poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

Lublin: Nie będzie likwidacji biletów 30-minutowych. Miasto wycofuje się z pomysłu

Dodano: 8 czerwca 2015, 08:23
Autor: Dominik Smaga

Jednak nie będzie likwidacji biletów 30-minutowych, ani zastąpienia ich droższymi 60-minutowymi
Jednak nie będzie likwidacji biletów 30-minutowych, ani zastąpienia ich droższymi 60-minutowymi

Jednak nie będzie likwidacji biletów 30-minutowych, ani zastąpienia ich droższymi 60-minutowymi. Jeszcze niedawno urzędnicy snuli takie plany, a prezydent przyznał, że chce zwiększyć wpływy z biletów. – To zostaje po staremu – uspokaja ZTM. Przybędzie za to ulg.

Bilet za 2,80 zł (ulgowy za 1,40 zł) jest najpopularniejszym ze wszystkich, które kasujemy w lubelskich autobusach i trolejbusach. Po jego skasowaniu można do woli przesiadać się do innych pojazdów i linii pod warunkiem, że z przejazdem wyrobimy się w pół godziny. Z takim biletem można też przejechać bez przesiadki od początku do końca trasy i to bez zerkania na zegarek, bo jeśli nie zmieniamy pojazdu to możemy jechać dłużej, niż pół godziny.

O możliwym „zamachu” na ten bilet zaczęło się mówić w drugiej połowie kwietnia. Władze miasta przyznały wówczas, że rozważają likwidację biletu 30-minutowego i zastąpienie go 60-minutowym, który byłby droższy. W ofercie nadal pozostałby bilet jednoprzejazdowy za 3,20 zł (ulgowy 1,60), który od półgodzinnego jest gorszy nie tylko ze względu na wyższą cenę, ale i na fakt, że nie można się z nim przesiadać.

Prezydent zapewniał, że to nie podwyżka, ale „przebudowa cennika”, bo żaden bilet by nie zdrożał, tylko byłby zastąpiony innym. Później, w rozmowie z „Dziennikiem Wschodnim” prezydent przyznał, że zmiana ma przynieść dodatkowe wpływy ze sprzedaży biletów, które wystarczają na 56 proc. zapłaty dla przewoźników za zlecane przez miasto kursy.

Z takiego ruchu miasto się wycofało. Kontrowersyjne zmiany nie znalazły się w projekcie nowego cennika, który jest już gotowy i ma być skierowany na czerwcową sesję Rady Miasta. – Bilet 30-minutowy zostaje, 60-minutowego nie będzie – zapewnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

* Przy okazji rozszerzony ma być katalog ulg. Niepełnosprawne dzieci i niepełnosprawna młodzież do lat 16 będzie jeździć za darmo bez względu na cel podróży, a nie – jak obecnie – tylko na trasie z domu do szkoły i z powrotem.

Niepełnosprawna młodzież w wieku 16-26 lat mogłaby dotrzeć za darmo nie tylko z domu do szkoły, ale też do ośrodka terapii, rehabilitacji, ośrodka wsparcia oraz warsztatów terapii zajęciowej i z powrotem. Do tego służyć mają zaświadczenia na ustalonym przez miasto druku, które będzie trzeba następnie zarejestrować w ZTM.

Skorzystać mają też opiekunowie. – Niezależnie od wieku dziecka opiekun będzie mógł bezpłatnie skorzystać z autobusu i trolejbusu, jadąc z podopiecznym nie do tylko do szkoły, ale także na terapię, rehabilitację czy do ośrodka wsparcia oraz wracając z tych miejsc do domu. Uprawnienie to przysługiwałoby również w przypadku kiedy opiekun odwiózł dziecko na rehabilitację i sam wraca do miejsca zamieszkania – dodaje Góźdź. Nie będzie to dotyczyć opiekunów młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności.

* Uchwała wprowadzić ma też obowiązek okazywania dodatkowo dowodu tożsamości przez posiadaczy Legitymacji Zasłużonego Dawcy Krwi i Legitymacji Zasłużonego Dawcy Przeszczepów.

Gość
Gość
Robert
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (9 czerwca 2015 o 12:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak nie mogą te nasze "mądre władze" ruszyć biletów 30min, to trzeba pokombinować gdzie indziej, np: są plany zmiany sieci linii autobusowej, co za tym idzie, ewenualne dodatkowe przesiadki, co wiąże się z DOKUPIENIEM dodatkowych biletów! JAK NIE KIJEM GO, TO PAŁĄ!
Rozwiń
Gość
Gość (8 czerwca 2015 o 15:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wpływy ze sprzedaży biletów pokrywają tylko 56% kosztów zapłaty dla przewoźników za zlecane przez miasto kursy - może więc pora obniżyć wyśrubowane pod same niebo ceny tzw. wozokilometrów? Aktualnie średni wozokilometr autobusu, to 6,59 PLN, a "ekonomiczny" trolejbus, to średnio 9 PLN za tzw. wozokilometr. Aż strach pytać o koszt wozokilometru autobusu... elektrycznego. Punktem odniesienia cen wozokilometrów firm spoza Lublina, które świadczą u nas usługi przewozowe jest stawka miejskiego przewoźnika, dla którego rolę jednoosobowego właściciela sprawuje prezydent naszego miasta - może najwyższa pora sprawdzić jakie koszty działalności wmontowane zostały przez MPK w tzw. wozokilometr?
Rozwiń
Robert
Robert (8 czerwca 2015 o 14:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bilet za 3,20 jest we wszystkim gorszy gorszy od biletu za 2,80zł. I t wiadomo od początku i takich biletów w kiosku nikt nie kupuje. Ba, nawetich w kioskach praktycznie nie ma.

Ten bilet za 3,20 jest tylko poto aby u kierowcy płaciło się drożej za bilet. To taki wybieg że kierowca nei ma biletów po 2,80zł. Ukryta oplata 40gr za kupno biletu u kierowcy.

Rozwiń
student
student (8 czerwca 2015 o 13:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

p.Żuk studenci są wdzięczni

Rozwiń
Gość
Gość (8 czerwca 2015 o 13:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W biednym lublinie należało by rozparzyć pomysł darmowej komunikacji miejskiej

Boże widzisz i nie grzmisz

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!