszkalnych. Jeżeli zdecydowano by się jednak na poszerzenie ul. Sowińskiego, uważamy że dodatkowo stworzone pasy powinny mieć charakter buspasów. Uważamy że o ile to możliwe, należy unikać naruszania dotychczasowego przekroju Al. Racławickich poprzez tworzenie dodatkowych pasów. Wątpliwości dotyczące szczegółów koncepcji przedstawionych przez firmę Mosty Katowice  Mieszkańcy do buspasów przyzwyczają się po 2-3 latach. W pierwszej kolejności należałoby rozważyć lokalizację buspasów w "mniej drażliwych” miejscach (np. al. Solidarności po otwarciu obwodnicy).  Należy poddać pod wątpliwość fakt znaczącego usprawniania ruchu, także dla pojazdów komunikacji miejskiej. Liczba sygnalizacji świetlnych w ciągu Al. Racławickich ma wzrosnąć z 7 do 9. Co więcej, w przypadku wszystkich możliwości skrętnych w prawo w ciągu Alei Racławickich, buspas służy za pas do skrętu w prawo lub bieg buspasu jest zakańczany przed skrzyżowaniem.  Projekt przebudowy nie rozwiązuje problemów najbardziej korkującego się fragmentu Al. Racławickich - odcinka między skrzyżowaniami z Sowińskiego/Poniatowskiego i Długosza.  Projekt nie rozwiązuje na poziomie dróg wewnątrzosiedlowych żadnych problemów komunikacyjnych obszarów wyznaczanych przez: al. Kraśnicką Al. Racławickie, ul. Lipową, ul. Narutowicza, ul. Głęboką. Co więcej tworzone są nowe utrudnienia.  Należy zweryfikować czy geometria skrzyżowania Al. Racławickich z Sowińskiego nie będzie utrudniała wykonywania manewru skrętu.  Należy zweryfikować czy droga rowerowa w Wariancie I nie będzie kolidowała z wiatami przystanku Ogród Saski 03.

Propozycje stowarzyszenia:

Wariant minimalny  Utworzenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Lipowej w kierunku CH Plaza  Przebudowa al. Racławickich między Sowińskiego w Długosza  Wprowadzenie zakazu skrętu z al. Racławickich w lewo w ul. Łopacińskiego  Stworzenie w ciągu al. Racławickich, pomiędzy ul. Długosza a ul. Poniatowskiego dodatkowego pasa ruchu w kierunku Ronda Honorowych Krwiodawców - o charakterze buspasa (zatoka przystankowa zlokalizowana w ciągu buspasa)  Umożliwienie wjazdu na przystanek KUL 03 wprost ze skrzyżowania (tak jak obecnie w przypadku UMCS 01)  Modernizacja sygnalizacji świetlnej na al. Racławickich z ul. Sowińskiego i ul. Długosza - wprowadzenie sygnalizacji wzbudzanej przez pojazdy komunikacji miejskiej - dzięki czemu mogłyby skręcić w lewo w Sowińskiego bezpośrednio z prawego pasa.  Rozważenie podzielenia przystanku KUL 02 na dwa przystanki - dodatkowy miałby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ul. Długosza. Na dotychczasowym zatrzymywałyby się tylko autobusy jadące z ul. Długosza.  Rezygnacja z pozostałych planowanych odcinków buspasów. Wariant maksymalny  Wprowadzenie zmian postulowanych w wariancie minimalnym  Utworzenie systemu dróg jednokierunkowych obejmujących zasięgiem obszar Wieniawy i Miasteczka Akademickiego  Przekształcenie na odcinkach od ul. Puławskiej do ul. Długosza Al. Racławickich oraz Popiełuszki w drogi jednokierunkowe o dwóch pasach ruchu dla samochodów:  Popiełuszki w kierunku od ul. Długosza do ul. Puławskiej  Al. Racławickie w kierunku od ul. Puławskiej do ul. Długosza + buspas + kontra buspas  Znaczna zmiana względem istniejącego projektu geometrii obszaru położonego w ciągu Al. Racławickich między ul. Sowińskiego a ul. Łopacińskiego.  Połączenie ul. Langiewicza z ul. Radziszewskiego, wraz z zaślepieniem wylotu z ul. Langiewicza do Sowińskiego.  Pomniejsze zmiany adaptacyjne związane z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego
Korzyści płynące z wdrożenia wariantu maksymalnego  Zwiększona zostanie ciągłość buspasów oraz ograniczona zostanie liczba przypadków w których buspas jest jednocześnie pasem do skręcania w prawo.  Ruch pojazdów indywidualnych będzie odbywał się szybciej w przypadku gdy Al. Racławickie i ul. Popiełuszki będą drogami jednokierunkowymi o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, niż w przypadku, gdyby były to drogi dwukierunkowe o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.  Ograniczona zostanie potrzeba miejscowego poszerzania Al. Racławickich do 5 pasów ruchu.  Dzięki ulicom jednokierunkowym zmniejszone zostaną korki tworzące się w przypadku opuszczania terenów miasteczka akademickiego.  Ruch w obrębie Miasteczka Akademickiego zostanie uspokojony i lepiej zorganizowany. Ograniczone do minimum zostaną chwilowe zatory drogowe na skrzyżowaniach i korki tworzone przez pojazd chcący skręcić w lewo.  Zwiększone zostanie bezpieczeństwo pieszych.  Wyeliminowany zostanie problem pojazdów "mijających się na lusterka”  Zaistnieje możliwość zwiększenia podaży miejsc parkingowych.  Zachowane zostaną wszystkie korzyści, które niesie dotychczas konsultowany wariant przebudowy." Piotr Łuciuk, Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu

