Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 kwietnia 2016 r.
19:35

Lublin: Co dalej z górkami czechowskimi?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
22 114 A A
Górki czechowskie w Lublinie
Górki czechowskie w Lublinie

Usiądźmy, porozmawiajmy - proponują władzom miasta przeciwnicy zabudowy górek czechowskich. Chcą, by Ratusz najpierw zorganizował w tej sprawie konsultacje, a dopiero potem zabierał się za planowanie zmian na tym terenie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Oczekujemy społecznej dyskusji wstępnej przed wyłożeniem planu – wyjaśnia Jacek Telenga, przedstawiciel protestujących mieszkańców. Ich zdaniem miasto nie może czekać z takimi konsultacjami do chwili, gdy konsultacje staną się obowiązkowe. A staną się wtedy, gdy Ratusz wyłoży do publicznego wglądu projekt zmian w planie zagospodarowania górek czechowskich, co ma nastąpić jesienią. Protestujący chcą rozmawiać już teraz: – Wnioski z tej debaty proponujemy uwzględnić w planie i dopiero ten projekt przekazać do konsultacji wynikających z ustawy.

Podstawą takiej debaty miałby być przede wszystkim obecny plan zagospodarowania górek i materiały dotyczące walorów przyrodniczych tego terenu.

– Oczywiście, możemy zorganizować spotkanie, na którym wysłuchamy zdania mieszkańców, jeszcze przed obowiązkowymi konsultacjami – odpowiada Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina. – Natomiast czekamy na to, co o swoich planach wobec tego terenu powie jego nowy właściciel, bo teraz moglibyśmy pokazać jedynie obecnie obowiązujący plan.

Nowym właścicielem górek jest od niedawna spółka lubelskiej grupy TBV. Inwestor potwierdza, że chce na tym terenie stawiać nowe mieszkania. A Ratusz daje do zrozumienia, że skłonny jest na to pozwolić.

Przypomnijmy: prezydent Lublina już oznajmił, że jest w stanie zgodzić się na taki plan zagospodarowania, który pozwoli zabudować 40 proc. górek, zaś pozostała część miałaby się stać parkiem.

Grupa mieszkańców domagająca się konsultacji oczekuje od urzędników dokładnego opisu konsekwencji, które takie zmiany przyniosłyby górkom czechowskim, jak też całemu Lublinowi. Tłumaczą, że plan musi uwzględniać interes całego miasta.

– Przy pracach nad planem zagospodarowania istotne są trzy czynniki – odpowiada Krzyżanowska. – Po pierwsze prawo własności, czyli indywidualny interes właściciela gruntu. Po drugie oczekiwania i dobro wspólne mieszkańców. A po trzecie, co jest nadrzędną zasadą, zgodność z przepisami prawa.

Aktualnie obowiązujący plan, nad którego zmianą pracują miejscy urzędnicy, pozwala na zabudowę ok. 30 proc. terenu górek czechowskich, choć nie umożliwia stawiania blokowisk.

Komentarze 114

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 23:14

Parę bloków?  Kpiny sobie robisz ? Na 40 ha nie powstałoby parę bloków ale około 8 tysięcy mieszkań ( 150 bloków średniej wielkości ) dla mniej więcej 25 tysięcy ludzi. A to oznacza zadeptanie całych górek . Zostanie tylko goła ziemia i beton .Żeby zapewnić parkingi dla takiej masy rodzin trzeba będzie wybudować mnóstwo parkingów podziemnych. Na płycie parkingu urośnie rachityczna trawa a nie zieleń . W dodatku dotychczasowe dokonania TBV dowodzą wyraźnie, że ta spółka ma tendencję do maksymalizowania zysków poprzez dogęszczanie zabudowy do granic możliwości. Łatwo sobie wyobrazić tę górę betonu zamiast Górek. Problem nawet nie w tym, ze powstanie blokowisko bo nie pierwsze i nie ostatnie, a le w tym, ze właśnie tu. Na ostatnim w Lublinie  terenie cennym przyrodniczo, krajobrazowo i ekologicznie . Z punktu widzenia ochrony przyrody jest to teren tak samo cenny i reliktowy jak Stare Miasto w Lublinie dla urbanistów. Zniszczyć coś takiego to zbrodnia. A przede wszystkim blokowisko nie jest w interesie Lublinian. W tej chwili buduje się tysiące mieszkań w Lublinie. . Gdzie nie spojrzeć wszędzie pełno nowej zabudowy. Nie ma żadnego uzasadnienia by dla bloków , których mamy nadmiar niszczyć uniklalny teren. W dodatku to główny korytarz napowietrzający Lublin. Jeśli władze miasta wspólnie z TBV go zniszczą będziemy się dusić od smogu.

