sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lufthansa na lubelskim lotnisku: Piąty przewoźnik poprawi statystyki?

Dodano: 3 lipca 2014, 20:00

Niemiecka Lufthansa dołączyła do linii lotniczych Ryanair, Wizzair, Eurolot i Carpatair, które do tej pory odlatywały z lubelskiego lotniska. Władze portu wierzą, że loty do Frankfurtu zaowocują zwiększeniem liczby pasażerów

Najwięcej połączeń z lubelskiego lotniska oferuje obecnie Eurolot, którego maszyny latają do Gdańska, Wrocławia i Mediolanu. Wizzair proponuje loty do Londynu Luton i Oslo, Carpatair do Rzymu, a Ryanair do Londynu Stansted. Irlandzki przewoźnik proponował też bardzo popularne wśród mieszkańców naszego regionu połączenia z Liverpoolem i Dublinem. W ostatnim czasie zostały one jednak zawieszone.

To jeden z głównych powodów gorszych statystyk. W pierwszym półroczu tego roku lubelski port obsłużył 81 tys. 868 pasażerów, podczas gdy w tym samym okresie roku 2013 było ich 84 tys. 288. Co ciekawe, w 2014 roku zanotowano o blisko 600 lotów więcej. Chodzi zarówno o połączenia rejsowe, czarterowe, jak i przyloty i odloty prywatnych samolotów.

- Statystyki są nieco gorsze, ale różnica nie jest duża. Za to dostępność komunikacyjna naszego lotniska w porównaniu do ubiegłego roku jest zdecydowanie większa. Dzięki uruchomieniu lotów do Frankfurtu mamy połączenie praktycznie z całym światem - mówi Ireneusz Dylczyk, dyrektor handlowy Portu Lotniczego Lublin. - Mamy dane, z których wynika, że część osób, które z Ryanairem latały do Dublina i Liverpoolu będzie teraz korzystać z oferty Lufthansy - dodaje.

Uruchomione w ostatnich miesiącach loty do Rzymu, Wrocławia czy Frankfurtu są obsługiwane przez mniejsze maszyny niż te, z których korzystał Ryanair. Także z tego powodu pasażerów jest mniej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku.

- Ale naszym zdaniem są to lepsze połączenia pod względem zwiększenia dostępności komunikacyjnej regionu i przychodów na jednego pasażera - mówi dyrektor Dylczyk. Jako przykład podaje loty do Rzymu.

- Ta trasa wykazuje duży potencjał, bo sprzedają się na niej bardzo drogie bilety. Carpatair nie jest tanim przewoźnikiem i ma bardzo regularne ceny. Porównując średni wskaźnik wypełnienia samolotu z ceną jesteśmy umiarkowanymi optymistami - tłumaczy.

Spore oczekiwania są związane także z lotami do Wrocławia, których inauguracja miała miejsce w ubiegłym tygodniu. - Liczba rezerwacji jest całkiem dobra, ale na pierwsze oceny jest jeszcze za wcześnie. Patrząc jednak na brak dróg ekspresowych i autostrad w naszym regionie i kiepskie połączenie kolejowe, może to być sukces porównywalny do tego jakim okazały się loty Eurolotu do Gdańska - twierdzi Dylczyk.

niekibol
ripoll
taki tam
(21) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

niekibol
niekibol (19 lipca 2014 o 08:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Frankfurt to okno na świat, stamtąd można wszędzie i na dodatek taniej. To bardzo dobra decyzja. Naprawdę dobre posunięcie.

