środa, 18 października 2017 r.

Lublin

Al. Tysiąclecia do przebudowy. Do jesieni powstanie buspas i ścieżka rowerowa. Co się jeszcze zmieni?

Dodano: 13 lipca 2016, 06:33
Autor: Dominik Smaga

Wczoraj padła deklaracja, że jeszcze w wakacje odnowiona zostanie al. Tysiąclecia po stronie Zamku. Wczoraj też znalazły się pieniądze, których brakowało na przebudowę po stronie dworca, gdzie do jesieni ma powstać buspas i nowa zatoka przystankowa. Będzie też ścieżka rowerowa w miejscu straganów, które zostaną zamknięte do końca lipca.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

W sierpniu chcemy wymienić nawierzchnię jezdni i chodnika po stronie Zamku – zapowiada Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina. – Remont obejmie ciąg od Wodopojnej do ronda, a także samo rondo. Zamierzamy zdążyć z tym przed początkiem roku szkolnego. Prace będą przeprowadzone w ramach bieżącego utrzymania dróg. Ich koszt jeszcze nie jest znany.

Później, bo nawet w listopadzie może się zakończyć przebudowa al. Tysiąclecia po stronie dworca między rondem przy Zamku a Lubartowską. Wczoraj rozstrzygnęły się losy tej inwestycji. Ratusz liczył na to, że wystarczy na nią 2 mln zł. Przeliczył się, bo tańsza z ofert opiewała na 2,5 mln zł, a droższa na 2,8 mln zł. Wyjścia z tej sytuacji były dwa: ogłaszać nowy przetarg opóźniając prace albo dołożyć brakującą kwotę. Miasto zdecydowało się na to drugie.

– Zapadła decyzja o zwiększeniu funduszy przeznaczonych przez nas na to zadanie – mówi Krzyżanowska. To pozwoli rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę z wykonawcą, który do końca listopada będzie miał czas na zaprojektowanie i wykonanie prac. – Ich zakres nie zmienia się w stosunku do wcześniejszych zapowiedzi.

Nawierzchnia, także chodnika, ma być odnowiona, a jeden z trzech pasów ruchu (skrajny prawy) zostanie oznakowany jako przeznaczony tylko dla autobusów. Ich kierowcom wyjazd na skrajny lewy pas i późniejszy skręt w ul. Wodopojną ułatwić ma przebudowana sygnalizacja na przejściu obok hali Nova. Sygnał pozwalający na jazdę autobusy dostaną tu wcześniej niż inne pojazdy.
Przejście przy hali być rozbudowane o przejazd rowerowy, a wzdłuż al. Tysiąclecia po stronie dworca biec ma ścieżka rowerowa.

Budowa tej ścieżki odbędzie się kosztem rzędu stoisk handlowych, począwszy od blaszanych straganów po kioski i sklepy z pieczywem. Handel ma tu zamrzeć z końcem lipca, a kupcy muszą opuścić to miejsce. – Wręczyliśmy im już wypowiedzenia – mówi Magdalena Kaczanowska, rzecznik spółki Lubelskie Dworce, z którą kupcy mieli zawarte umowy. – Zostaliśmy zobowiązani przez Zarząd Dróg i Mostów do oczyszczenia działki ze stoisk – dodaje. Teoretycznie to sami handlowcy powinni rozebrać swe stragany i kioski.

Ostatnią dużą zmianą będzie likwidacja „wcześniejszego” przystanku, tego koło ronda. Autobusy wszystkich linii będą stawać na tym bliżej dworca. Zatoka przystankowa zostanie tu wydłużona do ul. Cerkiewnej, czyli wjazdu na dworcowy plac manewrowy.

Uzupełnieniem tej inwestycji ma być planowany jeszcze na sierpień remont dalszego odcinka tej jezdni od Lubartowskiej do Wodopojnej.

norbercik
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(31) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

norbercik
norbercik (14 lipca 2016 o 10:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No tak zamiast się cieszyć ,ze remnotują te drogi i inwestują w infrastrukturę to narzekają bo remont będzie....ludzie skad to się bierze
Rozwiń
Gość
Gość (14 lipca 2016 o 07:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejna przebudowa dróg finansowana z pieniędzy podatników, której koszty powinien ponieść inwestor inwestycji niedrogowych. Tym razem pikanterii dodaje fakt, że harmonogram robót już jest i to pomimo braku kosztorysu...
Rozwiń
Gość
Gość (14 lipca 2016 o 02:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dobrze, że kończymy z bylejakością w tym kwartale miasta. Jako obserwator czekam jeszcze kompleksowej realizacji Głównego Dworca Autobusowego (Teren od ul. Lubartowskiej po Transped). Lubimy architekturę zaangażowaną. A inwestorzy mogą sobie tam przecież zrobić galerię, parking i podziemne piętro na targ i nazwać to nawet "Lublinia". Kwestia, żeby autobusy zeszły już do innego piętra. Bo obecny nasz PKS Śmiech wzbudzi przeważnie ...w Reykjaviku. Nie zapominajmy o pozostawieniu sobie miejsca na podłączenie linii tramwajowych. Teraz
Rozwiń
Gość
Gość (13 lipca 2016 o 22:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zablokują całkiem miasto tymi remontami, jestem nimi okrążony jak kazdy mieszkaiec czechowa!!!
Rozwiń
Gość
Gość (13 lipca 2016 o 21:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Już obecnie ten przystanek jest za duży. Kiedy zatrzymuje się czwarty albo piąty autobus, tłum pasażerów biegnie te kilkadziesiąt metrów żeby tylko zdołać wsiąść. Wielokrotnie widziałem sytuacje gdy kierowcy nie czekali na osoby starsze lub inwalidów, którzy nie byli w stanie dojść do autobusu przed zamknięciem drzwi. A oni ten przystanek chcą jeszcze przedłużyć.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (31)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!