piątek, 17 listopada 2017 r.

Lublin

Będziemy skazani na busy? Mamy stracić kolejne pociągi

Autor: Dominik Smaga

Kolej nie udziela żadnych oficjalnych informacji na temat zmian mających obowiązywać od 10 grudnia
Kolej nie udziela żadnych oficjalnych informacji na temat zmian mających obowiązywać od 10 grudnia

W grudniu mogą przestać kursować pociągi z Dęblina do Krakowa, Katowic i Wrocławia. To kolejny skutek uboczny przebudowy torów z Lublina do Warszawy. By dotrzeć koleją na Śląsk lub Dolny Śląsk, trzeba będzie jechać przez stolicę lub Rzeszów

Wielka modernizacja linii kolejowej do stolicy rozpoczęła się w połowie czerwca. Tory między Lublinem a Dęblinem zostały zamknięte. Z tego powodu trzeba było skrócić trasy pociągów jadących z Krakowa, Wrocławia i Katowic. Zamiast do Lublina dojeżdżają tylko do Dęblina i właśnie stamtąd jadą w powrotną drogę, czyli kierunku Małopolski, Śląska i Dolnego Śląska.

W grudniu możemy stracić nawet te połączenia. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wspomniane pociągi nie będą już dojeżdżać do Dęblina. Potwierdza to zresztą oficjalna wyszukiwarka połączeń kolejowych, do której wprowadzono już wstępne dane o rozkładzie obowiązującym od 10 grudnia. Nie znajdziemy tutaj żadnych bezpośrednich pociągów z Dęblina do Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Z wyszukiwarki wynika, że pociąg TLK Sztygar będzie skierowany z Wrocławia przez Radom do Warszawy Wschodniej, natomiast TLK Bolko będzie kursować tylko między Wrocławiem a Radomiem. Ani śladu nie ma po bezpośrednich pociągach z Dęblina do Krakowa. Próżno szukać składów TLK Długosz i TLK Jagiełło.

– Co mam robić w takim wypadku, kiedy raz w tygodniu jeżdżę do Krakowa, a nie jest planowana komunikacja zastępcza dowożąca pasażerów z Lublina na pociągi odjeżdżająca z Radomia? Sąsiadka jeździ raz na tydzień do Wrocławia i też nie będzie mogła dojechać – skarży się nam pan Marek, jeden z naszych Czytelników.

Kolej nie udziela żadnych oficjalnych informacji na temat zmian mających obowiązywać od 10 grudnia.
– Prace nad rozkładem jazdy na sezon 2017/2018 wciąż trwają – odpisuje nam Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity, spółki obsługującej połączenia dalekobieżne.

Mimo naszych pytań wcale nie odnosi się do informacji o skasowaniu połączeń z Dęblina w kierunku Śląska, ani o braku komunikacji zastępczej między Lublinem a Dęblinem i Radomiem. – O wszystkich zmianach w kursowaniu pociągów PKP Intercity będziemy mogli poinformować najwcześniej w listopadzie – stwierdza rzeczniczka.

A tutaj się ucieszą

Powody do zadowolenia mogą mieć mieszkańcy Hrubieszowa, gdzie od 10 grudnia powrócą pociągi. Odjeżdżać stąd będzie IC Hetman kursujący do Rzeszowa Głównego. Odjazd z Hrubieszowa zaplanowano na godz. 5.45 (w Zamościu będzie na 6.49), a przyjazd do Rzeszowa na 9.53. W powrotną drogę IC Hetman ma wyjeżdżać z Rzeszowa o godz. 18.20, przyjazd do stacji Hrubieszów Miasto zaplanowano na godz. 22.30.

Linie w przebudowie

Modernizacja linii kolejowej między Lublinem a Otwockiem polega na całkowitej wymianie torów i trakcji, dzięki czemu pociągi mają tę trasę pokonywać szybciej. Przebudowane będą 34 stacje i przystanki kolejowe, a w Lublinie na wysokości Czubów powstanie nowy przystanek Lublin Zachód. Po raz pierwszy mamy z niego skorzystać na przełomie roku 2018 i 2019, na kiedy to zapowiadane jest przywrócenie ruchu pociągów między Lublinem a Pilawą. Następnie, na cały rok 2019, zamknięty ma być odcinek od Pilawy do Otwocka, gdzie dobudowany będzie drugi tor. Końcowy fragment linii, od Otwocka do Warszawy, ma być odnawiany w ramach odrębnego zlecenia, do roku 2022.

Czytaj więcej o: kolej utrudnienia
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(29) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (2 dni temu o 14:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
busy też są potrzebne, a przy tym znacznie tańsze i wygodniejsze, ja często wolę sobie wsiąść do busa od ******autokaryakord.pl/ niż tłuc się w nieprzyjemnie pachnącym i zatłoczonym przedziale pkp...
Rozwiń
Gość
Gość (24 października 2017 o 18:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Powinien zostać uruchomiany pociąg Lublin Rzeszów Kraków Wrocław.Wszyscy jadący po tej trasie byliby zadowoleni.
Rozwiń
Gość
Gość (23 października 2017 o 19:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie marudź Synek z Krakowa też jeżdżą autobusy do Lublina i Chełma. Do narzeczonej na Śląsk nigdy nie jechałem pociągiem. Autobusem było szybciej i sprawniej w kierunku na Kraków, a później prsesiadka. A obecnie jeżdżę autem. We dwoje wychodzi taniej i szybciej. Z Katowic do Chełma w 6 godzin.
Rozwiń
mn
mn (18 października 2017 o 09:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dlaczego na czas remontu nie pozostawiono przynajmniej jednego toru? Pociągi nadal by kursowały. 
Rozwiń
Gość
Gość (17 października 2017 o 22:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dobrym rozwiązaniem byłby powrót do planów budowy linii z okolic Niedrzwicy do Kielc przez Ostrowiec A nie Co ja gadam Przecież w XXI wieku nie buduje się nowych linii kolejowych I ciekawe co zrobią studenci z Lubelszczyzny, którzy w roku akademickim mieszkają chociażby na Śląsku, a chcieliby wrócić w jakiś weekend do domu Z Katowic jeżdżą tylko trzy busy do Lublina, a koszt bilety to cena złota... Masakra jakaś Przez Stalową Wolę, Sandomierz i Ostrowiec nie puszczą, bo linia nr 25, przebiegająca przez te miasta, też ma być remontowana Tak samo linia nr 68 z Lublina do Stalowej ma być zamknięta od przyszłego roku z powodu elektryfikacji To ja chyba nie będę się widział z rodziną przez 3 lata Nie pozdrawiam
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (29)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!