wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Lublin, Konopnica, Jastków. Stare rzęchy nam nie grożą

Dodano: 4 lutego 2016, 08:26
Autor: Dominik Smaga

Siedmiu przewoźników walczy o zlecenie na obsługę kursów na liniach 12, 33, 39, 78, 79 i 85. Choć miasto dopuściło do gry nawet 11-letnie autobusy, to większość firm proponuje młodsze. Największą szansę na wygraną ma przewoźnik z pojazdami dwuletnimi.

Cztery z siedmiu wymienionych linii kursują do podlubelskiej gminy Konopnica i to do jej możliwości finansowych Lublin musiał dostosować warunki przetargu. – Parametry i wymagania techniczne wobec ośmiu pojazdów są wynikiem kompromisu wypracowanego pomiędzy ZTM a Gminą Konopnica – wyjaśnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

Wszystko dlatego, że gmina musi dopłacać do podmiejskich kursów. Stąd wziął się zapis pozwalający, by przez najbliższych sześć lat woziły nas autobusy wyprodukowane w roku... 2005.

Tak źle raczej nie będzie, jeśli wczytać się w oferty, które wpłynęły na przetarg ZTM. Przy ich ocenie w 90 proc. liczyć ma się koszt usługi, a w 10 proc. średni wiek pojazdów.

Najtańsza z ofert (17,6 miliona zł) została złożona przez proponujące dwuletnie autobusy konsorcjum zawiązane przez Lubelskie Linie Autobusowych i pszczyńską firmę Traf-Line. Nawet, gdyby oferta ta była wadliwa, to i druga z najtańszych (17,9 mln zł, konsorcjum ORSE, MOTYL-SA, BP Tour) przewiduje dwuletnie autobusy. Wśród siedmiu ofert trafiła się i taka z fabrycznie nowymi autobusami (Warbus, 21,8 mln zł).

– Teraz oferty będą badane pod kątem zgodności z zapisami specyfikacji przetargowej – zapowiada Góźdź.

Specyfikacja wymaga, by pojazdy miały klimatyzację, monitoring i wyświetlacze. Nie ma wymogu wyposażenia autobusów w automaty do sprzedaży biletów. Co więcej, ZTM pozwala na podstawienie pojazdów, do których przez ostatnie drzwi wchodzi się po schodkach.

Wyłoniony w przetargu przewoźnik zacznie kursy ośmioma autobusami od 1 czerwca.

Pozostałe oferty

• Gabriel Gorzel, Piotr Gorzel: 19,2 mln zł, średni wiek pojazdów 8 lat • PKS Zielona Góra: 24,8 mln zł, średni wiek pojazdów poniżej 3 lat • Konsorcjum spółek Meteor i Irex-1, średni wiek pojazdów 4,88 roku • PKS Tarnobrzeg: 19,5 mln zł, średni wiek pojazdów: 10 lat

Gość
Gość
Gość
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 lutego 2016 o 10:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I tak najgorsze autobusy obsługują trasę linii nr 2. Już jakiś czas temu MPK obiecywało nam autobusy nowsze oraz przegubowe. Tymczasem nadal jeździmy autobusami nieogrzewanymi, a w lecie bez klimatyzacji. W szczycie dzieci wracające ze szkół nie mogą wsiąść, bo autobus jest tak przepełniony i czekają na przystanku na kolejny.Dotyczy to szczególnie najmłodszych dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 10. Zgłaszaliśmy ten problem kilka razy do MPK, ale autobusy przegubowe są nadal wielką rzadkością... A bilety drożeją...
Rozwiń
Gość
Gość (4 lutego 2016 o 11:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To lubelski PKS (teraz LLA) nie ma sam zdolności, aby kupić 8 autobusów?
Rozwiń
Gość
Gość (4 lutego 2016 o 09:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pożyjemy zobaczymy czym będą WOZIĆ nas firmy. Może warto POCHYLIĆ się nad trasami tych linii ???m mała modyfikacja - przydała by się.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!