My ,ze wsi pod Cycowem już kupiliśmy bilet do Tokio przez Franfkfurt,najpierw sołtysowi,jak wróci i zda relację to potem połowa wsi.Tylko jak będziecie tak się chwalić o tych możliwościach to figę z tego będzie i nasza wieś nigdy się nie wybije.Nie rozgłaszać

Rozwiń
ripoll
ripoll (17 lipca 2014 o 17:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Nie martw się, przetrwa. Jak przetrwało w takim Rzeszowie to i tu przetrwa. Problem w tym, że ludzie z USA o nim nie wiedzą i wciąż latają do Warszawy..np. Polonia..Wielu mówiło, że Lufa do LUZ nie wejdzie!! I co ?? Jest?? Oby tak dalej! LUZ

lublin przy Rzeszowie to taka skala jakby porównać rzeszów do okęcia - sam sobe odpowiedz na swoje wywodyi ich sens - świdnickie lotnisko przy tym natężeniu ruchu to właściwie lotnisko aeroklubowo-powiatowe  - ograniczone popytem i podażą a właściwie ich brakiem - nawet gdyby zamknięto wszystkie lotniska w promieniu trzystu kilometów to i tak nie osiągnęłoby nawet pół miliona pasażerów - tak to wygląda od strony realnej - wiec zejdż na ziemie cebulaku i zdejm różowe brile z czoła....

Rozwiń
taki tam
taki tam (7 lipca 2014 o 20:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Normalny, Lufthansa ląduje tylko we Frankfurcie am Main (Największe lotnisko przesiadkowe w europie) . W Frankfurt Hann, który jest oddalony o 80 km od Frankfurtu lądują tanie linie.

JEśli chodzi o to połączenie to nie wiem czy one przetrwa bo bilet powrotny do Lublina kosztuje jedyne 370€ więc więcej jak podróż własnym samochodem z Frankfurtu do Lublina w dwie strony ;/

Nie martw się, przetrwa. Jak przetrwało w takim Rzeszowie to i tu przetrwa. Problem w tym, że ludzie z USA o nim nie wiedzą i wciąż latają do Warszawy..np. Polonia..Wielu mówiło, że Lufa do LUZ nie wejdzie!! I co ?? Jest?? Oby tak dalej! LUZ

Rozwiń
taki tam
taki tam (7 lipca 2014 o 20:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Wszystko zostało już powiedziane, a raczej napisane w raporcie ekspertów, który następnie przy akceptacji właścicieli został przez PLL utajniony.

Jedynie co się zmieniło przez 1,5 roku od powstania dokumentu, to ponad 3 krotny wzrost strat. Zobowiązania krótkoterminowe w tym czasie wzrosły o 183 tysiące 600%.

Wyobraź sobie, że we własnym domu zobowiązania wzrosłyby  o ponad 180 tysięcy procent...

Powinni tam zatrudnić ciebie. Ty na pewno nie narobiłbyś strat. W internecie można napisać wszystko, bo i strona przyjmie wszystko. Więc zamknij lotnisko, bo przynosi straty. W taki sposób większość lotnisk w Polsce należałoby zamknąć, bo tylko kilka nie ma strat, a jedynie same zyski. A jak tam w porcie lotniczym w Lublinie pracujesz, to spróbuj coś zmienić, a nie wyżalać się na forum. Port istnieje dopiero niecałe 2 lata. Na zyski trzeba jeszcze poczekać. Nie od razu Rzym zbudowano..

Najmłodsze lotnisko w Polsce (Lublin) na pewno ma sens i powinno się wciąż rozwijać poprzez zwiększenie liczby połączeń.

Rozwiń
Rozsądek
Rozsądek (5 lipca 2014 o 01:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Przestańcie płakać nad tym Dublinem, a jak macie pretensje to zgłaszajcie je do Ryanair, bo to on, a nie lubelskie lotniska zlikwidował loty (nie opłacały mu się tak jak z innych miejsc - za mało płaciliście i za mało dodatkowych usług podczas lotów wykupywaliście).

Możecie teraz polecieć do Dublina na jednym bilecie z przesiadką we Frankfurcie jak biali ludzie, a nie tłuc się busami,pociągami i samochodami jak zwierzęta po Modlinach i innych Rzeszowach, gdzie dojazd zajmie wam znacznie więcej czasu niż oczekiwanie na lotnisku we Frankfurcie na przesiadkę.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (21)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!