Pozostałe informacje

Padwa Zamość wygrała bez problemów, przykra niespodzianka w Białej Podlaskiej

Padwa Zamość wygrała bez problemów, przykra niespodzianka w Białej Podlaskiej

W spotkaniu otwierającym 28. kolejkę KPR Padwa Zamość odniosła cenne zwycięstwo nad Handball Stalą Mielec 32:22.

Grom Różaniec wygrywa w hicie kolejki i wskakuje na drugie miejsce w tabeli

Grom Różaniec wygrywa w hicie kolejki i wskakuje na drugie miejsce w tabeli

W hicie 22. kolejki zamojskiej klasy okręgowej grająca przez całą drugą połowę w przewadze jednego zawodnika Huczwa Tyszowce przegrała w Wożuczynie z Gromem Różaniec

Pogoń i Graf zagrały na remis. Niesamowity pech grającego trenera gości

Pogoń i Graf zagrały na remis. Niesamowity pech grającego trenera gości

W sobotę w meczu derbowym w Łaszczówce nie brakowało emocji. Tamtejsza Pogoń 96 zremisowała z rewelacyjnym Grafem Chodywańce 1:1. Wielkim pechowcem w tym spotkaniu okazał się grający trener gości Piotr Gozdek Bartosz Surman

Katarzyna Krawczyk nie powalczy o występ na igrzyskach olimpijskich w Paryżu. "Czujemy niesmak"

Katarzyna Krawczyk nie powalczy o występ na igrzyskach olimpijskich w Paryżu. "Czujemy niesmak"

Katarzyna Krawczyk z Cementu-Gryfa Chełm nie weźmie udziału w światowym turnieju kwalifikacyjnym do tegorocznych igrzysk olimpijskich, który odbędzie się w Stambule od 9 do 15 maja.

Lublin. Bieg Botaniczna Piątka - zdjęcia
Foto
galeria

Lublin. Bieg Botaniczna Piątka - zdjęcia

W Ogrodzie Botanicznym UMCS w Lublinie odbył się bieg Botaniczna Piątka. Lubelski bieg jest jednym z trudniejszych, bo są tu wzniesienia, więc zwłaszcza końcówka biegu jest wymagająca.