Parę bloków?  Kpiny sobie robisz ? Na 40 ha nie powstałoby parę bloków ale około 8 tysięcy mieszkań ( 150 bloków średniej wielkości ) dla mniej więcej 25 tysięcy ludzi. A to oznacza zadeptanie całych górek . Zostanie tylko goła ziemia i beton .Żeby zapewnić parkingi dla takiej masy rodzin trzeba będzie wybudować mnóstwo parkingów podziemnych. Na płycie parkingu urośnie rachityczna trawa a nie zieleń . W dodatku dotychczasowe dokonania TBV dowodzą wyraźnie, że ta spółka ma tendencję do maksymalizowania zysków poprzez dogęszczanie zabu... rozwiń

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 22:53
Parę bloków a na reszcie niech stworzą park dla mieszkańców z elementami małej architektury
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 22:50

js-budownictwo.pl/foto/mini/TBV%20osiedle%20premium%20WIZ_M2.jpg co o tym myślicie? to TBV z DMM, dla mnie spoko, jeśli tak samo albo podobnie będą wyglądać górki jestem absolutnie za tym, żeby dać TBV zielone światło

francja elegancja, mnie się podoba

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 17:55
Kłamstwa, kłamstwa, kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa. Nowe m.p.z.p dla tego obszaru gotowe są już od miesiąca października ubiegłego roku i zostały przygotowane z jawnym naruszeniem art. 11 i 12 Ustawy o planowaniu przestrzennym, Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy o rewitalizacji terenów gmin oraz Ustawy o miejscach pamięci narodowej. Przedstawicielka Urzędu Miasta Lublin kolejny raz poświadcza nieprawdę, bo poza przygotowanymi już przed ponad pół roku temu m.p.z.p dla tych terenów w dniu 1 marca bieżącego roku miało miejsce w ratuszu spotkanie w/s zabudowy Górek Czechowskich budynkami jedno i wielorodzinnymi i nie w 40, a 70% jeżeli uwzględnimy plany z 2005 roku...
Kłamstwa, kłamstwa, kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa. Nowe m.p.z.p dla tego obszaru gotowe są już od miesiąca października ubiegłego roku i zostały przygotowane z jawnym naruszeniem art. 11 i 12 Ustawy o planowaniu przestrzennym, Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy o rewitalizacji terenów gmin oraz Ustawy o miejscach pamięci narodowej. Przedstawicielka Urzędu Miasta Lublin kolejny raz poświadcza nieprawdę, bo poza przygotowanymi już przed ponad pół roku temu m.p.z.p dla tych terenów w dniu 1 marca bieżącego roku miało miejsce w ratuszu spotkan... rozwiń
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 10:58
TBV zbudowało już w Lublinie parę osiedli. Moje wrażenia jak najbardziej pozytywnie.
Avatar
al / 6 kwietnia 2016 o 10:20

TBV na Felinie: d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/f4/61/557eb7076df01_p.jpg?1434367844 Jeśli mniej więcej w ten sposób zabudują te 40 hektarów a na pozostałych 60 hektarach powstanie park i tereny rekreacyjne to podpisuję się pod takim projektem rękami i nogami. Taka zabudowa nie ma nic wspólnego z betonowaniem. Kolejny argument jest taki, że w tym miejscu pobudowana jest już infrastruktura, więc miasto nie musiałoby wydawać bóg wie jakich pieniędzy na budowanie dróg dojazdowych i komunikowanie osiedli z resztą miasta.

