wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

S17 do Garwolina na gwiazdkę 2018 roku? Zdjęcia z budowy

Dodano: 7 sierpnia 2017, 06:39
Autor: Paweł Puzio

Dokuczliwe upały nie zahamowały prac przy S17. Mazowiecki odcinek ekspresówki nabiera kształtów. Niebawem jadący w stronę Lublina będą musieli zmierzyć się z nową organizacją ruchu na końcu obwodnicy Garwolina

Drogowcy do maksimum wykorzystują każdy upalny dzień. Nie ma także sezonu ogórkowego w pracach administracyjnych. Kilka dni temu wojewoda mazowiecki wydał ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej – dop. red.) na odcinek od obwodnicy Kołbieli do Garwolina. Na ZRID czekają obwodnica Kołibeli i odcinek od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli.

Dużo dzieje się na odcinkach, na których roboty prowadzi Budimex, od Garwolina do granicy województwa lubelskiego. – To szeroki zakres działań, od robót ziemnych po układanie nawierzchni bitumicznych na drogach dojazdowych. Właśnie na te drogi jest i będzie sukcesywnie przekładany ruch pojazdów z obecnej DK17 – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kierowcy zapewne odczuli już przekładki. Tam, gdzie przełożono ruch, trwa rozbiórka starej jezdni. – W najbliższym czasie ruch zostanie przełożony na końcówce obwodnicy Garwolina. Jadąc od Warszawy będziemy zjeżdżać na nową drogę po prawej stronie, aby po kilkuset metrach wrócić na „starą” DK17 – dodaje Nalewajko.

W niektórych miejscach wykopy pod nową drogę sięgają 10 metrów. Największe są w okolicy Trojanowa. Rosną także nasypy i obiekty inżynierskie. Zaawansowanie robót na całym odcinku wynosi ponad 20 proc.
Również na „lubelskich” dwóch odcinkach S17, realizowanych przez konsorcja PORR Polska Infrastructure i Mota- Engil, prace postępują zgodnie z harmonogramem.

Trwają roboty ziemne przy podbudowie nowej nitki „dwupasmówki”, widać już „wychodzące” z ziemi konstrukcje podpór nowych obiektów inżynierskich.

Z budową wiążą się utrudnienia. – Często wybieram „nadwiślankę”, czyli drogę 801. Zjeżdżam w Moszczance, w kierunku Dęblina i dalej do Warszawy. Nie pozwala to całkowicie uniknąć korków, ale przynajmniej nie stoję tyle, co na „17” – mówi pan Piotr z Lublina, który często jeździ do stolicy w sprawach służbowych.

60 kilometrów S17 – od węzła Kurów Zachód do początku obwodnicy Garwolina – budują trzy firmy – Budimex, Porr Polska Infrastructure i Mota-Engil Central Europe. Kontrakt jest wart 2 miliardy złotych, z czego roboty budowlane pochłoną 1,5 miliarda złotych. Za tę olbrzymią kwotę powstanie ekspresówka „uzbrojona” w 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty. Firmy mają czas do połowy 2019 roku. Nieoficjalnie jednak mówi się, że drogowcy zbudują trasę przed tym terminem.

Czytaj więcej o: inwestycje drogi s17
sissusisu
Użytkownik niezarejestrowany
mar
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

sissusisu
sissusisu (13 sierpnia 2017 o 18:18) 1
Zaloguj się, aby oddać głos
Niestety te drogi to nie zasługa pisupisu. To tak jakby Gierkowi zawdzięczać odbudowę Zamku Krółewskiego w Warszawie. (decyzje zapadły za Gomółki).
Rozwiń
Gość
Gość (7 sierpnia 2017 o 16:59) 1
Zaloguj się, aby oddać głos
Oby się udalo
Rozwiń
mar
mar (7 sierpnia 2017 o 15:29) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
PO to najwięcej dało ... chyba tobie
Rozwiń
mar
mar (7 sierpnia 2017 o 14:13) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Brawo PIS. W końcu Lubelszczyzna będzie miała normalne drogi.
 dyzurny idiota to dzieki PO mamy ta droge , za pisu pewnei nawet obwodnicy by nie było
Rozwiń
zlo
zlo (7 sierpnia 2017 o 14:13) -1
Zaloguj się, aby oddać głos
Akurat wPISdu nie ma z tym nic wspolnego... Udalo im sie nie popsuc tego co zrobili poprzednicy... Ale jak na nich to wielkie osiagniecie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!