czwartek, 23 listopada 2017 r.

Lublin

Lublin: Stadion w końcu się zapełnił, publiczność dopisała

Dodano: 4 września 2015, 20:02
Autor: Dominik Smaga

Koncert Katie Melua w Lublinie (Fot. Maciej Kaczanowski)
Koncert Katie Melua w Lublinie (Fot. Maciej Kaczanowski)

Czwartkowy koncert Katie Melua i Meli Koteluk przerwał pasmo niepowodzeń dużych widowisk na stadionie Arena Lublin. Występy obu artystek zgromadziły 10 tys. widzów. Tym razem pomogła szeroko zakrojona promocja

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Największym jak dotąd wydarzeniem na Arenie był organizowany rok temu Piknik Naukowy. W 6 godzin odwiedziło go 25 tys. widzów. Zapowiadana z kwartalnym wyprzedzeniem impreza była pierwszą okazją obejrzenia stadionu przed oficjalnym otwarciem, które nastąpiło kilka dni później, gromadząc 18 tys. widzów. Imprezę w formie telewizyjnego show firmował i promował TVN.

Potem było już tylko gorzej. Ledwie 2 tys. widzów (MOSiR doliczył się 4 tys.) zebrał czerwcowy koncert Boba Geldofa i grupy Biohazard. O wykonawcach dowiedzieliśmy się z internetowej strony... Urzędu Zamówień Publicznych. Reklam nie było widać, organizatorzy ratowali się rozdawaniem biletów za darmo, co i tak niewiele dało.

Jeszcze większą wpadkę zaliczyli organizatorzy lipcowego koncertu Letnia Scena Eski, gdzie mieli wystąpić Margaret, Mrozu i Wet Fingers. Imprezę odwołano, gdy kilka dni przed terminem sprzedanych było niecałe 200 biletów, choć zarządca stadionu liczył na 15 tys. widzów. Koncert ma się odbyć 18 września, ale już z innymi artystami (Patrycja Markowska, Red Lips, Wet Fingers) i nie na stadionie, ale obok niego, a wstęp będzie bezpłatny.

– MOSiR dostał polecenie: organizujcie i angażujcie się w promocję – mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina po klapie koncertu Geldofa i Biohazard. I to na promocję postawił zarządca stadionu przed występem Katie Melua i Meli Koteluk, głównym wydarzeniem Europejskiego Festiwalu Smaku.

– Ulotki promujące koncert rozdawano na największych wydarzeniach lata w regionie – informuje Karol Adamaszek z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Hostessy pojawiły się na festiwalach filmowych w Kazimierzu i Zwierzyńcu, na Jarmarku Jagiellońskim, odwiedziły nawet Cieszanów Rock Festiwal i wszędzie rozdawały ulotki. – Wręczały je również spacerującym po deptaku w Lublinie, jak i po ulicach centrum Warszawy – dodaje Adamaszek. Reklamy trafiły też na ulice stolicy, w tym na billboardy i autobusy komunikacji miejskiej.

 

WIDEO

Plakaty zawisły również w Lublinie, Radomiu, Kielcach, Rzeszowie, Puławach, Stalowej Woli, Świdniku i Kraśniku, w pięciu miastach regionu jeździły reklamowe lawety, reklama trafiła ponadto na portal Onet.pl i do „Newsweeka”.

Jaki był tego efekt? 10 198 sprzedanych biletów. A to, jak podkreśla MOSiR, oznacza zapełnienie 88 proc. miejsc dostępnych tego dnia na widowni.

Czy była to przysłowiowa jaskółka, która wiosny nie czyni, czy też zmiana podejścia do imprez? Kolejnym sprawdzianem Areny Lublin będzie zapowiadany na październik koncert rockowy. O nim, choć mamy już wrzesień, wciąż nie wiadomo nic. – Nie mogę jeszcze podać szczegółów – stwierdza Adamaszek.

KATIE MELUA - KONCERT NA ARENIE LUBLIN (WIDEO)

Czytaj więcej o: koncert arena lublin Katie Melua
Gość
Ania
Gość
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 września 2015 o 14:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
właśnie, wreszcie była odpowiednia reklama. jak dla mnie największą klapą był zupełny brak reklam tak ogromnego wydarzenia jak lubelska noc kabaretowa (chociaż to akurat nie na arenie), bo nie widziałam nawet jednego bilboardu, a dowiedzieć dało się chyba tylko z facebooka.
Rozwiń
Ania
Ania (5 września 2015 o 23:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Stadion nie uzyska frekfencji 360tyś do 31 grudnia na 100%. Trzeba będzie oddać kase za dofinansowanie z funduszy unijnych. Kto zapłaci...?

Myślę, że strefa płatnego parkowania zostanie wkrótce rozszerzona na całe miasto... ;)

Rozwiń
Gość
Gość (5 września 2015 o 17:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czego te barany z Lublina nie promuja meczow motoru I lublinianki?? Bylem, widzialem super grali z avià I stalá. Az dziw bierze ze tak znikoma liczba widzòw przychodzi. Ale straszna lipa jest z kasami biletowymi. Choc przedemnà było z 10 osòb stałem pòł godziny żeby kupić bilet bo pesele i inne bzdury muszà wklepywac zeby sprzedać- totalna porażka.
Rozwiń
Gość
Gość (5 września 2015 o 16:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
88% co za bzdury, koncert taki super że wszystko zaczynało powoli wychodzić a kawa szła jak bułeczki bo wszystko usypiać zaczynało
Rozwiń
Gość
Gość (5 września 2015 o 15:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak się w końcu wzięto porządnie za promocję to i widzów było więcej. Trudno liczyć żeby na nierozpromowanym wydarzeniu były tłumy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!