Zgadzam się w całej rozciągłości.

Zgadzam się w całej rozciągłości.

rozwiń
Avatar
al / 6 kwietnia 2016 o 10:18

To co TBV zrobiło i zdaje się wciąż robi na Felinie to dla mnie 10/10. Trzypiętrowe eleganckie budynki w otoczeniu dużej ilości zieleni. Dokładnie tak sobie wyobrażam nowoczesne budownictwo.

Też mi się podoba.

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 10:16
Jestem za tym, żeby w końcu ucywilizować górki. Jeśli na 40ha pobudują bloki oraz domki jednorodzinne a na pozostałych 60 będzie zieleń, wszyscy powinni być zadowoleni.
Avatar
Arek / 5 kwietnia 2016 o 23:58

Jeszcze odnośnie śmieci, bo to jest główny argument pracowników dewelopera udzialających się na tym i innych forach. Panowie : śmieci to wasz problem . Waszym psim obowiązkiem jest posprzątać .Mam nadzieję, że wasze argumenty o zaśmieconych Górkach dotrą do Straży Miejskiej i straż weźmie się do roboty : czytaj wezwie was do posprzątania terenu a jeśli to nie pomoże nałoży surowe kary administracyjne. No niestety inni śmiecą ale to własciciel musi sprzątać. I ta zasada dotyczy każdego niezależnie od tego czy ma 100 m2 czy 100 ha !!! A argumenty typu trzeba zabetonować bo są śmieci są po prostu żenujące. Jeśli się dyskutuje na jakiś temat to trzeba ruszyć trochę mózgownica i wymyślić coś mądrzejszego. Czego wam serdecznie życzę bo , nie wiem jak inni , ale ja czuję się skonfundowany, że musze odpowiadać na tak beznadziejną argumentację ...

Jeszcze odnośnie śmieci, bo to jest główny argument pracowników dewelopera udzialających się na tym i innych forach. Panowie : śmieci to wasz problem . Waszym psim obowiązkiem jest posprzątać .Mam nadzieję, że wasze argumenty o zaśmieconych Górkach dotrą do Straży Miejskiej i straż weźmie się do roboty : czytaj wezwie was do posprzątania terenu a jeśli to nie pomoże nałoży surowe kary administracyjne. No niestety inni śmiecą ale to własciciel musi sprzątać. I ta zasada dotyczy każdego niezależnie od tego czy ma 100 m2 czy 100 ha !!! A arg... rozwiń

Avatar
Arek / 5 kwietnia 2016 o 23:44

Żadnej zabudowy na Górkach !!! We wszystkich planach zagospodarowania przestrzennego przez kilkadziesiąt lat miał tam być park dla mieszkańców Lublina. Dopiero kilka lat temu miasto poszło na "kompromis" i przeznaczyło 30 ha pod zabudowę. Teraz słowo " kompromis " oznacza już 40 ha.Jak tak dalej pójdzie to wskutek kolejnych " kompromisów" zostanie kilka ha parku a reszta stanie się gigantycznym blokowiskiem. Nad planami Górek pracowali kiedyś specjaliści, którzy doszli do wniosku, że ten teren musi zostać niezabudowany bo to korytarz napowietrzający miasto. W międzyczasie lawinowo wzrosła ilość samochodów a razem z nimi toksycznych spalin mających działanie kancerogenne. Bez przewietrzania będziemy tkwili zanurzeni w smogu. Ale co tam,  wymrzyjmy na raka bo TBV musi zarobić a władze miasta mają w głębokim poważaniu zdrowie mieszkańców.

