wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lubelskie: Kolej chwali się planami. Na których trasach skrócą się podróże?

Dodano: 20 grudnia 2016, 09:13
Autor: drs

Po przebudowie torów z Lublina do Warszawy podróż skróci się o trzy kwadranse (fot. Wojciech Nieśpiałowski)
Po przebudowie torów z Lublina do Warszawy podróż skróci się o trzy kwadranse (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Prawie o połowę może się skrócić czas przejazdu pociągiem z Lublina do Zamościa – twierdzą kolejarze. Takie przyspieszenie ma dać jedna z inwestycji Krajowego Programu Kolejowego. O ile skrócą się podróże na innych trasach?

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Przyspieszenie na trasie z Lublina do Zamościa ma być efektem planowanej odbudowy łącznic w Rejowcu i Zawadzie, bez których pociągi muszą dwukrotnie zmieniać kierunek jazdy. Podróż trwająca teraz 2 godziny i 10 minut skróciłaby się o 52 minuty. Koszt robót w Zawadzie obliczony jest na blisko 36 mln zł, a w Rejowcu prawie 15 mln. Kolejarze informują, że „trwają prace nad zapewnieniem źródeł finansowania dla obu projektów”.

Odbudowa obu tych łącznic wpisana jest na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego, którego założenia dla woj. lubelskiego prezentowała wczoraj w Zamościu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W programie tym zapisane są inwestycje znane już Czytelnikom śledzącym doniesienia o planach kolejarzy.

Największą z tych inwestycji jest przebudowa torów z Lublina do Warszawy mająca skrócić podróż o trzy kwadranse. O 25 minut skrócić ma się przejazd z Lublina do Stalowej Woli pociągiem regionalnym, a o ok. 15 minut międzyregionalnym. O 20 minut mniej spędzać mamy w pociągu do Rzeszowa, a podróż z Lubartowa do Parczewa skrócić ma się z 36 do 28 minut.

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (21 grudnia 2016 o 08:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chętnie bym się dowiedział jak same łącznice skrócą czas przejazdu o 52 minuty. Średnia 26 minut skrócenia czasu przejazdu na funkcjonowaniu jednej łącznicy brzmi rewelacyjnie, ale ...
Rozwiń
Gość
Gość (20 grudnia 2016 o 17:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zamiast się chwalić niech kolej weźmie się do roboty. Bo co z tego że są plany jak dzisiaj poranny pociąg spóźnił się ok 40 minut a wczoraj o ok. 30. Dla mnie ważne jest to aby żetelnie wywiązali się z umowy jaką ze mną zawarli sprzedając mi bilet.
Rozwiń
Gość
Gość (20 grudnia 2016 o 15:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na wuj inwestować w Zamojszczyznę??? Trzeba postawić przede wszystkim na rozwój aglomeracji lubelskiej tj. Lublina, Świdnika, Łęcznej i okalających Lublin powiatów tj. lubelskiego, świdnickiego, łęczyńskiego, ewentualnie jeszcze puławskiego i lubartowskiego. Przyspieszyć budowę S17 do Warszawy i S19 Rzeszów-Białystok, zmodernizować trasę kolejową do Warszawy. Trzeba postawić na rozwój aglomeracji lubelskiej bo to ona jest lokomotywą regionu i ona kiedyś może za 10, może za 20 lat pociągnie wszystkie pozostałe regiony Lubelszczyzny! Ale na pewno jeszcze nie teraz!!! Tak jest wszędzie na świecie, tak powinno być i w Polsce. Taką poiitykę prowadził rząd PO-PSL. PiS niech się lepiej zajmie sprawami rolnictwa, bo ten problem bardziej dotyczy mieszkańców Zamojszczyzny!!!! PSLowiec z Konopnicy.
Rozwiń
Gość
Gość (20 grudnia 2016 o 13:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A kto jeździ koleją do Zamościa?
Rozwiń
Gość
Gość (20 grudnia 2016 o 13:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do gościa z godziny 12: Do Zamościa jeżdżą już teraz szynobusy w większości przypadków jeśli nei we wszystkich. Zatem i teraz jeżdżą spalinowe pojazdy tą trasą. Dzięki temu m.in. może być Zamość Wschód końcowym realcji (zmina kierunku bez objazdu lokomotywy wokół składu) Do gościa z 9:28: Nie bierzesz pod uwagę, żee z te 50 minut nie wynika ze zwiększenia prędkości ale: a) skrócenia o kilka kilometrów trasy koło Rejowca - w tym wyelminowanie jazdy po torach stacji Rejowiec dwa razy (niska szlakowa bo zwrotnice) b) skrócenia o kilka kilometrów trasy koło Zawady (niska szlakowa na stacji Zawada. c) skasowania postojów ze zmianą kierunku jazdy (trzeba by sprawdzić ile, ale nawet w szynobusie to może być po dobre 10 minut na każdą stację) Skrócenie o 50 minut da godzine dwadzieścia. 80 minut na mniej niż 100 km daje podróżną rzzedu 60-70 czyli przy szlakowej rzędu 100 bez problemu dla osobowego. A ze dla busów będzie konkurencja.... bo czas porównywalny a komfort większy....
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!