środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lublin: Przebudowa Al. Racławickich coraz bliżej. Projekt budzi kontrowersje

Dodano: 10 sierpnia 2017, 06:20
Autor: Dominik Smaga

Gotowy jest wniosek o pozwolenie na przebudowę Al. Racławickich, ul. Lipowej i ul. Poniatowskiego. Decyzja ma zapaść w ciągu miesiąca. Roboty mają być prowadzone według projektu, który budzi kontrowersje ze względu na skalę wycinki drzew

Jesteśmy w końcowej fazie uzyskiwania potrzebnych nam pozwoleń. Złożony został wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej – oznajmia Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Lada dzień urzędnicy mają zasiąść do pisania takiej decyzji.

– Jeśli uzyskamy pozwolenia, będzie możliwe ogłoszenie przetargu. To duża inwestycja, w związku z tym przetarg nie zakończy się szybko. Plac budowy chcemy przekazać wykonawcy w przyszłym roku.
Poszukiwania wykonawcy mają się zacząć jesienią. – W wariancie optymistycznym wykonawca może być wybrany jeszcze w tym roku – podkreśla Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

To wariant nawet bardziej niż optymistyczny, bo ze względu na skalę zamówienia przetarg zalicza się do „unijnych”, w których wykonawcom trzeba dać więcej czasu na przygotowanie ofert. Ponadto przy dużych inwestycjach często jest tak wiele próśb o uszczegółowienie lub zmianę dokumentacji, że termin składania ofert przesuwany jest kilkakrotnie.

Fizycznie prace mogą się zacząć w przyszłym roku. Na ich finał sporo poczekamy. – Inwestycja będzie realizowana w cyklu dwuletnim – przyznaje Kieliszek. Ostateczny harmonogram robót ma być ustalony z wykonawcą, ale Ratusz zakłada wstępnie, że prace zaczną się od strony ronda Honorowych Krwiodawców.

Po przebudowie Aleje Racławickie mają być wyposażone z obu stron w ścieżki rowerowe, od nowa zbudowane będą jezdnie i chodniki, powstaną też nowe sygnalizacje świetlne, w tym na skrzyżowaniach z Puławską i Grottgera. Wydzielone pasy do skrętu w lewo, jadąc od ronda, zobaczymy na skrzyżowaniach z Puławską, Głowackiego i al. Długosza. A jadąc od Lipowej na skrzyżowaniach z Łopacińskiego, Sowińskiego i Spadochroniarzy. Niemal na całej długości alej wytyczone mają być buspasy, po jednym dla każdego kierunku jazdy. Takie pasy zaprojektowano również na ul. Lipowej. Natomiast na ul. Poniatowskiego główna jezdnia będzie odsunięta od budynków.

Projekt budzi kontrowersje między innymi ze względu na planowaną wycinkę drzew: 89 z Al. Racławickich i 29 z Lipowej. Oprotestowała to m.in. Rada Kultury Przestrzeni przy prezydencie Lublina, która domagała się opracowania nowego projektu, krytykując obecny m.in. za poszerzanie jezdni na skrzyżowaniach. Ratusz stwierdza jednak, że możliwe są już tylko „pewne odstępstwa na etapie realizacji zadania”.

Projekt budzi kontrowersje między innymi ze względu na planowaną wycinkę drzew: 89 z Al. Racławickich (na zdjęciu) i 29 z Lipowej.

QUIZ

Jak dobrze znasz ulice Lublina?

Czytaj więcej o: Lublin inwestycje drogowe Lublin
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(104) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (dzisiaj o 10:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tunel pod Racławickimi i wiadukt nad Głęboką a nie niszczenie zielonych płuc RDM-U.
Rozwiń
Gość
Gość (wczoraj o 22:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rzeczywiście Racławickie wymagały koniecznej korekty. Dobrze, że miasto się za nie wzięło.
Rozwiń
Gość
Gość (wczoraj o 11:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Cieszę się z przebudowy Racławickich. Ten fragment naszego miasta straszy od dawna, a przecież powinno być wizytówką prowadzącą do uniwersytetów. Jestem zdecydowanie za tą inwestycją.
Rozwiń
HipoKryta
HipoKryta (2 dni temu o 23:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
DZIAŁAĆ!!! Rada pamięci... niech dba o pamięć ludzi, którzy zabili się na drzewach. Drzewa wyciąć tam fszie przeszkadzają i nasadzić tam gdzie pomagają - ot i cała potrzebna rada pamięci...
 To nie drzewa, samochody, karabiny i armaty zabijają, a używajacy ich ludzie. Tak na marginiesie, to w wyniku wyopadków komunikacyjnych w naszym mieście rocznie umiera 10 razy mniej osób niż z zanieczyszczenia powietrza i idącej za tym samej tylko ekspozycji na pyły zawieszone PM2,5, co również jest dziełem człwieka, a nie drzew!
Rozwiń
ChamBurk
ChamBurk (2 dni temu o 23:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
Popieram! W USA nie ma przy drodze drzew, tylko żywopłoty, a co za tym idzie, matki nie płaczą po tragicznie roztrzaskanych na drzewach dzieciach.
 Świdnik, czy inny Krasnystaw, to Polska, a nie USA, w którym to juz dawno wyliczono, że każdy dolar zainwestowany w drzewa w mieścia zwraca się trzykrotnie. Do czego ludzie potrafią się posuwać w imie własnych lub klanowych interesów świadczy twój wpis.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (104)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!