Żadnej zabudowy na Górkach !!! We wszystkich planach zagospodarowania przestrzennego przez kilkadziesiąt lat miał tam być park dla mieszkańców Lublina. Dopiero kilka lat temu miasto poszło na "kompromis" i przeznaczyło 30 ha pod zabudowę. Teraz słowo " kompromis " oznacza już 40 ha.Jak tak dalej pójdzie to wskutek kolejnych " kompromisów" zostanie kilka ha parku a reszta stanie się gigantycznym blokowiskiem. Nad planami Górek pracowali kiedyś specjaliści, którzy doszli do wniosku, że ten teren musi zostać niezabudowany bo to korytarz napo... rozwiń

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 23:14

Parę bloków?  Kpiny sobie robisz ? Na 40 ha nie powstałoby parę bloków ale około 8 tysięcy mieszkań ( 150 bloków średniej wielkości ) dla mniej więcej 25 tysięcy ludzi. A to oznacza zadeptanie całych górek . Zostanie tylko goła ziemia i beton .Żeby zapewnić parkingi dla takiej masy rodzin trzeba będzie wybudować mnóstwo parkingów podziemnych. Na płycie parkingu urośnie rachityczna trawa a nie zieleń . W dodatku dotychczasowe dokonania TBV dowodzą wyraźnie, że ta spółka ma tendencję do maksymalizowania zysków poprzez dogęszczanie zabudowy do granic możliwości. Łatwo sobie wyobrazić tę górę betonu zamiast Górek. Problem nawet nie w tym, ze powstanie blokowisko bo nie pierwsze i nie ostatnie, a le w tym, ze właśnie tu. Na ostatnim w Lublinie  terenie cennym przyrodniczo, krajobrazowo i ekologicznie . Z punktu widzenia ochrony przyrody jest to teren tak samo cenny i reliktowy jak Stare Miasto w Lublinie dla urbanistów. Zniszczyć coś takiego to zbrodnia. A przede wszystkim blokowisko nie jest w interesie Lublinian. W tej chwili buduje się tysiące mieszkań w Lublinie. . Gdzie nie spojrzeć wszędzie pełno nowej zabudowy. Nie ma żadnego uzasadnienia by dla bloków , których mamy nadmiar niszczyć uniklalny teren. W dodatku to główny korytarz napowietrzający Lublin. Jeśli władze miasta wspólnie z TBV go zniszczą będziemy się dusić od smogu.

Parę bloków?  Kpiny sobie robisz ? Na 40 ha nie powstałoby parę bloków ale około 8 tysięcy mieszkań ( 150 bloków średniej wielkości ) dla mniej więcej 25 tysięcy ludzi. A to oznacza zadeptanie całych górek . Zostanie tylko goła ziemia i beton .Żeby zapewnić parkingi dla takiej masy rodzin trzeba będzie wybudować mnóstwo parkingów podziemnych. Na płycie parkingu urośnie rachityczna trawa a nie zieleń . W dodatku dotychczasowe dokonania TBV dowodzą wyraźnie, że ta spółka ma tendencję do maksymalizowania zysków poprzez dogęszczanie zabu... rozwiń

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 22:53
Parę bloków a na reszcie niech stworzą park dla mieszkańców z elementami małej architektury
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 22:50

js-budownictwo.pl/foto/mini/TBV%20osiedle%20premium%20WIZ_M2.jpg co o tym myślicie? to TBV z DMM, dla mnie spoko, jeśli tak samo albo podobnie będą wyglądać górki jestem absolutnie za tym, żeby dać TBV zielone światło

