niedziela, 19 listopada 2017 r.

Lublin

Lublin: Miasto walczy o miliony na trzy ważne drogi. Pieniądze przepadną?

Dodano: 2 listopada 2016, 17:24
Autor: Dominik Smaga

Bez wsparcia mało realne byłoby m.in. szybkie rozpoczęcie budowy wyczekiwanego przedłużenia ul. Dywizjonu 303, czyli kontynuacji ul. Krańcowej  (fot. Maciej Kaczanowski)
Bez wsparcia mało realne byłoby m.in. szybkie rozpoczęcie budowy wyczekiwanego przedłużenia ul. Dywizjonu 303, czyli kontynuacji ul. Krańcowej (fot. Maciej Kaczanowski)

Z niekompletnym zestawem dokumentów stanęły władze miasta do konkursu, w którym chcą zdobyć grube miliony na trzy duże inwestycje drogowe, w tym nową dwupasmówkę mającą połączyć ul. Kunickiego z Wrotkowską. - Jeśli nasz wniosek zostanie odrzucony, staniemy do kolejnego konkursu - zapowiada Ratusz.

Dla miasta jest to gra o bardzo dużą stawkę, bo Ratusz liczy na to, że dotacja z unijnego programu Polska Wschodnia pokryje aż 85 proc. kosztów inwestycji szacowanych na 120 milionów złotych.

Bez takiego wsparcia mało realne byłoby m.in. szybkie rozpoczęcie budowy wyczekiwanego przedłużenia ul. Dywizjonu 303, czyli kontynuacji ul. Krańcowej (na zdjęciu). Ale nie tylko o tę drogę chodzi. Poza nią miasto zgłosiło do konkursu także przebudowę problematycznego skrzyżowania ul. Diamentowej z Krochmalną i odnowę odcinka ul. Abramowickiej. Wszystkie te trzy inwestycje Ratusz spiął w jeden zestaw nazwany przebudową drogi wojewódzkiej nr 835.

Aby nie stracić szansy na dotację Ratusz musiał dla każdej z tych dróg zebrać komplet dokumentów wymaganych w konkursie. Był to wyścig z czasem, bo na złożenie wniosku miasto miało czas do końca października. Nie wszystkie dokumenty udało się skompletować. – Nie mamy decyzji zrid, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – przyznaje Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta miasta. – Wyjaśniamy, czy posiadanie jej to wymóg bezwzględnie konieczny – dodaje.

Ratusz podkreśla, że nie tylko w Lublinie skompletowanie dokumentów było problemem.

– W tej samej sytuacji są inne polskie miasta, które nie wyrobiły się z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, dlatego Ministerstwo podjęło decyzję o przyspieszeniu kolejnego konkursu, który jest planowany na grudzień – wyjaśnia Krzyżanowska.

Bez unijnej dotacji miasto musiałoby albo zrezygnować z inwestycji, albo pokryć cały jej koszt z własnej kasy, w której pieniądze raczej nie czekają, więc byłaby to budowa na kredyt, tymczasem długów miasto i tak ma już sporo, bo 1,3 miliarda złotych, a potrzeb jest nadal dużo: inne drogi, szkoły itd. To dlatego wyścig po tę dotację był dla miejskich tak ważny.
– Jeśli nasz wniosek zostanie odrzucony to będziemy składali na kolejny zapowiadany tegoroczny termin – deklaruje rzeczniczka Ratusza.

O co toczy się gra

• Nowy odcinek ul. Dywizjonu 303 miał domknąć wewnętrzną obwodnicę łączącą ważne arterie Lublina. Dzięki tej trasie kierowcy mogliby sprawnie przejechać od al. Witosa przez ul. Krańcową, Dywizjonu 303 i Wrotkowską do Diamentowej i Jana Pawła II.

• Po przebudowie feralnego skrzyżowania z Krochmalną kierowcy zmierzający z Diamentowej na wprost i z Czubów w Diamentową jechaliby górą, po estakadach, a poniżej byłoby rondo ze światłami. To wyeliminowałoby wiele groźnych sytuacji.

• Ul. Abramowicka miała być przebudowana na odcinku, którego dotąd nie odnawiano, czyli od granicy miasta do ul. Sadowej.

Czytaj więcej o: drogi Urząd Miasta Lublin
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
ałtor
(22) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (6 listopada 2016 o 09:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czy ktoś rozliczy tych bałaganiarzy z ratusza za brak dokumentów? - chyba tylko wyborcy. Wojciech Górski.
Rozwiń
Gość
Gość (3 listopada 2016 o 09:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Z niekompletnym zestawem dokumentów stanęły władze miasta do konkursu".. panie Smaga!!! Litości!!! był pan w ogóle w podstawówce??? pana artykuły są żałosne niczym wypowiedzi petru!!!
Rozwiń
ałtor
ałtor (3 listopada 2016 o 09:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
max napisał:
ja napisał:
max napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
max napisał:
Było lepiej bo było mniej samochodów. Czy wiesz, że w Lublinie na 1000 mieszkańców za chwilkę będzie przypadało równo 2x więcej samochodów niż np: w Berlinie?
A czy wiesz, że w Berlinie nie zarejestrujesz starszego auta niż kilkuletnie z uwagi na przepisy o ochronie środowiska? Po co prezentujesz jakieś stastystyki skoro kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz?
Rozwiń
Gość
Gość (3 listopada 2016 o 09:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Brak dokumentacji będzie prawdopodobnie można uzupełnić podczas oceny formalnej, także luzik.
Rozwiń
Obserwator
Obserwator (3 listopada 2016 o 07:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Przedłużenie Dywizjonu 303 bez trasy zielonej do al. Kraśnickiej to paraliż al. Jana Pawła II. W piątek rano od ronda JPII do skrzyżowania Krochmalna/Diamentowa stał sznur samochodów na wszystkich 3 pasach ruchu. Dodatkowe połączenie JPII z obwodnicą dopełni koszmaru. Trasa zielona musi być budowana!
Nie tylko zielona trasa, trzeba szybko wykonać przedłużenie Dekutowskiego do Kunickiego bo zatka się Krańcowa i Dywizjonu 303
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (22)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!