sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

Do Warszawy w półtorej godziny? Bliżej do przebudowy torów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 15 stycznia 2015, 08:30
Autor: Dominik Smaga

Dzisiaj PKP Polskie Linie Kolejowe przejmują od wykonawcy projekt budowlany dla przebudowy torów z Lublina w kierunku Warszawy i stworzenia przystanku kolejowego Lublin Zachód. Jednak do rozpoczęcia prac budowlanych droga jest wciąż daleka

Przystanek Lublin-Zachód będzie mieć przejście podziemne pod torami i zostanie wyposażony w windę dla osób niepełnosprawnych - zapowiada Dariusz Torczyk, kierownik kontraktu w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt przystanku, który znajdzie się na wysokości osiedla Poręba przewiduje tylko jeden peron. Ma on zostać zbudowany pomiędzy torami, stanie na nim zadaszenie dla podróżnych oczekujących na pociąg.

- Nie stawiamy żadnego budynku - zastrzega Torczyk. Wynika z tego, że pasażerowie będą musieli zaopatrywać się w bilety kupując je z wyprzedzeniem, albo poprzez internet, czy też bezpośrednio u konduktora.

Planowana modernizacja linii kolejowej między Lublinem a Otwockiem pozwoli skrócić podróż do stolicy do około półtorej godziny. - Na 90 proc. długości odcinka Dęblin-Lublin, za który odpowiadam, pociągi będą mogły jechać z prędkością 160 km/h - mówi Torczyk. - Zmniejszenie prędkości nastąpi dopiero przed samym Lublinem, bo pociągi i tak będą musiały tu wyhamować z uwagi na przystanek Lublin Zachód i stację Lublin.

Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe mają przejąć od wykonawcy dokumentację budowlaną dla tej inwestycji. To jeszcze za mało, żeby rozpoczynać budowę.

Następne potrzebne dokumenty to projekty wykonawcze, które powinny być gotowe w październiku, ale najprawdopodobniej kolej otrzyma je nieco przed czasem. Na takiej podstawie wydane mają być odpowiednie pozwolenia na budowę.

Dalsze losy inwestycji zależą od tego, czy będą na nią pieniądze. A mowa o niebagatelnej kwocie 3,5 miliarda złotych, bo właśnie na tyle oszacowano koszty. Czy takie pieniądze ostatecznie się znajdą? Szanse są spore, bo linia kolejowa nr 7 na odcinku Otwock-Lublin widnieje na liście "projektów kolejowych o znaczeniu krajowym” sporządzonej przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wykaz obejmuje 62 inwestycje uszeregowane według liczby przyznanych punktów. Linia z Lublina do Warszawy jest na tej liście na 7. miejscu.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: PKP kolej
aron busowy baron
Gość
Gość
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

aron busowy baron
aron busowy baron (26 września 2015 o 12:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dworzec Wschodni jest na Tatarach

Rozwiń
Gość
Gość (24 sierpnia 2015 o 12:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Dalsze losy inwestycji zależą od tego, czy będą na nią pieniądze. " ---- O! Naprawdę? Niesamowite odkrycie.
Rozwiń
Gość
Gość (16 lipca 2015 o 01:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zgadzam się z Tauruskiem
Rozwiń
taurusek
taurusek (16 lutego 2015 o 21:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A będzie zlikwidowana POGARDA WARSZAWY na Polskę wSchodnią tzn dobudowany TOR Otwock - Dęblin ???

Rozwiń
abb666
abb666 (15 stycznia 2015 o 17:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"Nie stawiamy żadnego budynku – zastrzega Torczyk" Postawcie chociaż biletomaty.

Były kiedys biletomaty IC przed budynkiem dworca głównego PKP w Lublinie, ale je zabrali, bo ludzie woleli stać w kolejkach do kasy.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!