francja elegancja, mnie się podoba

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 17:55
Kłamstwa, kłamstwa, kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa. Nowe m.p.z.p dla tego obszaru gotowe są już od miesiąca października ubiegłego roku i zostały przygotowane z jawnym naruszeniem art. 11 i 12 Ustawy o planowaniu przestrzennym, Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy o rewitalizacji terenów gmin oraz Ustawy o miejscach pamięci narodowej. Przedstawicielka Urzędu Miasta Lublin kolejny raz poświadcza nieprawdę, bo poza przygotowanymi już przed ponad pół roku temu m.p.z.p dla tych terenów w dniu 1 marca bieżącego roku miało miejsce w ratuszu spotkanie w/s zabudowy Górek Czechowskich budynkami jedno i wielorodzinnymi i nie w 40, a 70% jeżeli uwzględnimy plany z 2005 roku...
Kłamstwa, kłamstwa, kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa. Nowe m.p.z.p dla tego obszaru gotowe są już od miesiąca października ubiegłego roku i zostały przygotowane z jawnym naruszeniem art. 11 i 12 Ustawy o planowaniu przestrzennym, Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy o rewitalizacji terenów gmin oraz Ustawy o miejscach pamięci narodowej. Przedstawicielka Urzędu Miasta Lublin kolejny raz poświadcza nieprawdę, bo poza przygotowanymi już przed ponad pół roku temu m.p.z.p dla tych terenów w dniu 1 marca bieżącego roku miało miejsce w ratuszu spotkan... rozwiń
Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 10:58
TBV zbudowało już w Lublinie parę osiedli. Moje wrażenia jak najbardziej pozytywnie.
Avatar
al / 6 kwietnia 2016 o 10:20

TBV na Felinie: d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/f4/61/557eb7076df01_p.jpg?1434367844 Jeśli mniej więcej w ten sposób zabudują te 40 hektarów a na pozostałych 60 hektarach powstanie park i tereny rekreacyjne to podpisuję się pod takim projektem rękami i nogami. Taka zabudowa nie ma nic wspólnego z betonowaniem. Kolejny argument jest taki, że w tym miejscu pobudowana jest już infrastruktura, więc miasto nie musiałoby wydawać bóg wie jakich pieniędzy na budowanie dróg dojazdowych i komunikowanie osiedli z resztą miasta.

Zgadzam się w całej rozciągłości.

Zgadzam się w całej rozciągłości.

rozwiń
Avatar
al / 6 kwietnia 2016 o 10:18

To co TBV zrobiło i zdaje się wciąż robi na Felinie to dla mnie 10/10. Trzypiętrowe eleganckie budynki w otoczeniu dużej ilości zieleni. Dokładnie tak sobie wyobrażam nowoczesne budownictwo.

Też mi się podoba.

Avatar
Gość / 6 kwietnia 2016 o 10:16
Jestem za tym, żeby w końcu ucywilizować górki. Jeśli na 40ha pobudują bloki oraz domki jednorodzinne a na pozostałych 60 będzie zieleń, wszyscy powinni być zadowoleni.
Avatar
Arek / 5 kwietnia 2016 o 23:58

Jeszcze odnośnie śmieci, bo to jest główny argument pracowników dewelopera udzialających się na tym i innych forach. Panowie : śmieci to wasz problem . Waszym psim obowiązkiem jest posprzątać .Mam nadzieję, że wasze argumenty o zaśmieconych Górkach dotrą do Straży Miejskiej i straż weźmie się do roboty : czytaj wezwie was do posprzątania terenu a jeśli to nie pomoże nałoży surowe kary administracyjne. No niestety inni śmiecą ale to własciciel musi sprzątać. I ta zasada dotyczy każdego niezależnie od tego czy ma 100 m2 czy 100 ha !!! A argumenty typu trzeba zabetonować bo są śmieci są po prostu żenujące. Jeśli się dyskutuje na jakiś temat to trzeba ruszyć trochę mózgownica i wymyślić coś mądrzejszego. Czego wam serdecznie życzę bo , nie wiem jak inni , ale ja czuję się skonfundowany, że musze odpowiadać na tak beznadziejną argumentację ...

Jeszcze odnośnie śmieci, bo to jest główny argument pracowników dewelopera udzialających się na tym i innych forach. Panowie : śmieci to wasz problem . Waszym psim obowiązkiem jest posprzątać .Mam nadzieję, że wasze argumenty o zaśmieconych Górkach dotrą do Straży Miejskiej i straż weźmie się do roboty : czytaj wezwie was do posprzątania terenu a jeśli to nie pomoże nałoży surowe kary administracyjne. No niestety inni śmiecą ale to własciciel musi sprzątać. I ta zasada dotyczy każdego niezależnie od tego czy ma 100 m2 czy 100 ha !!! A arg... rozwiń

Avatar
Arek / 5 kwietnia 2016 o 23:44

Żadnej zabudowy na Górkach !!! We wszystkich planach zagospodarowania przestrzennego przez kilkadziesiąt lat miał tam być park dla mieszkańców Lublina. Dopiero kilka lat temu miasto poszło na "kompromis" i przeznaczyło 30 ha pod zabudowę. Teraz słowo " kompromis " oznacza już 40 ha.Jak tak dalej pójdzie to wskutek kolejnych " kompromisów" zostanie kilka ha parku a reszta stanie się gigantycznym blokowiskiem. Nad planami Górek pracowali kiedyś specjaliści, którzy doszli do wniosku, że ten teren musi zostać niezabudowany bo to korytarz napowietrzający miasto. W międzyczasie lawinowo wzrosła ilość samochodów a razem z nimi toksycznych spalin mających działanie kancerogenne. Bez przewietrzania będziemy tkwili zanurzeni w smogu. Ale co tam,  wymrzyjmy na raka bo TBV musi zarobić a władze miasta mają w głębokim poważaniu zdrowie mieszkańców.

Żadnej zabudowy na Górkach !!! We wszystkich planach zagospodarowania przestrzennego przez kilkadziesiąt lat miał tam być park dla mieszkańców Lublina. Dopiero kilka lat temu miasto poszło na "kompromis" i przeznaczyło 30 ha pod zabudowę. Teraz słowo " kompromis " oznacza już 40 ha.Jak tak dalej pójdzie to wskutek kolejnych " kompromisów" zostanie kilka ha parku a reszta stanie się gigantycznym blokowiskiem. Nad planami Górek pracowali kiedyś specjaliści, którzy doszli do wniosku, że ten teren musi zostać niezabudowany bo to korytarz napo... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 114

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Sytuacja jest bardzo zła, ale Wisła Puławy chce jeszcze powalczyć

Sytuacja jest bardzo zła, ale Wisła Puławy chce jeszcze powalczyć 3 1

Zostały już tylko dwa mecze, szanse na utrzymanie są bardzo małe, a na dodatek Wisła gra z zespołami, które mogą mieć jeszcze nadzieje na awans. Mimo wszystko puławianie chcą jeszcze powalczyć. W sobotę o godz. 17 czeka ich wyjazdowy mecz z Radomiakiem

Wypadek w Dominiczynie, trzy osoby ranne. Zablokowana DK82

Wypadek w Dominiczynie, trzy osoby ranne. Zablokowana DK82 3 0

Do czołowego zderzenia dwóch samochodów osobowych doszło w Dominiczynie na drodze krajowej nr 82 między Łęczną a Włodawą

Kiermasz Klubu Twórców Ludowych w Puławach
27 maja 2018, 10:00

Kiermasz Klubu Twórców Ludowych w Puławach 0 0

W niedzielę, 27 maja o godz. 10 na Skwerze Niepodległości w Puławach odbędzie się Wiosenny Kiermasz Klubu Twórców Ludowych.

Dziecko zginęło na przejściu wracając ze szkoły, ojciec chce poznać opinie o dyrektorze

Dziecko zginęło na przejściu wracając ze szkoły, ojciec chce poznać opinie o dyrektorze 21 15

Grzegorz Małys, ojciec 12-letniego Rafała, który zginął na przejściu dla pieszych wracając z zajęć na basenie, będzie mógł poznać opinie dotyczące pracy byłego już dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 w Zamościu. Sam domagał się ich ujawnienia. Prezydent Zamościa będzie musiał udostępnić te dokumenty

Akademickie Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce od soboty w Lublinie

Akademickie Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce od soboty w Lublinie 2 0

W ten weekend Lublin będzie gospodarzem Akademickich Mistrzostw Polski. Uroczyste otwarcie zaplanowano na sobotę, o godz. 17.30. Zawody oczywiście odbędą się na nowym stadionie przy Al. Piłsudskiego 22

Dlaczego trzeba wstawać rano? Krótka opinia pana Mirona

Dlaczego trzeba wstawać rano? Krótka opinia pana Mirona 0 0

Bez tytułu, bez nadmiaru strof. Ale z cennymi uwagami stołecznego poety. Akurat coś na sobotni poranek

Finał Ligi Mistrzów. Gdzie oglądać? Transmisja w TV i Internecie

Finał Ligi Mistrzów. Gdzie oglądać? Transmisja w TV i Internecie 1 0

W sobotę najważniejszy mecz klubowego sezonu. Punktualnie o 20.45 na stadionie w Kijowie w meczu finałowym zagrają Real Madryt i Liverpool

Dzień matki spędzają w szpitalu ze swoimi dziećmi. To dla nich była akcja "Piękna Mama"
galeria

Dzień matki spędzają w szpitalu ze swoimi dziećmi. To dla nich była akcja "Piękna Mama" 5 1

Rozmową z Natalią Voytsel z Fundacji „Gdy Liczy się Czas”, która już po raz trzeci zorganizowała charytatywną akcję „Piękna Mama” w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Lublinie. Akcja, w której uczestniczą stylistki, fryzjerki i masażysta jest adresowana do matek dzieci z oddziału Onkologii, Hematologii i Transplantologii.

Hubert z Rokitna ubiera gwiazdy. "Projektuję modę niecodzienną i niełatwą"

Hubert z Rokitna ubiera gwiazdy. "Projektuję modę niecodzienną i niełatwą" 0 1

Hubert Kołodziejski z Rokitna (pow. bialski) znalazł się w gronie najbardziej obiecujących projektantów mody w Polsce według magazynu K–MAG.

"W rytmie natury". Akcja nad Zalewem Zemborzyckim
26 maja 2018, 11:00

"W rytmie natury". Akcja nad Zalewem Zemborzyckim 1 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 11 na terenie Mariny nad Zalewem Zemborzyckim rozpocznie się akcja W rytmie natury. Na uczestników czeka moc atrakcji.

Dni Puław 2018: Mieszkańcy zatańczyli poloneza [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Dni Puław 2018: Mieszkańcy zatańczyli poloneza [zdjęcia, wideo] 16 5

Kilkaset par zatańczyło w piątek poloneza na placu Chopina w Puławach. Na koniec mieszkańcy zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie.

Ciężka sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej. Zemdlała pielęgniarka, która była sama na dyżurze
film

Ciężka sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej. Zemdlała pielęgniarka, która była sama na dyżurze 202 22

– Totalne fiasko – tak pielęgniarki ze szpitala wojewódzkiego przy al. Kraśnickiej w Lublinie oceniają dzisiejsze rozmowy z dyrekcją w sprawie podwyżek wynagrodzeń. Kilkadziesiąt pielęgniarek nadal jest na L4. Na poniedziałek zaplanowano kolejną turę rozmów.

Eurojackpot losowanie 25.05.2018. Czy ktoś wygra 385 milionów złotych?

Eurojackpot losowanie 25.05.2018. Czy ktoś wygra 385 milionów złotych? 2 1

Kolejna gigantyczna kumulacja w loterii Eurojackpot. Już dziś 25.05.2018 r. do wygrania jest aż 385 mln zł. Sprawdź wyniki losowania i zwycięskie liczby. Czy ktoś zgarnie główną wygraną?

Bezsenność. Fatalna noc, godzina po godzinie

Bezsenność. Fatalna noc, godzina po godzinie 0 3

Nie ma tu recepty, ale każdy kto nie może zasnąć, łatwo zidentyfikuje się z podmiotem lirycznym

Nowa hala sportowa powstanie za większe pieniądze. Radni zgodzili się na wzrost zadłużenia

Nowa hala sportowa powstanie za większe pieniądze. Radni zgodzili się na wzrost zadłużenia 14 24

Puławscy radni upoważnili prezydenta do zadłużenia miasta i rozstrzygnięcia ostatniego przetargu na budowę nowej hali widowiskowo-sportowej. Łączne wydatki związane z budową pierwszego etapu obiektu (bez basenu) władze szacują na ok. 90 mln złotych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.