Polski Cukier Start znowu nie zagra w play-offach. "Przyczyny tego, co się stało musimy przeanalizować"

Polski Cukier Start znowu nie zagra w play-offach. "Przyczyny tego, co się stało musimy przeanalizować"

Polski Cukier Start Lublin na finiszu sezonu wypadł z najlepszej ósemki i ponownie nie zagra w fazie play-off. W sobotę, na koniec rozgrywek czerwono-czarni dostali lanie od Legii Warszawa (92:112). Jak spotkanie oceniają gospodarze?

Dlaczego mieszkania drożeją? Dla kogo jest nowy, rządowy program?
Magazyn

Dlaczego mieszkania drożeją? Dla kogo jest nowy, rządowy program?

W tym roku zakończył się rządowy program Bezpieczny Kredyt 2 procent, ale już jest koncepcja innej formy wsparcia. Nowy program Mieszkanie na start, który zakłada stałe oprocentowanie o wysokości zależnej od np. liczby dzieci czy dochodów. O programie, jego plusach i wyzwaniach rynku mieszkaniowego rozmawiamy z Piotrem Turskim, prezesem TTS Development.

Stłuczka trzech aut z efektem domina

Stłuczka trzech aut z efektem domina

W miejscowości Szopinek w powiecie zamojskim doszło do zderzenia trzech aut. Żaden z kierowców nie doznał obrażeń.

"Najważniejsze było zwycięstwo". Opinie po meczu Wisły Grupy Azoty Puławy ze Skrą Częstochowa

"Najważniejsze było zwycięstwo". Opinie po meczu Wisły Grupy Azoty Puławy ze Skrą Częstochowa

Wisła Grupa Azoty Puławy pokonała w sobotę na swoim stadionie Skrę Częstochowa i wciąż pozostaje w grze o utrzymanie w eWinner drugiej lidze. Jak spotkanie podsumowali trenerzy obu zespołów?

Pilnie potrzebna jedyna w swoim rodzaju, uniwersalna grupa krwi

Pilnie potrzebna jedyna w swoim rodzaju, uniwersalna grupa krwi

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa nie przestaje szukać dawców w regionie. Tym razem najbardziej potrzebna jest grupa krwi 0 RhD -, którą można podać każdemu człowiekowi na świecie.

Motocyklista zderzył się z Toyotą. Nie przeżył

Motocyklista zderzył się z Toyotą. Nie przeżył

Do zdarzenia doszło w miejscowości Rudnik. 21-letni motocyklista stracił panowanie na łuku i zderzył się z osobówką. Jego życia nie udało się uratować.

Nikt nie podpierał ściany. Lublinianie roztańczyli się pod Centrum Kultury
Foto
galeria

Nikt nie podpierał ściany. Lublinianie roztańczyli się pod Centrum Kultury

Potańcówka na świeżym powietrzu to tylko jeden z punktów programu obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca. Zobacz, co jeszcze przed nami.

Tandemy opanowały Lublin. Tutaj będą w niedzielę
ZDJĘCIA/wideo
galeria
film

Tandemy opanowały Lublin. Tutaj będą w niedzielę

Trwa XXVII Międzynarodowy Wyścig Kolarski Tandemów oraz V Hetman Paracycling Cup o Puchar Marszałka Lubelszczyzny. W sobotę przez Lublin przejechały 43 ekipy kolarskie.

Matura. Ostatnie podpowiedzi

Matura. Ostatnie podpowiedzi

Już 7 maja uczniowie usiądą w ławkach i wykażą się wiedzą, którą zdobywali od pierwszego dnia w szkole. Zmierzą się z zadaniami matematycznymi, wzorami chemicznymi, rozprawkami, a także sporą dawką stresu

Impreza na trzech parkietach
foto
galeria

Impreza na trzech parkietach

Tak się bawi Lublin! Zapraszamy do obejrzenia naszej fotogalerii z imprezy w klubie 30. Jeśli chcecie wiedzieć, gdzie w Lublinie są najlepsze imprezy to zapraszamy do śledzenia naszych fotogalerii.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium