poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Chełm

Nowe życie starej łącznicy kolejowej. A w przyszłości nowa stacja

Dodano: 3 maja 2017, 11:42
Autor: bar

Pociągi pojadą łukiem odnowioną łącznicą na wysokości cementowni, przecinając ul. Cichą
Pociągi pojadą łukiem odnowioną łącznicą na wysokości cementowni, przecinając ul. Cichą

Rejowiec Fabryczny. Kolejarze odtwarzają nieczynną od lat 90. ubiegłego stulecia łącznicę kolejową omijającą miasto od zachodu. W pierwszej kolejności przedsięwzięcie to ma usprawnić ruch pociągów towarowych na szlaku Lublin – Zamość.

Efektów trwających prac można spodziewać się już w czerwcu. Pociągi jadące od strony Lublina nie będą już musiały wjeżdżać na stację w Rejowcu, po czym zawracając wjeżdżać na tor w kierunku Zawady i Zamościa. Pojadą łukiem odnowioną łącznicą na wysokości cementowni, przecinając ul. Cichą. W ten sposób między innymi skróci się droga ekspedycji węgla z Bogdanki do elektrowni w Kozienicach. Z założenia reaktywowanie kolejowej łącznicy ma się również przełożyć na odciążenie towarowego ruchu drogowego między Lublinem a Zamościem.

Wartość odbudowy łącznicy wraz z infrastrukturą to około 18 mln zł. Zadanie to zostało zapisane w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Lubelskiego.

W planach jest również skierowaniem łącznicą ruchu pasażerskiego. To z kolei wiąże się z potrzebą wybudowania nowej stacji Rejowiec Zachód z dwoma peronami i rozjazdami, oddalonej o kilka kilometrów od dotychczasowego dworca Rejowiec Fabryczny.

– Nieoficjalnie dowiedziałem się, że kolejarze rozważają uruchomienie z Chełma łącznika, który dowoziłby i zabierał pasażerów ze stacji Rejowiec Zachód – mówi Stanisław Bodys, burmistrz Rejowca Fabrycznego.

W ramach odnawiania łącznicy wątek pasażerski jak dotąd nie wyszedł jeszcze poza fazę projektowania.

z
pan z Rejowca...
gość
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

z
z (7 maja 2017 o 11:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Łącznik z Chełma do Rejowca żeby pasażerowie przesiedli się z elektrycznego pociągu do spalinowego. Gdzie sens i logika??? Niech Zamościaki się przesiadają.
Rozwiń
pan z Rejowca...
pan z Rejowca... (5 maja 2017 o 18:01) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
i dobudują przejazd kolejowy w mieście i będziemy narażeni na wypadki komunikacyjne kolejowe... Niech tak sobie w Warszawce podbudują! U nas nie trzeba bo i tak nie ma korzyści żadnych z tego pomysłu!
Rozwiń
gość
gość (5 maja 2017 o 09:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No właśnie, geografia sobie a PKP PLK sobie, z powodu remontu linii Lublin Warszawa, węgiel dla Kozienic ma jeździć przez Zawadę, tak jak i dla Połańca ( nawet nie przez Lubartów)
Rozwiń
Gość
Gość (4 maja 2017 o 23:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A nie lepiej pobudować nową linię tak, by pociagi przejeżdżały przez dworsec Rejowiec Fabryczny? A może i zahaczyć sam Rejowiec?
Rozwiń
Gość
Gość (4 maja 2017 o 21:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Nie rozumiem jaki ma związek z rejowcem transport węgla z bogdanki do kozienic, jak sie spojrzy na mape to kompletnie nie po drodze
No owszem nie po drodze. Ale jak rozkopią linię kolejową do Warszawy to węgiel którędyś dowieźć przecież trzeba ;)
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!