piątek, 20 października 2017 r.

Lublin

Trzy firmy chcą projektować nowy odcinek Trasy Zielonej i estakadę. Znamy oferty

Dodano: 26 kwietnia 2016, 21:02
Autor: Dominik Smaga

Zlecenie rozbite jest na trzy zadania: pierwszym jest projekt skrzyżowania, drugim projekt drogi, zaś trzecim plany nowych odcinków wodociągu i kanalizacji. Fot. Maciej Kaczanowski/archiwum
Zlecenie rozbite jest na trzy zadania: pierwszym jest projekt skrzyżowania, drugim projekt drogi, zaś trzecim plany nowych odcinków wodociągu i kanalizacji. Fot. Maciej Kaczanowski/archiwum

Trzy firmy chcą projektować nowy odcinek Trasy Zielonej oraz estakadę, którą ul. Diamentowa ma dochodzić do ul. Krochmalnej. We wtorek miasto otworzyło ich oferty, latem przyszłego roku chce mieć komplet projektów, a budowa może potrwać aż do roku 2021

Zamawiany przez miasto projekt dotyczy nowego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, która urywa się za stadionem Arena Lublin na skrzyżowaniu z ul. Cukrowniczą, gdzie powstać mają światła.

Dalej trasa pobiegnie równolegle do jednojezdniowej ul. Krochmalnej, od której przejmie większość ruchu kołowego, choćby dlatego, że będzie znacznie wygodniejsza. Będzie mieć dwie jezdnie, a na każdej po trzy pasy. Trakcja trolejbusowa nie jest planowana, ale zatoki przystankowe już tak, choć tylko „na wszelki wypadek’.

Droga ta będzie ostatnim elementem dwupasmówki prowadzącej ruch od ronda przy Gali (na zdjęciu) aż do dwujezdniowego odcinka ul. Krochmalnej, gdzie ma powstać zupełnie nowe skrzyżowanie.

Zmiany na skrzyżowaniu będą duże, bo zamiast trzech wlotów (ul. Diamentowa, wąska i szeroka Krochmalna) będą cztery. Tym czwartym będzie właśnie nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80. Ratusz zdecydował, że ruch w tym miejscu będzie poprowadzony estakadą, która znajdzie się w osi Diamentowa-Jana Pawła II.

Estakada zacznie się (patrząc od strony Wrotkowskiej) tuż za wiaduktem kolejowym, a zakończy tuż przed mostami na rzece. Pod konstrukcją powstać ma skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, zaś przystanki obok klubu jeździeckiego zostaną przesunięte w kierunku ul. Jana Pawła II.
Takie są założenia, teraz wszystko trzeba przerobić na projekt dla budowniczych. Zleceniem na projekt zainteresowane są trzy firmy.

Najtańszą ofertę złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum Getinsa gotowe podjąć się zlecenia za 925 tys. zł, czyli nieco ponad połowę kwoty, którą na ten cel zarezerwowało miasto (1,73 miliona zł). W założonej kwocie tej nie mieszczą się dwie pozostałe firmy: Transprojekt Gdański (2,81 mln zł) i Mosty Katowice (1,99 mln zł).

Zlecenie rozbite jest na trzy zadania: pierwszym jest projekt skrzyżowania, drugim projekt drogi, zaś trzecim plany nowych odcinków wodociągu i kanalizacji. W przypadku tej ostatniej części, żadna z trzech firm nie zmieściła się w kwocie 80 tys. zł, którą miejskie wodociągi mają do wydania na projekty. Najtańsza z nich opiewa na 190 tys. zł.

Projekt – to wymóg miasta – powinien być opracowany najpóźniej w czerwcu przyszłego roku. Budowa mogłaby trwać do roku 2021, a jej koszt jest szacowany nawet na 60 milionów złotych.

A tu będzie... Zana

Na skrzyżowaniu ul. Lubelskiego Lipca ’80 z Włościańską zaprojektowane zostanie duże rondo, bo właśnie w tym miejscu planowaną trasę ma w przyszłości przeciąć nowy odcinek ul. Zana mający dochodzić aż do ul. Wrotkowskiej naprzeciw ul. Smoluchowskiego. Na rondzie będą światła.

Gość
Gość
marcin
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (27 kwietnia 2016 o 16:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dokumentacja z wstępną koncepcją i przeniegiem jest dostepna na BiP ZDiM w załącznikach do przetargu.
Rozwiń
Gość
Gość (27 kwietnia 2016 o 15:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Poszerzą ul Dzierżawna, Ciasno jest na odcinku Włościańska - Przeskok. Tam pewnie jakieś wyburzenia, Tak to widzę, Podejdź na Krochmalna tam jest teraz wydział dróg miejskich powinni mieć jakąś wstępną koncepcje, która mogła stanowić załącz do dokumentów przetargowych. ale na 100% wiesz, że poszerzą Dzierżawną czy tylko zgadujesz ?
Rozwiń
marcin
marcin (27 kwietnia 2016 o 14:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Szanowny Panie autorze tekstu, 

Widać że Pan się starał napisać wyczerpująco i doceniam to, ale szczerze mówiąc to przeczytałem artykuł już 3 razy i dalej nie rozumiem jak mają te wszystkie ulice przebiegać. A potrafię czytać ze zrozumieniem, chociaż zaczynąją mnie nachodzić wątpliwości.  :blink:  :D  :D  :D

Rozwiń
Gość
Gość (27 kwietnia 2016 o 12:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
... zaprojektowane zostanie duże rondo ... Na rondzie będą światła. - NI PO WUJ SWIATLA ??? RONDO TO " SKRZYZOWANIE " SAMOREGULUJACE SIE !!! NO CHYBA ZE JAK ZWYKLE CHODZI OTO ZEBY DAC ZAROBIC DOSTAWCY SYGNALIZACJI !!!
Rozwiń
Izy Dor
Izy Dor (27 kwietnia 2016 o 11:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"trasa pobiegnie równolegle do jednojezdniowej ul. Krochmalnej" którędy ? po której stronie Krochmalnej ? od strony Bystrzycy jest przecież gęsta zabudowa ul. Dzierżawnej, a tak w ogóle to przydałaby się tradycyjnie przy tego typu artykule jakaś mapka z przebiegiem inwestycji


Poszerzą ul Dzierżawna, 

Ciasno jest na odcinku  Włościańska - Przeskok. Tam pewnie jakieś wyburzenia,  Tak to widzę, Podejdź na Krochmalna tam jest teraz wydział dróg miejskich powinni mieć jakąś wstępną koncepcje, która mogła stanowić załącz do dokumentów przetargowych.  

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!